Gå til innhold

Er tid en dimensjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sagt at det er arrogant. Gud eksisterer ikke, fordi Gud ikke er definert. Alt som eksisterer er noe bestemt og konkret. Du kan godt si at Gud eksisterer som et konsept i hodene til de som er religiøse, men konsepter har ingen selvstendig eksistens. Man kan ikke peke på noe bestemt og si "dette er Gud", som om noe annet ikke var Gud.

Eksisterer gravitasjon?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det derfor alle videoene du poster starter med "Einstein's idiots"? Siden personangrep ikke er gyldige argumenter kan man vel altså se bort fra alt etter denne teksten vises på skjermen?

Jeg ville personlig ordlagt meg noe annerledes enn Gaede. Du må gjerne se bort fra personangrepene, men det er irrasjonelt å kaste hele budskapet i søpla fordi retorikken er noe krass.

Endret av debattantesofie
Lenke til kommentar

Vi kan oppfatte romtiden som samlingen av alle ting eller begivenheter som har eksistert, eksisterer, og som vil komme til å eksistere. I romtiden kan vi ikke si at tiden ”går”. Den rett og slett er der, og blir i dette tilfellet å betrakte som den fjerde dimensjon.

Om denne teorien stemmer, så betyr det som du sier at fortid, nåtid og framtid på sett og vis allerede "er der", dvs at morgendagen allerede er fastspikret.

Ja, det er helt spinnvilt.

Er det egentlig mer spinnvilt enn å f eks tro at London og Moskva eksisterer når man selv befinner seg i Oslo og hverken kan se London eller Moskva? Intuitivt så er det presentisme som gjelder - slik som du påstår, men vitenskapen peker mer mot et eternalistisk ståsted. Like it or not. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...