Kenti Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Hei, Når jeg sjekker C: hvor mye plass jeg har brukt, viser egenskaper for C: at jeg har 5.53GB der inne. Men når jeg sjekker inne på C:, viser det seg jeg kun bruker i underkant av 2,5Gb.... Altså "stjeler" WinXP 3Gb av meg!! Stemmer? Og, ja jeg tar også med skjulte filer for C:... Hvis det er sant: Møkka XP!!!! Lenke til kommentar
opticus Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 ja? du viser skjulte filer, men viser du "protected operating system files"? som feks pagefile.sys, denne er normalt STOR Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Skru av Hibernation så får du 512MB ledig. Bytt plass på swapfil får du 1.5GB mer ledig plass. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Og så kan det være en liten idè å ta seg innom C:WindowsTemp og C:Documents and Settings<brukernavnet>Local SettingsTemp Der ligger det som oftest en god del filer. Disccleaner (innebydgt i windows) er også en kjekk ting å kjøre regelmessig. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 System recovery tar også en del av kaka:) Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Ultra win cleaner er eit veldig greitt program til å fjerne unødvendige filer.. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Brukter du FAT32 eller NTFS filsystem? Hvis du bruker FAT32 så kan d være grunnen til at du "mister" en del plass. Har du mange små filer (mindre enn angitt cluster size) så får du masse dødplass. Tar nok ikke 3 av 5.5 GB uansett, men d kan være medvirkende. Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Det er jo selvfølgelig swap-filen som tar så mye plass. Jeg, med 1024Mb ram fikk en swap-fil på litt over 1500Mb. Ikke rart jeg trodde jeg hadde "mistet" mye plass... Er det plass-manko på c:, er det jo ikke verre enn å flytte swap-fila til en annen partisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå