RBW Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Auksjonshuset Christie's forventer at en Apple 1 fra 1976 skal innbringe 1 million kroner, eller mer. Les mer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Følger det med Caffe Latte? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Drar den minecraft? Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Okei, så er det en skjelden liten sak, men kjøper du den for en million er du temmelig dum. Endret 23. november 2010 av Vaffeltryne Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Okei, så er det en skjelden liten sak, men kjøper du den for en million er du temmelig dum. Eller har litt penger til overs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Okei, så er det en skjelden liten sak, men kjøper du den for en million er du temmelig dum. helt normal applebruker MAO... he he. De er jo vant med å betale skorta.. 3 Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Applefans kjøper jo allerede overprisa ting til en dyr penge, så hvorfor ikke denne også? 4 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Ja, spesielt interesserte, versegod Her er vel jobb for en person å holde denne i gang. Dette er forløperen til den mere kjente Apple II som var en trofast sliter inntil problemene dukket opp. Problemet var at Apple skulle spare på kostnadene (økonomene blandet seg inn i ting de ikke hadde peiling på) og brukte IC sokler med pressede pinner, ikke med dreide pinner som kostet mere. Dette førte til kontakt-problemer så snart pinnene fikk litt oksyd på seg. Så om noen dunket i maskina eller trampet hardt i gulvet sa det "pip" og maskina bootet på nytt. Jeg vil tro at denne maskina neppe lar seg starte i det hele tatt på grunn av nevnte kontaktproblemer. Regner med at selger skal oppgradere til Apple II, sikkert med floppy til og med Endret 23. november 2010 av morten_b 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Apple 1 regnes som den første alment og kommersielt tilgjengelige personlige datamaskinen. Egentlig burde sånn sett f.eks Teknisk museum eller det britiske Nature Museum sikret seg godbiten, evt i samarbeide med en tekologihistrorisk interessert sponsor. Det ble kun produsert og solgt 200 stykk av denne datamaskinen, noe som nok høres lite ut i dag, mens husk at de ble håndloddet i en grarasje. Litt om Apple 1: http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_I Her er en liten kavalkade i forbindelse med Apples 30-årsjubileum i 2006: http://www.engadget.com/2006/04/01/30-years-in-apple-products-the-good-the-bad-and-the-ugly/ Og her en originalreklame (maskinen ble solgt per postordre): Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 $666.66, djevelens verk! Ganske gøy med slike eldre dupeditter. Mye av det virker helt fjern idag. Lenke til kommentar
QqdwQRhv Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Det var nok mye morro i gamle dager ja. Jeg hadde en SE/30 en gang i tiden. Historien bak navnet var at Apple satte en "x" bak navnet når modellen kom med numerisk koprosessor. "c" ble til "cx" osv. Så ingeniørene lurte igjennom navnet "SE". Og koprosessorversjonen ble "SE/30". Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Drar den minecraft? Spørsmålet er: Takler den Crysis? Edit: 100th Post Endret 23. november 2010 av Vaffeltryne Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Kanskje noe som kunne hørt hjemme i samlinga til Nathan Myrvold ved siden av "Difference Engine #2", en mekanisk regnemaskin fra midten av 1800-tallet. Når jeg nevner det tror jeg faktisk han sa i interviewet jeg så angående den at han hadde diverse gamle maskiner, men ikke om det var Apple 1 eller 2... Lenke til kommentar
thrice Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Følger det med Caffe Latte? Nei, det følger med klippekort på Starbucks Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Drar den minecraft? WIN! Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hmmmm... Lurer nesten på hvor mye pc man kunne kjøpt til 1 mill idag? Sikkert en highend pc Inni en bil, noe ala dette (men fortsatt ekte bil) http://www.tomshardware.com/news/corvette-zr1-case-mod-casemod,11595.html Lenke til kommentar
espinoza Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Denne er allerede solgt. Det leste jeg for to uker siden, men ikke på HW.no sin side. Gammelt nytt i VG/DB stil. Fyyyy!!!!! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Minner litt for mye av salg av hellige relikvier i mine øyne *rolleyes* For all del er det viktig at vi tar vare på et eksempel eller to av slike maskiner for å dokumentere utviklingen, men dette er noe for et museum... men så har jeg heller egentlig aldri forstått folk som samler på ting bare for å ha en samling så jeg er kanskje ikke i samme mindset til å kunne snakke om det i det hele tatt. -Stigma Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Så ingeniørene lurte igjennom navnet "SE". Og koprosessorversjonen ble "SE/30". Husker fortsatt en del av disse modellene ja. Men forskjellen på SE og SE/30, var at førstnevnte hadde en Motorola 68000-prosessor, mens SE/30 hadde en 68030. Så SE/30 hadde rett og slett en mye kraftigere prosessor, men ingen koprosessor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå