kck Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hei, jeg har hatt et problem med min Asus G73 laptop de 3 siste dagene. Den fryser i 3-5 sekunder og så kommer det en høy "bzzzzz" lyd fra høyttalerne, så går den videre som om ingenting har skjedd. Dette skjer både under surfing og spilling og maskinen er aldri særlig varm (kald leilighet så det er ikke varmerelatert, mer vet jeg ikke Noen ider om hva som er galt? Er egentlig ikke noe stort problem, men sist gang jeg overså et lite problem så tok grafikkortet kvelden så better safe than sorry. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Ville ha sjekket harddisken for feil. Kjør "chkdsk /f" i cmd vindu. Spør den om å kunne kjøre neste oppstart, så si ja og restart. Lenke til kommentar
kck Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Done, ingen feil funnet på noen av diskene. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Merkelig problem. ett skudd i blinde: Hva med å reinstallere driverene til lydkortet? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Da er HDDen ute av bildet foreløpig. Ville også sjekket/oppdatert driverne til lydkortet/reinstallert de. Oppdater drivere til harddisken. Endret 25. november 2010 av Lednar Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg har et lignende problem med min G73JH, men når den fryser på jeg restarte hele pcen for at jeg skal kunne gjøre noe som helst. Men det hender noen ganger at det kommer seg tilbake. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Basert på hva Sitoy skrev så endret jeg mitt post. HDDen er langt fra ute enda... Sjekk HDD drivere. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 fant en med samme problem: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20100410143612000&board_id=3&model=G73JH&page=1&SLanguage=en-us jeg har ikke leste hele tråden men kanskje det er ett svar der. Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Takk Åsmund, det var mange mulige løsninger der! Men jeg vet bare hvordan man kan fikse 1/20 av de Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Basert på hva Sitoy skrev så endret jeg mitt post. HDDen er langt fra ute enda... Sjekk HDD drivere. Hvor finner jeg driver til HDD? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Om du har XP: Høyreklikk på min Datamaskin -> Egenskaper -> Maskinvare -> Enhetsbehandling -> IDE ATA/ATAPI-kontrollere. Under der skal den stå en plass. Husker ikke på W7/Vista akkurat nå, og kan heller ikke sjekke det før jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Har W7, så setter pris på om du forklarer hvordan Og når jeg tar "chkdsk /f" i cmd får jeg opp "Du har kke tilgang på grunn av manglende tilgangsrettigheter. Du må aktivere dette verktøyet fra opphøy modus." Hva er opphøyd modus? Endret 25. november 2010 av Sitoy Lenke til kommentar
sletten88 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Har W7, så setter pris på om du forklarer hvordan Og når jeg tar "chkdsk /f" i cmd får jeg opp "Du har kke tilgang på grunn av manglende tilgangsrettigheter. Du må aktivere dette verktøyet fra opphøy modus." Hva er opphøyd modus? bare trykk window tast og skriv "device manager" eller om norsk "enhetsbehandling" Mulig du må kjøre cmd som administrator? Høyreklikk på cmd "Kjør som administrator" Endret 26. november 2010 av sletten88 Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Om du har XP: Høyreklikk på min Datamaskin -> Egenskaper -> Maskinvare -> Enhetsbehandling -> IDE ATA/ATAPI-kontrollere. Under der skal den stå en plass. Husker ikke på W7/Vista akkurat nå, og kan heller ikke sjekke det før jeg kommer hjem. Den hadde nyeste oppdatering fra før av. Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Når jeg var inne på enhetsbehandling så tok jeg å søkte etter oppdateringer på alt som så intressant ut, og når jeg søkte på oppdateringer på "Skjermadaptere - ATI Mobility Radeon HD 5870" så instalerte den en driver selv om jeg har instalert den nyeste manuelt fra hjemme siden deres. Vet ikke om dette har noe med problemet mitt å gjøre da Lenke til kommentar
medlem-208700 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg har også samme problem på min G73J, mine problemer startet etter jeg instalerte Black Ops 1 Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Har W7, så setter pris på om du forklarer hvordan Og når jeg tar "chkdsk /f" i cmd får jeg opp "Du har kke tilgang på grunn av manglende tilgangsrettigheter. Du må aktivere dette verktøyet fra opphøy modus." Hva er opphøyd modus? Start -> Skriv inn CMD -> høyreklikk -> kjøre som administrator. Dette er for å unngå at programmer du ikke vet om skal kunne kjøre uten rettigheter. Linux og Mac har hatt dette leeeeeeenge, men Vistra introduserte dette for Windows serien. Nye drivere finner man somregel hos produsenten, og ikke ved å trykke "oppdater" i enhetsbehandling. Endret 27. november 2010 av Lednar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå