Gå til innhold

Kuwait forbyr speilreflekser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare dra til nabolandet Saudi Arabia, som er det eneste landet i verden hvor kvinner ikke får lov til å kjøre bil. Noe de har funnet ut av å "granske" Koranen. Flott hva?

Det begås da en god del urett med basis i Bibelen også. Det er bare å se på de ekstremt kristne miljøene i USA ...

Ja var det ikke nettop med bibelen i hånden vi tente fyr på kvinner (heksebrenning) her til lands for ca 100-200 år siden ;)

Tjah, du må nok mer en 100-200 år tilbake i tid... Bare dødsstraff i seg selv for sivile ble opphevet med Straffeloven av 1902. Siste norske dødsdom i fredstid ble effektuert i 1876. Ser da bort ifra landssvikeroppgjøret etter krigen, da dette dreide seg om forhold under krig, samt at legitimiteten i disse dødsdommene i beste fall er tvilsom. Straffemetoder som bålbrenning, radbrekking og liknende var riktig nok gyldige straffemetoder helt frem til Kriminalloven av 1842, men ikke praktisert siden tidlig på 1700-tallet... Den siste kjente heksebrenningen i Norge ble foretatt i 1695. Alikevel, det blir ikke noe mindre forkastelig av at det skjedde for 300 heller enn 200 eller 100 år siden...

Når det kommer til denne avgjørelsen fra Kuwait, syns jeg ikke den er noe annet enn tullete. Skal dog ikke se bort ifra at det kan være en del profesjonelle og "godkjente" presse- og yrkesfotografer som har lobbyert litt her for å sørge for at ingen andre kan ta jobbene fra dem...

Endret av eks
Lenke til kommentar

Når det kommer til denne avgjørelsen fra Kuwait, syns jeg ikke den er noe annet enn tullete. Skal dog ikke se bort ifra at det kan være en del profesjonelle og "godkjente" presse- og yrkesfotografer som har lobbyert litt her for å sørge for at ingen andre kan ta jobbene fra dem...

Akkurat det ville ikke overraske meg. I en tid med paranoia så er det mange som vet å sørge for å fremme sine særinteresser.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å finne ut litt mer om dette så jeg prøvde søke opp mer informasjon på nettet. Det eneste jeg finner er fult av forum og nettsted som skrive om nyheten i Kuwait Times. Jeg finner ingen andre kilder. Det eneste jeg kom over utenom det som står i Kuwait Times er bladet Amateur Photographer som også søkte flere kilder. De hadde prøvet å kontakte Kuwait sin ambassade i London, men hadde ikke fått svar.

Er det ikke litt rart at det bare er en kilde til denne nyheten?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Bare dra til nabolandet Saudi Arabia, som er det eneste landet i verden hvor kvinner ikke får lov til å kjøre bil. Noe de har funnet ut av å "granske" Koranen. Flott hva?

Det begås da en god del urett med basis i Bibelen også. Det er bare å se på de ekstremt kristne miljøene i USA ...

En god del...... Nå synes jeg du var vel snill! ;)

Får vel sitere Morten Abel/The september when:

The religion thing is embarrasing

History tells all to me

I see no reason to respect the Church

They're just sitting there with their hands tight

Wondering what's wrong or right

I don't think what they get is what they're worth

så det så!

PEACE!

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Ofte" er en overdrivelse; det er strengt tatt de bokstavtro tolkningene innen Wahhabi of Salafismen som har noe bildeforbud. Det er da mer enn nok bruk av bilder i resten av den muslimske verden, eks. enorme plakater av "revolusjonens far" Khomeini over alt i Iran...

(Å tro alle muslimer følger disse skolene er som å tro alle kristne er som Jehovas vitner.)

Ang. forbudet så er det i praksis ikke så langt unna det som praktiseres i f. eks. England der folk med "pro" og "semi-pro" kameraer ofte får kjeft fra politifolk og vektere om de prøver å fotografere på offentlig sted, spesielt om de har en tripod... de kan jo tenkes å være "terrorister" må vite...

Lenke til kommentar

http://www.kuwaittimes.net/read_news.php?newsid=MzAwMTg4ODg1

On Saturday, November 20, 2010 the Kuwait Times published an article titled 'Multi ministry camera ban frustrates artists' in which incorrect information was provided. The newspaper regrets failing to verify the information. The article wrongly stated that a ban on DSLR cameras was implemented by the Ministries of Information, Social Affairs and Finance. This information is false. In a follow up investigation, it was proved that no such ban has been issued. We regret this error and deeply apologize for any inconvenience caused.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra at hele opplegget bare var tull. Kuwait Times fortjener derimot ha sterk kritikk for kildekritikken sin. (om det sitatet som står over faktisk stemmer. Vi vet jo ikke om forslaget var reelt, ble en skandale og noen forsøker å dekke til skandalen ved å skylde på avisen.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...