Markie_mark Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 På skolepcn min så blir jeg redirecta til "dev.xifos.net" uansett hvilken link jeg går inn på. internett fungerer, men jeg kan bare være på den siden. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Er det virus? Lenke til kommentar
Markie_mark Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 bump! Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hva skjer om du skriver http://195.88.55.16 (Det er IP til VG hovedside) Kommer VG opp, er det feil med DNS på din PC Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Er ikke plaget med nettet, men fikk fortsatt opp VG.no i opera med ip'en du gav.. Hva tyder det på? 0o Lenke til kommentar
MRN Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 At du har en "poisoned" DNS. Du har sikkert hatt malware, virus eller noe lignende. Hvordan jeg løste det? Eh... si det... Det jeg gjorde, var at jeg tok en mental notis av hvor den ville koble seg opp hen, gikk i HOSTS-fila og la til 127.0.0.1 til den adressa, så slapp man DET iallefall. Men løsninga var heller Malwarebytes eller lignende. (Veien til senga er kort ) Du får lese litt mer om emnet og lykke til. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 evt. kan hosts filen på maskinen din ha blitt endret av et virus eller lignende. Spesiellt tilbake på XP var dette noe som "ofte" skjedde pga. dårigere beskyttelse av den og nesten alle kjørte i admin mode slik at om de først ble infisert så var det fritt frem. Det er bare å sjekke i notepad om filen er endret forsovidt. Det høres dog litt merkelig ut om det er et virus at det skal redirecte til den siden der... det virker å være noe slags hostig selskap, og ikke noe obvious malware felle heller... -Stigma Lenke til kommentar
Markie_mark Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 fant ut hva som var problemet, hadde skrevet inn manuell proxy på nettverksinstillinger og host som gjorde at facebook fungerte på skolen, mens når jeg kom hjem ble det surr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå