magneman Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hei. Har lyst til å koble den stasjonære PC-en min til det trådløse internettet vi har, men den har ikke nettverkskort installert. Tenkte at i stedet for å installere nettverkskort, kunne jeg få tak i en USB-ting (vet ikke hva det heter) noe sånt som det her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316910&CKS=PCW#extra Er det slik at den plugges inn i et USB-spor slik at jeg kan få trådløst internett relativt enkelt? Hvordan funker den og hvor rask er en slik ting? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Skal være veldig enkel å sette opp den. Du installerer sannynligvis en driver som følger med, plugger den inn i en vanlig USB port, så kan du koble deg til en trådløs router. Den har maks overføringshastiget på 54 Mbit/s (802.11g). Lenke til kommentar
magneman Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 54mbit/s hørtes jo bra ut, er det noen grunn til å ha mer enn det for en vanlig forbruker? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Grei hastighet det. Ellers blir neste hakk opp 300 Mbit/s (802.11n) om routern din støtter det. Dette er makshastigheter da, når signalene skal gjennom en vegg feks og forbi andre forstyrrelser blir det noe tregere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå