Gå til innhold

til alle lepont kabinett eiere: spm om plass til Waterchill


Anbefalte innlegg

dette spørsmålet er rettet til alle som eier et Lepont kabinett i samme serie som denne, og til andre som har peiling (som det er ganske mange av her):

 

jeg skal ha meg det kabinettet som det var linket til, og jeg lurer på om dere tror det går fint å montere et WaterChill vannkjølingssett med en AC radiator av denne typen?

 

PS: passer denne til resten av vannkjølingssettet?

 

det hadde vert fint med litt respons om følgende også :D :

- erfaringer

- anbefalte strømforsyninger som passer?

- ang plass

- annet?

 

 

takker så mye for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok gå for en mindre radiator er jeg redd for, den som er med i waterchill passer jo i en 5.25" brønn

Evt. om du kan fjerne viduet i topp, og henge den der (dersom du har et uten vindu, må du modde litt på kabinettet.

P.S. Ville gått for evo240 dersom du skal ha annen radiator enn det som følger med, da denne er mindre en evo360, og du har et lite kabinett (sitter selv med lianli pc75usb og syns evo360 tar mye plass :wink:

 

Annbefaler deg å bruke dremel til dette, da denne er mye mer nøyaktig en stikksag, og det går fortere og blir finere en platenibler.

 

Tror og at du må ta vekk den nederste harddisk ramma, slik at du får plass til vanntank og pumpe, og klare deg med de som da blir igjen.

 

Kjøp deg og en vifte styring med plass til en hdd, slik at du utnytter plassen best mulig.

 

Da tror jeg du burde få plass.

 

Andre ting som bør nevnes:

 

Husk algemiddel.

UV tilsetning og uvkatoder er drit kult 8) (kjøp sunbeam på 10 eller 20 cm, da 30cm eller andre prod. en sunbeam lyser "dårlig".

destillert vann.

Fester for eheim pumpa, vibrasjons dempende (du får de på microplex.no ja)

I tillegg må jeg nevne at AC radiatoren kommer uten hurtigkoblinger, men det vil du om kort tid kunne kjøpe separat (til ac produkter).

 

når du først er i gang, kjøl nb og gpu, kjøp slike mini mosfet kjleribber (fåes på bla. 3dfxcool.no) da disse vil gi bedre stabilitet (vi må jo ikke glemme at det er flere deler av hket som blir varmt.

P.S. let gjerne etter bilder som viser varmen fra hket (der bildet er tatt m tharmal sensor, dvs. at varme steder blir røde, kalde blir blå. osv.).

så kan du se hvor små ribber bør settes.

 

ellers så tror jeg det skal li plass.

 

Men du må nok regne med å måte fjerne den hd ramma.

Lenke til kommentar

Takker så mye for et KJEMPE SVAR Jon! det er helt utrolig at du gidder å skrive så mye. Jeg er svært takknemlig for svaret! :woot:

 

her er noen spørsmål til Jon eller andre som vet. ikke ver redd for å svare viss dere tror dere vet svaret:

 

Du må nok gå for en mindre radiator er jeg redd for, den som er med i waterchill passer jo i en 5.25" brønn

...

P.S. Ville gått for evo240 dersom du skal ha annen radiator enn det som følger med, da denne er mindre en evo360, og du har et lite kabinett

 

kjøler EVO 240 bedre enn den orginale alene? eller hadde det vert best å ha begge to?

 

Kjøp deg og en vifte styring med plass til en hdd, slik at du utnytter plassen best mulig.

 

passer denne viftestyringen? må jeg ha overganger får å få koblet til viftene på denne? eller er det bare å koble de rett på?

 

Husk algemiddel.

UV tilsetning og uvkatoder er drit kult 8) (kjøp sunbeam på 10 eller 20 cm, da 30cm eller andre prod. en sunbeam lyser "dårlig".

 

har ikke helt skjønt hvordan UV lys fungerer. er det slik at jeg kan ha f.eks. harddisk kabler av denne typen, også viss jeg har et sånt lys som lyser på vil kablene lyse?

 

 

Fester for eheim pumpa, vibrasjons dempende (du får de på microplex.no ja)

 

har jeg en Eheim pumpe og er det disse som passer?

 

 

I tillegg må jeg nevne at AC radiatoren kommer uten hurtigkoblinger, men det vil du om kort tid kunne kjøpe separat (til ac produkter).

 

hva er hurtigkobling, og trenger jeg disse?

 

når du først er i gang, kjøl nb og gpu, kjøp slike mini mosfet kjleribber (fåes på bla. 3dfxcool.no) da disse vil gi bedre stabilitet

 

jeg har vannkjøling på GPU også. holder det med en vifte på nb? og hvilken vifte passer?

 

på forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Skal du ha GOD PLASS så tar du det billigste faktisk...jeg har http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SF880 og det er ufattelig billig, lett og plass til 6 cd-rom og sånnt...meget stort meget billig, lett å skru i. Skal du ha det svart så SPRAY det svart hehe.

 

det er uaktuelt. jeg skal ha det kabinettet jeg linket til. jeg har tenkt i over et år på hva kabinett jeg skulle ha, så det er bestemt :D

Lenke til kommentar

Tum di dum...litt døv på begge øynene i dag... http://english.aopen.com.tw/products/housi...h700-series.htm :):p Phat plass og mange muligheter...ferdigmekka lepont kabinett kan alle få tak i, sag litt vinduer og borr no hull da...du har sikkert sommerferie og masse tid å mekke på.

 

greit at din utvalgte fanger blikket ettpar sec, men hvor praktisk er den.

Kompis har miditower lepont og han kan ikke sette CD-rom i de 2 nederste slot'ene for hovedkortet kommer i veien.

Lenke til kommentar
Tum di dum...litt døv på begge øynene i dag... http://english.aopen.com.tw/products/housi...h700-series.htm :):p Phat plass og mange muligheter...ferdigmekka lepont kabinett kan alle få tak i, sag litt vinduer og borr no hull da...du har sikkert sommerferie og masse tid å mekke på.

 

greit at din utvalgte fanger blikket ettpar sec, men hvor praktisk er den.

Kompis har miditower lepont og han kan ikke sette CD-rom i de 2 nederste slot'ene for hovedkortet kommer i veien.

 

valget om hvilket kabinett jeg skal ha er tatt for lenge siden. kan du hjelpe meg med det jeg lurer på?

Lenke til kommentar

 

kjøler EVO 240 bedre enn den orginale alene? eller hadde det vert best å ha begge to?

 

Ja, EVO 240 kjøler bedre en org. radiator, men begge deler er best.

 

passer denne viftestyringen? må jeg ha overganger får å få koblet til viftene på denne? eller er det bare å koble de rett på?

Dette er en vifte styring med terminal innganger, dvs. du klipper av 3pins molex kontakten og skrur fast ledningene.

Dette kan være noe upraktisk, så derfor bør du gå for (dersom du skal ha denne viftestyringen gå for netconnection sin mod. da denne har molex innganger.

Desverre har ikke denne 3,5" plass(er)....dog er dette en meget god viftestyring som bla. meg selv, og flere casemoddere jeg kjenner bruker.

Det jeg da ville gjort, var å bruke noe slikt noe evt. denne, da den andre ikke er på lager.....

Så kan du ha sunbeam viftekontrollen, men kjøp denne da den er med molex kontakter.

 

har ikke helt skjønt hvordan UV lys fungerer. er det slik at jeg kan ha f.eks. harddisk kabler av denne typen, også viss jeg har et sånt lys som lyser på vil kablene lyse?

Stemmer helt :yes:

 

har jeg en Eheim pumpe og er det disse som passer?

Dersom du hadde hatt eheim pumpe ville disse passet, beklager, men her var jeg litt sløv, det er jo ikke eheim som er med i waterchill, så du trenger ikke disse vibrasjons demperne...(min feil)

 

 

hva er hurtigkobling, og trenger jeg disse?

Hurtigkoblinger er fester for slangen(e) som går mellom de forskjellige delene av vannkjølinga. Waterchill har hurtigkoblinger på alle komponenter, men AC evo 240 har ikke som standard.

Men som jeg har nevnt tidl. vil microplex ta inn hurtigkoblinger til varer fra ac (aqua computer), så dette skal ikke vætre noe problem.

 

jeg har vannkjøling på GPU også. holder det med en vifte på nb? og hvilken vifte passer?

Det holder selvfølgelig med vifta på nb, men kan være en fordel dersom du skal overklokke at du slenger på vannkjøling der og, du får jo kjøpt nb og gpu sett som passer til waterchill så dette kan du jo kjøpe senere og.

Lenke til kommentar

passer denne viftestyringen? må jeg ha overganger får å få koblet til viftene på denne? eller er det bare å koble de rett på?

Dette er en vifte styring med terminal innganger, dvs. du klipper av 3pins molex kontakten og skrur fast ledningene.

Dette kan være noe upraktisk, så derfor bør du gå for (dersom du skal ha denne viftestyringen gå for netconnection sin mod. da denne har molex innganger.

 

kan denne brukes? er dette en viftestyring eller bare en temperaturmåler?

Lenke til kommentar

Om du vil bruke Denne Trenger du ikke klippe no ledninger...er bare å pirke litt på molex kontakten å ta løs hver hele ledning fra plast kontakten, det er bare å trykke inn en liten bit av metallet ytterst på ledningen inni kontakten...synes denne passer mye bedre til kassa di..den andre så jo SÅ "papp" ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...