Aetius Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Men bare for mannen i gata. Les mer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Seriøst? Ja, det henger nesten like mye på greip som Blackberry-forbudet i nabolandet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Jeg er spent på å se hva dette får å si for turister. Vil de nekte meg å dra inn i landet med speilreflekskamera? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Jeg er spent på å se hva dette får å si for turister. Vil de nekte meg å dra inn i landet med speilreflekskamera? Neppe.. men de hugger vel av pekefingeren på høyre hånd. Endret 23. november 2010 av pybalto 3 Lenke til kommentar
ET! Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Regner med at Leica får større marked blant entusiastene da? Btw. hva med NEX og den slags speilløse? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Mest idiotiske jeg har hørt på lenge.. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Får vel bare kjøpe et speilløst "speilrefleks" da Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Får vel bare kjøpe et speilløst "speilrefleks" da Jeg tror ikke det er speilene det går på, men mer "hjelp, han peker et stort kamera på meg"-holdninger. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 For et land. Jeg ble stoppet av politiet der nede for noen år siden fordi jeg tok bilder midt i ørkenen og måtte pent slette bildene. Jaja, det er uansett ikke mye å ha bilder av der nede og det er absolutt ikke et turistmål, så så store problemet er det vel ikke for oss her i Norge.. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Får vel bare kjøpe et speilløst "speilrefleks" da Jeg tror ikke det er speilene det går på, men mer "hjelp, han peker et stort kamera på meg"-holdninger. Ja, de er jo så skumle :!: Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) For et land. Jeg ble stoppet av politiet der nede for noen år siden fordi jeg tok bilder midt i ørkenen og måtte pent slette bildene. Det er da man tar er glad for gjennopprettingsprogramvare. Endret 23. november 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Så var religionen atter en gang og laget kvalm/uhygge Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Så var religionen atter en gang og laget kvalm/uhygge Eller er det generell paranoia fra mydighetene som misbruker religion som en unskyldning for sine udemokratiske handlinger? Endret 23. november 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Så var religionen atter en gang og laget kvalm/uhygge Hvordan vet du at dette er religiøst betinget? Står det i Koranen at speilrefleks er fy-fy, mens digital og mobilkamera er ok siden det er lov? Tror ikke det.. Forbudet gjelder på gater og varehus etc. men ikke hjemme/privat sammenheng. Et snålt forbud, men har nok mere "lokale" forklaringer som at innbyggerene ikke liker å bli fotografert i hytt & pine + mistenksomhet, slik jeg tolker denne artikkelen hvor to kuwaitiske hobbyfotografer uttaler seg; http://www.kuwaittimes.net/read_news.php?newsid=MzAwMTg4ODg1 Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 "Majed Al-Saqer said that sometimes people stop him while he is in his car with his camera, as if he were planning to kill someone with it. He said that he isn't sure what the real problem is, whether it is people taking photos of each other or the size of the camera" De er jo nesten like ille som securitas vaktene på Oslo S ;D Uansett, det er jo bare kleint å lese om slike ting. Det er så komisk at den eneste grunnen til at jeg tror på dette, er at det er så banalt at jeg ikke tror noen ville ha funnet det på. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Har du/dere tenkt dere til Kuwait i nærmeste fremtid uansett, da? For å ta bilder? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Bytex, det er så klart ingen som skal til Kuwiat. Hvem drar på ferie til Kuwait i juletider? Fortsatt interessant å diskutere denne særdeles rare regelen. Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Jaja, da får jeg vel kjøpe meg en NEX-5 da. edit: Ser at ca. alle i tråden før meg var inne på samme tanke. Jaja. GMTA. Endret 23. november 2010 av genser Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Tanken slo meg, men jeg tror ikke det kategoriseres som videre smart å dikkedere med ordensmaktene der nede om det store kameraet du peker rundt med har speil eller ikke :\ Hele forbudet er forøvrig så molbo som man kan få det. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Så var religionen atter en gang og laget kvalm/uhygge Kan ikke helt se at dette er religiøst forankret utenom kommentaren til Akam journalisten. Faktisk syntes jeg den siste delen av artikkelen var ganske så unødvendig. Kuwait er ikke et land som styres av fundamentalistiske, islamistiske prester. Kvinner har for eksempel både stemmerett og mulighet til å stille til valg. Helt siden Gulfkrigen har Kuwait blitt mer og mer demokratisert. Det er også et av landene i midtøsten som er konservativ og vestlig orientert. De har for eksempel et veldig godt forhold til USA. Selvsagt er det grupperinger kjempet mot denne utviklingen og samtidig søker å innføre sharia-lovgiving, men de er heldigvis ikke i flertall. Med andre ord så er det ikke mye som tyder på dette er religiøst forankret. Det kan like godt være på grunn av redsel for terror eller at folk generelt er lei av å bli forstyrret av fotografer med store speilreflekskamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg