jajamensen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Litt Pappas greie også. Ser MYE film og hører mye musikk. Har en meget god TV, så BD-spiller er jo greit å ha... Er det planer om filmutleie på PS3? Noen som vet noe om kvaliteten på HD-filmene fra Zune/Xbox? Så Lefdal hadde PS3 til 2000 kr nå. Så kommer jo Moveutstyr i tillegg. Ca. 700 kr. Noe annet en evt. trenger? Kvaliteten på HD-filmene jeg har sett fra Zune er det ingenting å si på. Helt perfekt i mine øyne. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Litt Pappas greie også. Ser MYE film og hører mye musikk. Har en meget god TV, så BD-spiller er jo greit å ha... Noen som vet noe om kvaliteten på HD-filmene fra Zune/Xbox? Kvaliteten er god. Jeg ser personlig ikke forskjell på filmeleie på xbox, og en blu-ray plate. Kinect er en litt futuristisk og kul greie som antageligvis vil slå godt ann for hele familien, men du burde ha god plass i stua for å bruke den optimalt. Utvalget av spilltitler rettet mot barn vil antageligvis eksplodere etterhvert som utviklerne blir ferdige med spillene sine. Kvaliteten kan jeg ikke gå god for. Det som appelerer mest til meg med kinect er muligheten til å se en film uten å bruke noe annet enn stemmen min. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Er det planer om filmutleie på PS3? Åja. Det er noe ekstremt med planer. Men om det blir noe av vet vel ingen enda. De snakket om en norsk(skandinavisk) film utleie/kjøp mulighet i 2009. Var mer eller mindre offisiellt at det skulle bli i det minste tilsvarende det de har i UK og US på filmtilbud. (Vi snakker om h.264 kodede 1080p filmer med forskjellige språk på undertekster, 5.1 surround, osv - som du kan laste ned og eie, eller streame midlertidig, med bufring. Kode til psp on the fly - veldig bra tjeneste). Men så kokte det bort igjen.. var litt mer snakk om å gjøre det om til en tjeneste koblet til mediasenter programmet til PC, og slike ting... Problemet er lisensering og rettigheter av en eller annen art - Sony har tydeligvis funnet ut at det er forskjellige lisens-rettigheter på å streame og å downloade - slik at video funksjonene de har plutselig blir dyrere enn de tenkte eller noe slikt (hørte "rykter" om at Sony BGM ikke differensierte mellom kino-fremvisning og streaming på ps3, basically). Slik at med mindre det forandrer seg, så blir det nok ikke en video-store på norsk psn (i likhet med alle andre mindre individuelle land ellers i verden). I mellomtiden fikk vi Mubi - det er en frontend for det samme du kan se på nettet på mubi.com, og er en streaming tjeneste lik spotify (generellt sd-kvalitet, noe i 720 stereo) - men de har det samme problemet med rettighetene. Slik at det er mest alternativ/komplett ukjent film der. Og alle klassikerne som er tilgjengelige i USA på web er ikke der. Og det er fullstendig uvisst om det kommer til å forandre seg før Dovre faller overende. Jeg vet ikke om noen i Sony er interessert i å løse det på noe vis. ..vi fikk i det minste Vidzone til slutt. Kan streame musikk-videoer der. De som driver det har konge musikk-smak, og de er interessert i å få så mye innhold som mulig på tjenesten (og de tar i mot forslag ). Men det har blitt mye tvungen reklame der i det siste, og mye fokus på betal-kanaler, så gudene veit hva de driver med. Der har Sony et problem - du vet ikke hva de finner på i morgen når du sjekker den siste firmwaren. Plutselig er noe borte. Eller noe stilig ble droppet uten videre. Noen som vet noe om kvaliteten på HD-filmene fra Zune/Xbox? Det er variabel bitrate i forhold til internett-tilkoblingen du har. Så hvis du faller ned på 3mbit, så har du sd. Du trenger godt og vel over 8Mbit for å streame i HD. De har prologic surround - med mindre det dukket opp i høst, så har de ingen filmer med dts eller ordentlig surround. Så litt snake-oil, men bortsett fra det, og at det ikke er tekst, så er det ikke så verst. Men i Norge så har du vel brått fiber og tv-boks uansett hvis du har internett til å drive det her perfekt.. Problemet for meg er at jeg ikke vil se.. skalvise.. "Bourne Identity", "Bourne Identity", og "Generic Action movie 19". ..men jeg kjenner folk som bruker det aktivt, og synes det er flott å se film på xboxen.. ..Og ikke reagerer på at filmen bytter i kvalitet under avspillingen.. jeg blir rar av det. Hakk i dvd-plata > dvd-rip -> søppelet.. Så inntil videre er det blu-ray (og h.264 kodede ripper. f.u. Sony og MS) Så Lefdal hadde PS3 til 2000 kr nå. Så kommer jo Moveutstyr i tillegg. Ca. 700 kr. Noe annet en evt. trenger? En ekstra ds3 kontroll. Kanskje 2. Finnes et par spill med 3-player som er skikkelig bra, som LBP og flOw, for eksempel. Og du trenger bevegelsestingen for å spille flOw (men det er kun for de få spillene, så litt bortkastet). En dobbel move-ting (navigasjons-kontrolleren kommer til å bli brukt en del i lbp2). Et tastatur på kontrolleren er kjekt, spesiellt på lbp når du kan chatte med bobler, og sånne ting (men et vanlig usb-tastatur fungerer fint). Så da har du vel ca. like mye som konsollen kostet i tilbehør. Microfoner til Singstar? Gibson gitar pakke til Gitarhelt: World Tour? Men ellers er det ikke noe krise. Kommer veldig langt med: - en hdmi kabel fra Clas Ohlson, 50,- - en ekstra Dualshock 3 kontroll, 399. Ellers fungerer, for eksempel, en trustmaster usb-gamepad, eller en annen bluetooth-basert gamepad fint med ps3en. For eksempel i lbp, flow, eller Pixeljunk spillene - trenger ikke en ds3/bevegelsessensor for å spille dem, osv. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) SANT??? Priser og utvalg da? Kan man leie filmer på PS3? (evt. priser og HD?) Mubi er tilgjengelig på PS3. (Se Mubi.com om du lurer på utvalget, trykk watch for å se hva som er tilgjengelig i Norge, på Discover kan du diskutere andre filmer) Her kan du leie filmer fra 22 kr, eller abonere for 99kr for en måned og så kan du se så masse filmer du orker. Utvalget er litt smalere, ikke typisk hollywoodfilmer, mest Europeisk og asiatisk, og endel dokumentarer o.l. Selv synes jeg det var en fin tilleggstjeneste som har andre filmer enn de som kommer på Get-boksen min, eller er tilgjengelig i videosjappa. Anbefaler alle å se 'Man on Wire'. Det er også feil at 360 har DTS surround på sin filmtjeneste, bare dolby digital. Og den tjenesten mangler også tekst på filmene. Og selv om filmene er i samme oppløsning, så er det ganske svært hopp til Bluray-kvalitet. De aller fleste PS3 Move-spillene begynner på 400kr. Ratchet & Clank spillene og kanskje Sports Champions passer bra til 7-åringen (siste krever Move, og kommer litt ann på om du vil la en 7-åring sloss med sverd og skjold, selv om de ikke blør så kan det gå litt hardt for seg). Tipper også det nye Sly HD Collection vil slå godt ann, men har ikke testet det selv ennå. Men det er en remake av tre knall-spill til 400 kroner. :-/ Sony sine Move spill koster 400, men vanlige spill koster bortimot 600, på utgivelses-dagen. I tillegg til bevegelses-kontrolleren, så følger det ett kamera med PS3 Move, så da vil du ofte i spill som Eyepet, se deg selv leke med Pet'en.. Det spillet krever litt mere mikkmakk dog, du må bl.a. peke kameraet mot gulvet, og du og barna må sitte i en ring på gulvet og spille. Så mange er litt misfornøyd med å forandre kaemrastillingen mellom hver gang de skal spille Eyepet. I nesten alle andre spill så peker kameraet utover i rommet hvor dere står og spiller.. 3-åringen er litt verre å finne spill-tips til, kanskje Beat Sketcher og Start the Party.. :-/ Wii har jeg ikke greie på, men tror den har litt flere titler som passer for 3-åringer, enn PS3. Tror spillene der ligger på 4-500 kroner. Endret 25. november 2010 av KongRudi Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg ville definitivt gått for Wii, men ser ut som jeg er i mindretall her Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) ..jeg ville kjøpt en DS til hver isteden. Tror vel kanskje at trådstarteren var litt nervøs for at en ps3 ikke har spill som passer. Og det er helt riktig - på Wii er det ofte animasjon med enkle og få lag, uten for mye som skjer på en gang, enkle regler, osv. På en ps3 er det færre slike titler, og de krever litt mer for å bli satt pris på. Med noen (veldig) hederlige unntak, så er det barnslige spill laget for litt for voksne barn. Sony har evig markert seg på den måten - Lair, for eksempel. Skikkelig arkade-spill akkurat som Rebel Assault - bare mange ganger bedre. Men i overkant voldelig, med litt mer politikk enn du slipper unna med i et Star Wars spill. FlOw - et uhyggelig simpelt spill. Men veldig mye grafikk og bevegende lag. Den veldig vakre, men komplekse ledd-animasjonene.. ser veldig naturlig ut, men det kan være leit å fokusere på - så det er egentlig ikke et lett spill for, si, en fem-åring. Mens på Wii har du Mario-spillene, Zelda, det grusomme kart-spillet, WarioWare, Donkey Kong (og alt som heter Gamecube og Dreamcast titler emulert ). Nintendo legger seg i "spill for barn i alle aldre" kategorien, og gjør det best av alle. Selv om alt de lager blir veldig likt, riktignok. Det er bare det at jeg kjenner flere som har Wii, og sikkert ville synes alle spillene er flotte, og slike ting. Men de bruker den bare ikke noe særlig. De spiller Mario multiplayer en gang, og så står den og samler støv. Så en litt snodig anbefaling er å gå for en ps3 med Move-titlene (Echochrome 2 og Tumble er konge. LittleBigPlanet 1 var bra, og oppfølgeren ser ut til å bli bedre på alle vis.. ikke minst fordi MediaMolecule ikke er 100% eid av Sony, og har sin egen Q&A avdeling. Andre ting uten move - Costume Quest - laget av Double Fine, Tim Schafer sitt selskap. Super Stardust HD. Ratchet&Clank, Sly - de spillene er midt i blinken, bare litt obskure. Spesiellt Sly - digger den serien). Men hvis det ikke er noe særlig, gå for en DS Endret 5. desember 2010 av nipsen Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 For barna er nok Wii det ebste alternativet, spesielt med tanke på den yngste av dem, da den har ganske mange spill som faller i smak for de yngste, selv om de for oss gamere er helt ræva. PS3 med Ratchet & Clank er alltid moro, men jeg tror den minste ikke vil være like interressert i R&C og Sly spillene (som egentlig bare er remakes av PS2 titler). Xbox 360 med kinect er kanskje den som er lettest for barn og voksne å styre. Kinectimals ville nok bli en favoritt for den yngste, men utenom kinect spillene er det heller lite spill for barn. Generellt ville jeg valgt Wii for barn, men er nok ikke liker nice for de voksne om en ikke slker Mario og Zelda da. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 Takk for mange gode tips. Ser Lefdal har wii med kontroller for 1300 kr nå. Blir vel 2000 med nantucket eller hva det nå heter (to av hver). Egentlig mest ute etter Blu-ray-spiller for egen del, og er vurderer nok å kjøpe en dedikert (litt sær er man jo)... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Om du først ender opp med en Wii slik jeg ville gjort, så bør du passe på å sette deg litt inn i biblioteket til den. Finnes mange spill for voksne der også. Selv er jeg 26, og elsker både Mario, Zelda, Metroid og de andre klassiske Nintendo-franchisene. Det fine med mange av disse er jo også at de både kan appellere til voksne med generelt god spillbarhet, og til barn med fargerike verdener, enkle historier, lite blod og gørr og slikt. Så alt i alt synes jeg Wii fremdeles er det beste alternativet om en ønsker en konsoll med bevegelsesstyring, dog, dette kan selvsagt endre seg når det kommer flere gode spill til Move og Kinnect. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 Ble Wii med to kontrollere og nunchuks for 2000. Blir nok en Oppo blu-ray ved siden av med tiden Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Husk å kjøpe Skyward Sword når det kommer ut. (Og finn "Smooth Moves" fra Warioware i en tilbudsbunke, hvis du kan. Genialt spill. ..Ellers finnes det en del bra Gamecube spill - dog generellt ikke til salgs i Norge. Men mod-chipper er veldig, veldig lett å installere). Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Maefteda ser ut til å allerede ha listet opp det meste av gode spilltitler som egner seg godt for barn. Om du ønsker å vite mer om dem kan en tur til gametrailers.com være kjekt. De har videoanmeldelser av de fleste spillene så du får et nokså greit inntrykk om hvordan spillene er. Alle konsollene har spill som egner seg godt for barn. Xbox 360 får du nå for 2500 (med Kinect!, uten så blir den en del billigere, men Kinect er sikkert veldig gøy for den yngre gruppen) på Expert, PS3 140GB for 2200,- på Elkjop.no (og Lefdal enda billigere som nevnt i tråden), og Wii går vel for ca 1500,-. Du kan jo tenke litt på om du også kommer til å sitte og spille litt, eller bruke maskinene til noe annet, da er nok kanskje PS3 eller Xbox 360 mer fristende. PS3 har støtte for Blu-Ray. Xbox 360 har gode løsninger for leie av film over nett. Wii og PS3 er gratis å spille online, og de andre tjenestene til PS3 er også gratis online, om det er noe tema. Xbox Live Gold koster ikke mye, mener å ha lest at man kan få kjøpt det helt ned til 300,- i året. PS3 har gode multimediatjenester over nett, men det er synd de ikke har kommet hit enda, bortsett fra Mubi til filmutleie, som ikke ser ut til å kunne måle seg mot Xbox på nåværende tidspunkt. Alle konsollene har foreldrekontroll som kan være kjekt. Xbox og PS3 har streaming av musikkvideoer, på Xbox trenger du Live Gold, på PS3 er det gratis. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Ble Wii med to kontrollere og nunchuks for 2000. Blir nok en Oppo blu-ray ved siden av med tiden Fornuftig valg siden Wii er mere egnet for ungene dine selv om den teknisk sett er underlegen ps3, men jeg syntes att den har mange tittler som helt klart vill appelere til dem og helt sikkert deg også. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Enig med sistskrivende. Selv er Wii min desiderte favorittkonsoll denne generasjonen, til tross for at den har store mangler i biblioteket, en vits av et onlinesystem og forrige generasjons grafikk. For når alt kommer til alt så er det spillene som teller, og der har faktisk Wii etterhvert levert meget godt. Og jeg er 26 Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Er selv rimelig gadgetfreak og ser jo at PS3 har endel ekstra muligheter (Blu-Ray etc) men er dyrere. Hvis du kaller deg gadgetfreak så kjøper du ikke en ps3 for å se på blu ray eller dvd for den saks skyld. Tungvint og tragisk. Been there, done that. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Er selv rimelig gadgetfreak og ser jo at PS3 har endel ekstra muligheter (Blu-Ray etc) men er dyrere. Hvis du kaller deg gadgetfreak så kjøper du ikke en ps3 for å se på blu ray eller dvd for den saks skyld. Tungvint og tragisk. Been there, done that. Er nok derfor det blir en OPPO Blu-ray-spiller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå