Gå til innhold

Vil installere W7 på HP laptop

MarqsK

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har fått en ny HP Pavilion dv6 i dag, men den ble levert med W7 Home Edition og med masse HP dritt jeg ikke vil ha. Jeg har en ubrukt W7 Ultimate som jeg gjerne ville installert isteden for det OS som er på de nå, men siden laptopen blir levert med masse HP programmer, og det fulgte ikke med noen cd ala. Drivers and Utilities (eller hav den cden heter). Hvil det fungere dårlig hvis jeg installer min Ultimate, eller vil det gå helt bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er visst ikke så vanlig nei. Dessverre.

Og jeg er enig; Win 7 klarer som regel å finne fram til riktig driver på egen hånd. Enkelte ting kan dog by på særskilte problemer - som webkamera, spesielle drivere til hurtigtaster o.l. Men stort sett går det greit.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Og en ting til jeg lurer på: Pleier det ikke å følge med en Windows 7 cd når du kjøper en laptop med W7 ferdiginstallert?

Nei det ligger som regel på egen partisjon, som man kan reinstallere fra.

"Står beskrevet i brukerhåndboken hvordan man aktiverer dette"

Man kan også brenne kopi/backup på DVD for senere bruk.

Lenke til kommentar

Hvis det ligger drivere der, ville jeg ha flyttet dem over på en minnepinne, for sikkerhets skyld, og så formatert hele harddisken før jeg installerte ny Windows. Litt av poenget var vel å bli kvitt all HP-bloatware'n, var det ikke? Det er sannsynlig at ingenting av HP-greiene er noe som ikke Win 7 klarer like bra eller bedre på egen hånd.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ja, jeg er klar over, men jeg lot recovery være hvis det ikke funket som det skulle.

Men så langt det eneste problemet jeg har kommet borti er at jeg ikke for skiftet farge på tasbaren :hm:

Edit: Kjører Windows update nå, så jeg får se hvordan det går. Windows update gjorde trikset.

Endret av DevilFish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...