Gå til innhold

Asrock ion 330HT problemer med resiver

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne tråden er rigtig plasert i forhold til hvor problem ligger.

Sattser på at den er riktig siden det inneholder HTPC

Har i dag en Ion 330 HT HTPC med ubuntu 10.04/10.10(husker ikke men vet det er en av disse versjonene)

Jeg benytter meg av HDMI til lyd og bilde

Problemet mitt ligger i resiveren min: Yamaha RX-V367 surroundreceiver

Da jeg har kobblet til ION på denne. Jeg får ikke noe bilde eller lyd når jeg benytter med av denne løsningen:s Vet ikke om det er fordi at resiveren ikke støtter "pc format" Men xbox360 og Dekoder virker slik det skal.

Så spm mitt er: Vet dere om det er begrensningern i HTPC min eller om det er resiveren som lager problemer? Å hva går det eventuelt ann å gjøre får å fikse dette?

Endret av shootas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først kan du jo sjekke firmware versjonen på receiveren din:

How to check your firmware version:

Press and hold the [sTRAIGHT] button on the front panel and keep it pressed while you

press the [sTANDBY/ON] button. Once the front panel displays "ADVANCED SETUP",

release the [sTRAIGHT] button. Then, press and hold the [TONE CONTROL] button for

about 3 seconds until front panel display shows the firmware version.

Hvis du får noe lavere enn "C022" så kan du jo prøve en firmware update. Det krever at du har en cd/dvd/blu-ray spiller med digitalutgang (helst cd-spiller).

howto og filnedlasting her:

http://download.yamaha.com/search/detail/

Ser du bilde på tv i det htpc booter opp? Ser du f.eks BIOS?

Lenke til kommentar

Først kan du jo sjekke firmware versjonen på receiveren din:

Hvis du får noe lavere enn "C022" så kan du jo prøve en firmware update. Det krever at du har en cd/dvd/blu-ray spiller med digitalutgang (helst cd-spiller).

Ser du bilde på tv i det htpc booter opp? Ser du f.eks BIOS?

Hadde CO22 som firmware.

Når jeg booter pc så ser jeg alt helt til den kommer inn i selve ubunte. Får beskjed om: Mode Not Supported på tv skjermen å den er helt svart:s

Kan også si følgende: Når jeg kobbler Htpc dirkete inn i tv skjermen så ser jeg alt. men med en gagng jeg bytter til Resiveren så får jeg det ikke til:s

Grunnen til at jeg ønsker å ha den via resiver er at da slipper jeg å velge så mange hdmi kanaler med fjernkontrollen som følgte med tv

Lenke til kommentar

Har du prøvd å sette forskjellige oppløsninger/refreshrates i XBMC før du kobler den over til receiver? Eller booter du den alltid etter du har koblet til receiveren?

Siden du har ion330ht så må jeg jo i samme "pennestrøk" anbefale en .iso bygget på ubuntu, der maskinen "booter direkte i xbmc". Det er så smooth (i mangel på et bedre ord).

Har selv ION330HT, og selv fjernkontrollen fungerer rett ut av boksen med XBMCFreak sin .iso

www.xbmcfreak.nl

DrE

Endret av DrErling
Lenke til kommentar

Har du prøvd å sette forskjellige oppløsninger/refreshrates i XBMC før du kobler den over til receiver? Eller booter du den alltid etter du har koblet til receiveren?

Siden du har ion330ht så må jeg jo i samme "pennestrøk" anbefale en .iso bygget på ubuntu, der maskinen "booter direkte i xbmc". Det er så smooth (i mangel på et bedre ord).

Har selv ION330HT, og selv fjernkontrollen fungerer rett ut av boksen med XBMCFreak sin .iso

www.xbmcfreak.nl

DrE

Virker som om selve problemet med manglende bilde gikk bort når jeg kjøpte meg en ny tv i dag:p Nå får jeg ialle fall bilde via resiveren:p hehe men har problemer med å få oppløsningen til å bli opptimalt:s så mangler noen cm rundt hele kanten både oppe å nede:s

Dette lar seg sikkert fikse etter noen instillinger.

Men siden du har samme maskin og benytter XBMC har jeg et lite spm til deg rundt dette. Vet du om det går ann å få inntigrert spotify i XBMC? Er en av hoved grunnene til at jeg kjører full ubuntu desktop ,men vis det går ann å få det inn i xbmc så LETT at jeg bytter til en ren XBMC versjon;)

Lenke til kommentar

www.xbmcfreak.nl

DrE

Virker som om selve problemet med manglende bilde gikk bort når jeg kjøpte meg en ny tv i dag:p Nå får jeg ialle fall bilde via resiveren:p hehe men har problemer med å få oppløsningen til å bli opptimalt:s så mangler noen cm rundt hele kanten både oppe å nede:s

Dette lar seg sikkert fikse etter noen instillinger.

Men siden du har samme maskin og benytter XBMC har jeg et lite spm til deg rundt dette. Vet du om det går ann å få inntigrert spotify i XBMC? Er en av hoved grunnene til at jeg kjører full ubuntu desktop ,men vis det går ann å få det inn i xbmc så LETT at jeg bytter til en ren XBMC versjon;)

Det har jeg ikke "forsket" så mye på. Jeg kjører all musikk gjennom en squeezebox duet selv. Jeg er faktisk mere interessert i om det går an å kjøre "squeezeserver" på minimal ubuntu-installasjon.

DrE

Lenke til kommentar

En løsning for Spotify og XBMC er bruk av Mopidy (MPD Server som snakker med Spotify - krever premium konto) og MPD Client fra addons-repoet.

Det er ikke i nærheten så smooth som den integrerte saken noen drev på med - men den ser ut til å ha dødd uansett. MPD Client fra addons-repoet er også begrenset i forhold til hva som er mulig å få til.

Mopidy krever også litt teknisk innsikt men du kan jo prøve: http://www.mopidy.com/docs/master/

*EDIT*: MPD Klienten i XBMC snakker vist dårlig med XBMC så det funker ikke tilfredsstillende.

Endret av Zerqent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...