frankhaugen Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Heisann Noen som vet om noe bra PHP kurs, enten på sørlandet eller nettstudier?? jeg har puslet med det meste innen data og bruker PHP, men dog bare enkelt, og bruker mye klipp og lim fra åpne kilder på nett, og hva folk på diverse forum kan hjelpe meg med, men jeg trenger å lære dette ordentlig, og PHP virker usedvanlig vanskelig å lære seg fra bøker, og jeg ønsker å og ha sertifisering/papirer i PHP. noen som vet eller har saklig input?? EDIT: NKI's PHP kurs er cirka nivået jeg er på fra før av. Endret 22. november 2010 av frankhaugen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Når det gjelder PHP-sertifisering er Zend Certified Engineer det eneste som gjelder. Du kan lese mer om det her. Eksamen kan du ta på testsentre stort sett over hele landet. Zend har også endel online-kursing på engelsk (noen av dem inkluderer voucher for ZCE-eksamen også), mens Redpill Linpro har face-to-face kursing. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Jeg var veldig fornøyd med "Webprogrammering i PHP" boka som vi hadde på høgskolen. Det er en utrolig pedagogisk fornuftig programmeringsbok om man skal "komme i gang" med PHP. Det er ikke noe galt å starte med å bruke PHP for sekvensiell programmering, men for generell programmeringspraksis (OOP, MVC bl.a.) må man se etter andre bøker. Og man kan også lære seg å forstå PHP bedre ved å lære seg forskjellige programmeringspråk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå