Goosewater Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Har planer om å bytte ut xp til fordel for Windows 7 på min hovedpc. Samtidig er det naturlig å se på andre endringer som er aktuelt å gjøre i den forbindelse. Jeg vurderer sterkt å bytte systemdisk fra 2 SAS 15K disker i raid til en kurant SSD. Jeg regner med at støynivået vil reduseres, samtidig som hastigheten forbedres. Noen som har erfaringer/synspunkter? Hvilken SSD er det som anbefales nå (100 GB +)? Lenke til kommentar
War Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Denne? SSD-tråden Ikke tvil om at du burde gå for SSD. Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Da er plutselig en SSD pakket og sendt til meg gitt. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Du må linke til varen. La inn Win 7 i går 40,3GB plass tok det alene. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Du må linke til varen. La inn Win 7 i går 40,3GB plass tok det alene. Hvis man har hibernate file, og swapfila som dekker f.eks 1,5x størrelsen av 12gb ram så tar win 7 litt plass ja Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Det ble en Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB som anbefalt. Er det slik at firmware bør oppdateres på denne før installering av OS? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det ble en Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB som anbefalt. Er det slik at firmware bør oppdateres på denne før installering av OS? Den nyeste firmwaren kom for bare noen dager siden og kan legges inn uten at inngholdet på ssden slettes Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Ved nyinstallasjon av OS bruker jeg å ha kun OS-disken tilkoblet. Betyr det at det bare er å koble til SSD, installere Win7 og deretter oppdatere firmware? Lenke til kommentar
War Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Ja eller sette den som ny tom nr 2 nå og oppdatere da. Husk å sette IDE til ACHI i bios på den før OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå