Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Anbefalte innlegg

Hovedkort:

ASUS M4A87TD EVO AM3 ATX - M4A87TD EVO

RAM:

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10600 1333MHZ - TW3X4G1333C9A

Prosessor:

AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ 8MB SOCKET AM3 - HDX945WFGMBOX

WLAN:

ZyXEL NWD-310N - 91-005-224002B

Skjermkort:

ASUS EAH5550 SILENT/G/DI/1GD2 - grafikkadapter - Radeon HD 5550 - 1 GB - EAH5550 SILENT/G/DI/1GD2

PSU:

COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 500W - RS-500-AMBAD3-EU

ellers har jeg 1stk gammel seagate harddisk, 2 stk gamle samsung harddisker, logitech trådløst tastatur og mus.

Jeg får kjørt pc'n stabilt i safe mode med og uten nettverk. Jeg får kjørt Ubuntu Linux relativt smertefritt.

Jeg får hang eller bsod etter rundt 5-15 minutter.

Jeg hadde opprinnelig et Gigabyte hovedkort, fikk nytt hovedkort av forhandler fordi de regnet med det var feil i minnekontrolleren til det gamle, derav mitt nye ASUS kort. Det gamle testet jeg med kingston value ram i tillegg til mine corsair brikker, det var mer stabilt men ikke fullstendig. jeg måtte sende tilbake kingston brikkene og har ikke testet ASUS hk'et med andre enn mine corsair. Problemet er allikevel relativt identisk, så jeg tror egentlig ikke det er hardware lenger. det er mulig med kompatibilitet i forhold til prosessoren, da hk'et kun støtter lik type MEN med lavere antall MB cache. Jeg aner ikke om dette har noe å si.

Min kamerat foreslo at det kan være skjermkortet, men jeg får ikke oppdatert driverne i safe mode, og sist jeg prøvde i vanlig windows hang den seg før jeg fikk installert driverne.

plz halp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket lydkort har du i maskinen? Jeg har fått den feilmeldingen en del ganger, og da var det relatert til lydkortet (Creative X-fi fatality, PCI-utgave).

har integrert lydkort i HK'et...

(tar gjerne imot råd ang. bytting til eget lydkort, men jeg regner med dette egner seg bedre når jeg får meg bedre lydanlegg?)

Lenke til kommentar

orm er tvilsomt, men seff ikke umulig

minnet har vært testet i memtest86 "etter forskriftene" uten bugs

http://dl.dropbox.com/u/5751202/bvss2.jpg

http://dl.dropbox.com/u/5751202/bvss3.jpg

http://dl.dropbox.com/u/5751202/bvss4.jpg

http://dl.dropbox.com/u/5751202/bvss5.jpg

det ble no krøll med lenkene her nå... håper du får sett

tok 4 screenshots til, så kan du se nedover

evt er .dmp filene her

http://dl.dropbox.com/u/5751202/103110-21075-02.dmp

http://dl.dropbox.com/u/5751202/103110-21418-01.dmp

http://dl.dropbox.com/u/5751202/110410-21216-01.dmp

http://dl.dropbox.com/u/5751202/112110-23228-01.dmp

http://dl.dropbox.com/u/5751202/112110-27331-01.dmp

Endret av Nicolai-R
Lenke til kommentar

Her fant dette, skulle gjennomgå det meste som går galt.

This error usually occurs after the installation of a buggy device driver, system service, or BIOS. To resolve it quickly, restart your computer, and press F8 at the character-mode menu that displays the operating system choices. At the resulting Windows 2000 Advanced Options menu, choose the Last Known Good Configuration option. This option is most effective when only one driver or service is added at a time. If you encounter this error while upgrading from Windows NT 4.0 or earlier, it might be caused by a device driver, a system service, a virus scanner, or a backup tool that is incompatible with the new version. If possible, remove all third-party device drivers and system services and disable any virus scanners prior to upgrading. Contact the software manufacturers to obtain updates of these tools. For additional error messages that might help pinpoint the device or driver that is causing the error, check the System Log in Event Viewer. Disabling memory caching of the BIOS might also resolve this error. You should also run hardware diagnostics supplied by the system manufacturer, especially the memory scanner. For details on these procedures, see the owners manual for your computer. If your system has small computer system interface (SCSI) adapters, contact the adapter manufacturer to obtain updated Windows 2000 drivers. Disable sync negotiation in the SCSI BIOS, check the cables and the SCSI IDs of each device, and confirm proper termination. For enhanced integrated device electronics (EIDE) devices, define the onboard EIDE port as Primary only. Also, check each EIDE device for the proper master/slave/stand-alone setting. Remove all EIDE devices except for hard disks

Lenke til kommentar

Her fant dette, skulle gjennomgå det meste som går galt.

This error usually occurs after the installation of a buggy device driver, system service, or BIOS.

To resolve it quickly, restart your computer, and press F8 at the character-mode menu that displays the operating system choices.

At the resulting Windows 2000 Advanced Options menu, choose the Last Known Good Configuration option.

This option is most effective when only one driver or service is added at a time.

If you encounter this error while upgrading from Windows NT 4.0 or earlier, it might be caused by a device driver, a system service, a virus scanner, or a backup tool that is incompatible with the new version.

If possible, remove all third-party device drivers and system services and disable any virus scanners prior to upgrading. Contact the software manufacturers to obtain updates of these tools.

For additional error messages that might help pinpoint the device or driver that is causing the error, check the System Log in Event Viewer.

Disabling memory caching of the BIOS might also resolve this error.

You should also run hardware diagnostics supplied by the system manufacturer, especially the memory scanner.

For details on these procedures, see the owners manual for your computer.

If your system has small computer system interface (SCSI) adapters, contact the adapter manufacturer to obtain updated Windows 2000 drivers.

Disable sync negotiation in the SCSI BIOS, check the cables and the SCSI IDs of each device, and confirm proper termination.

For enhanced integrated device electronics (EIDE) devices, define the onboard EIDE port as Primary only.

Also, check each EIDE device for the proper master/slave/stand-alone setting. Remove all EIDE devices except for hard disks

Jeg bruker Windows 7 64bit (Dette er for win NT og 2000 ?)

Det eneste hardware det kan være er skjermkort og/eller muligens wlan kortet.

Jeg finner ikke event viewer, vet du noe om dette redskapet?

"Disabling memory cache of the BIOS" høres ut som noe jeg ikke vil gjøre, har du noen kunnskaper her?

Har kjørt memtest86.exe på hver av rambrikkene uten feil.

Bruker sata til disk/optical.

:-{) <-(har november-bart, i anledning Movember, noen flere?)

Lenke til kommentar

Det ser ut som om du har samme problem som denne karen, og at problemet i hovedsak er ATI-drivere. Har du nettopp oppgradert kan det være en idé å nedgradere. Er det lenge siden du har oppgradert kan det være en idé å prøve det nå... :)

Et kjapt Google-søk viser at du iallfall ikke er alene... ;)

nice! takker.

jeg kjøpte ny pc i deler for å sette sammen selv, så det hadde vært et mareritt å måtte gå gjennom alle komponentene, har jo fått nytt hk av forhandler ;)

ps. trenger du nytt hovedkort? har et så og si ubrukt til overs ;) hehe

skal prøve meg frem! fenx alot!

Lenke til kommentar

Har bare kikket kjapt over tråden, men du har lagt inn windows på nytt etter hoverkort-skifte?

problemet har vært tilstede før og etter BSOD, og kræsjene er identiske, så jeg fant det unødvendig

skjønt allikevel må jeg aktivere windows på nytt

new_yes.gif

nupe2.gif

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det ser ut som om du har samme problem som denne karen, og at problemet i hovedsak er ATI-drivere. Har du nettopp oppgradert kan det være en idé å nedgradere. Er det lenge siden du har oppgradert kan det være en idé å prøve det nå... :)

Et kjapt Google-søk viser at du iallfall ikke er alene... ;)

Nå har jeg avinstallert driverene, men da jeg går inn i windows så installerer den "default" vga drivere automatisk. det virker som at det holder med disse driverne for at det skjer en hang... iogmed at problemet mitt er fortsatt tilstedeværende, jeg får bare ikke BSOD lenger. Alt som skjer nå er at den henger seg.

plz...halp?

Lenke til kommentar

jeg har installert en driver som ser ut til å fungere, men kun med 2 gb RAM.

Når jeg setter inn den siste 2gb RAM brikken (for a neat total of 4 gigs), så henger den seg med en gang!

jeg er clueless

hva kan være feilen? jeg har kjørt memtest86 på begge brikkene uten å finne feil

noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...