Gå til innhold

Kraftig PC (multitasking) 13,3 eller 15,6 tommer?

HoaXed

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ute etter en kraftig maskin som kan takle mange oppgaver på en gang (Adobe, Office, redigering, og matematiske utregninger) og trenger derfor en maskin med kraftige spesifikasjoner. Den brukes mye til ko0ntorbruk, behandling av video, programmering, visning av markedsføringsmateriell, og andre interne programmer. Trenger derimot ingen spillemaskin, ei heller godt webcamera, cdrom eller annet.

Det jeg er usikker på er om jeg skal gå for en 13,3 eller en 15,6 tommer? Spørsmålet er hva man sitter mest igjen for med tanke på prisen og mitt behov?

Har sett mest på U30Jc. Den øverste modellen til 8999,- på komplett.no .

Eneste problemet jeg ser på denne er at skjermen er matt. Finnes det noen modeller som er matte? Eller er dette kanskje bedre enn glossy uansett ifh til mitt arbeidsbehov (Photshop blandt annet)

Er dette en maskin som vil holde til mine behov? Tenker da på ifh til grafikkortet, prosessor, og minne.

I tillegg lurer jeg på hva som er hovedforskjellene på denne maskinen og de billigere? Bør legge meg på rundt 5-8 tusen så toppmoddelen kan være litt dyr. (jeg går selvfølgelig for denne hvis den er best!)

Har også sett på en annen maskin som da er 15,6 tommer, nemlig HP dv6-3046eo som nå selges til 5999,- på elkjop.no. Denne har mer minne, og bedre prossesor slik jeg ser det. Men er dette nødvendig?

Finnes det noen andre alternativer som kan anbefales?

Vil ha dette: En lett maskin, god batterikapasitet, svært god skjerm, robust.

Ønsker dette: Bra prossesor, minne (minst 4GB), og bra arbeidsmengde rett og slett.

Håper noen kan være behjelpelige!

EDIT: Maskinen skal brukes i jobbsammenheng.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde helt klart vurdert en SSD, finnes ikke noe mer irriterende enn trege laptop hdd-er.

Har ikke hatt mye problemer med hardisken. Men hvis ikke dette drar opp prisen veldig, og minsker kvaliteten på minne, og kraften er dette absolutt en ide.

Kan som sagt gi opp mellom 5 og 8 tusen.

Glemte forøvrig å nevne at god batterikapasitet er avgjørende!

Lenke til kommentar

Laga ikke du en tilsvarende tråd i går? :ermm:

La inn en i hjelp til kjøp av maskin, men la inn ny og oppdatert her og rapporterte den andre til moderator for sletting da jeg hadde flere spørsmål knyttet mer direkte til maskinen ifh til tekniske spørsmål og mente at det da var bedre å poste en tråd her da jeg har sett flere tilsvarende tråder i denne kategorien.

Beklager hvis dette er feil!

Håper derfor at noen kan hjelpe meg i denne tråden ifh til skjermtype, og teniske spesifikasjoner.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Er i samme situasjon og leter etter en stilren, tynn, bærbar med 13-14", god batterikapasitet og stor disk.

Har kanskje funnet den nå;

Gigabyte M1405, 1,7 kg, 28 mm tykk, 14" skjerm, 12 timers batteri (bytte mellom DVD/ekstra batteri) dockingstasjon med 1 gb grafikkort,

Virker veldig spennede, priskr. 9.990,- inklusiv dockinstasjon og ekstra batteri;

htp://amentio.no/PCogServere/PC_Bærbar/14__-_14,9_.aspx

Har sett maskinen og den virker spennende. Både tastatur og pad virker mye bedre enn Asus/Acer.

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon og leter etter en stilren, tynn, bærbar med 13-14", god batterikapasitet og stor disk.

Har kanskje funnet den nå;

Gigabyte M1405, 1,7 kg, 28 mm tykk, 14" skjerm, 12 timers batteri (bytte mellom DVD/ekstra batteri) dockingstasjon med 1 gb grafikkort,

Virker veldig spennede, priskr. 9.990,- inklusiv dockinstasjon og ekstra batteri;

htp://amentio.no/PCogServere/PC_Bærbar/14__-_14,9_.aspx

Har sett maskinen og den virker spennende. Både tastatur og pad virker mye bedre enn Asus/Acer.

Denne ser faktisk ikke så dum ut.

Hvordan er den ifh til mine behov som multitasking og mange prosseser i gang som Photshop ++ om gangen?

Den er jo noe dyrere enn u30jc, hvem er best? (gjerne hvorfor også? :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...