keinelust Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Jeg har tenkt å kjøpe en laptop som primært skal være en skolemaskin til lett kontorbruk og surfing. Hvilken maskin gir best valuta for pengene når det kommer til batterilevetid/ytelse? Batteritid prioriteres høyt. Jeg har budsjettert med ca 6000kr som max(kan alltids stekke meg litt..). Har så langt sett på ASUS sin UL3x-serie og ACER timeline x 3820, men det er så mange modeller/konfigurasjoner at det går litt i surr. Håper noen her har et par bra forslag Edit: Den må og kunne spille av 720p .mkv uten problemer. Endret 23. november 2010 av keinelust Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 AnandTech.com - Holiday buyer's guide: Notebooks Lenke til kommentar
keinelust Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Takk for svar Har sett på denne, men det fins vel andre som har bedre batteritid enn denne? (frustrerende jungel av modeller der ute...) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Du får 8 timer, hvor mye trenger du? Skal batteritiden økes noe særlig utover det, begynner det virkelig å gå på ytelsen løs, etter min mening. Man kan spare seg til fant, vet du. Du får i såfall se etter flere maskiner med CULV-prosessorer, noen av dem kan skilte med 10 timer på batteri, eller mer. Endret 23. november 2010 av thomit Lenke til kommentar
alphez Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Min 3820TG klarer 7-8 timer ved nettsurfing og "vanlig" skolebruk. Når jeg trekker fra kaffepauser, nedetid i noen forelesninger og andre aktiviteter, så trenger jeg kun lade min 3 ganger i uken Med 9-cellers batteri klarer du sannsynligvis 11-12 timer. Acer sine oppgitte verdier virker å stemme ganske bra. Lenke til kommentar
festen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=ul30a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå