Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

vill jeg kunne spille med tre andre på nettet mitt uten Lægg?

Anbefalte innlegg

Tenkte i invitere noen venner over å spille. men lurer på om jeg har bra nokk internett for at vi kan spille over nettet samtidig? (PS3)

gjorde en test og den viste:

Download 1.62mb/s

upload 0.32mb/s

Ping 10ms.

(speedtest.net)

laster ned på 190kb/s max

hjelper dette no?

Endret av Gronlund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 1.62mb/s download, men laster ned i 190kb?

Han mener nok 1.62Mbit/sek og nedlasting på 190KB/sek (altså forvirring her mellom bits(b) og Bytes(B) (som er 8 bits). Med den anntagelsen stemmer det relativt bra.

Kort sagt ja - det vil nok gå greit så lenge du ikke bruker linjen til å laste ned noe samtidig eller se på video eller andre ting som bruker mye båndbredde (litt lett nettlesing vil nok neppe påvirke pingtidene noe særlig).

Online spill bruker generellt sett veldig lite data i overføringen mellom klient og server. Selv en gammel ISDN linje ville holdt til de fleste type spill, og denne linjen er tross alt mange ganger raskere.

Jeg vet dog ikke hvordan det vil fungere med PS3 i forhold til at den trenger et par porter forwardet til seg for å fungere optimalt på online spilling - og du kan ikke forwarde samme portene til flere maskiner naturligvis. Hvis det er alternative port-ranger du kna bruke evt. så burde det gå fint dog.

Og for guds skyld, si nå ikke "lægg"... Det er ille nok at folk bruker "lag" til å beskrive alt fra treg framerate til dårlig internetthastighet. Det er ingen behov for å lage dialekt-slang av det også. "Latency" eller "svartid" på godt norsk om du foretrekker er lang mer deskriptivt og vanskeligere å misforstå, dog "lag" hadde forsovidt vært korrekt nok i denne situasjonen da det bare er "latency" forkortet/slangifisert.

/rant

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...