TheNarsissist Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Litt sene treningslogger, men sånn kan det gå. Uke 4 SL 5X5 Dag 1, Mandag B 1X5 Knebøy-Stang L 5X5 Kenbøy-22,5Kg T 1X5 Mark-30Kg T 5X5 Skulderpress, 10 kilo i hver hånd. (Denne var veldig tung så gikk over til noen lettere for å komme inn i teknikken. Kommentar Veldig dårlig økt. Ikke fornøyd i det hele tatt, ble mange failures på knebøy så droppet det siste settet fordi jeg hadde ræva teknikk. Likte godt skulderpress og kjører den i steden for militærpress. Uke 4 SL 5X5 Dag 2, Onsdag Kan gå rett til kommentar her. Kommentar Dette var en dritt økt, hadde i utgangspungtet en dårlig dag, masse dritt tanker svirrende rundt i hodet. Siden jeg er i en ganske depresiv periode nå er jeg veldig sårbar, blir lett forbanna spessielt når jeg ikke klarer ting. Først prøvde jeg meg på Knebøy med 25Kg, men det gikk ikke, klarte så vidt det første settet og det andre settet måtte jeg bare sette meg ned, prøvde igjen, men samme skjedde da. Frustrert dreit jeg i knebøyen og gikk bort til benken, prøvde å løte 12,5kg, men det gikk dårlig så jeg bare gikk. Tror jeg skal ta fri på fredag og begynne igjen på Mandag, skal jeg Deloade? Evt hvor mye? Anders. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Spiser du nok? Du kan kjøre en liten deload eller gå tilbake til det punktet hvor du klarer alle 5x5 settene med feilfri teknikk. Neste økt øker du, og om du klarer 5x5 med god teknikk øker du neste gang. Om du ikke klarer det kjører du samme vekt neste trening. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Ja, lurer på om jeg har spist for lite ja, lite søvn også. Får prøve å gå tilbake der jeg hadde bra teknikk som du sier. Må skjerpe meg Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Hey alle sammen, som noen av dere sikkert vet hadde jeg en skikkelig møkka uke, tok pause på fredag og startet opp igjen i dag. Det gikk Supert! Uke 5 SL 5X5 Dag 1, Mandag A Oppvarming Roing 1X5 Knebøy-Stang L 5X5 Kenbøy-20Kg M 1X5 Benkpress-Stanga L 5X5 Benkpress 10Kg M 12,10,6 Inverted Rows T Kommentar Det var deilig å trene igjen og det gikk veldig bra idag. Da jeg kom til gymmen tenkte jeg at jeg skulle prøve romaskinen som oppvarming, siden jeg vaneligvis bare løftet 1X5 Stanga for oppvarming til de forskjellige øvelsene. Jeg skal begynne å gjøre det vær gang nå. Tok med meg Ipoden idag så jeg kunne filme teknikken i knebøy, kritikk ønskes siden jeg føler meg helt på jordet noen ganger. http://www.youtube.com/watch?v=wwE48bRdy08 http://www.youtube.com/watch?v=tdoD7R6GE44 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Du starter veldig bra! Har bare sett klippet hvor du tok stanga. Legg merke til at når du kommer til bunn krummer du ryggen litt. Hvertfall på de første løftene. Prøv å ha ryggen så rett som mulig gjennom hele løftet. Ellers er det veldig bra med kassa ut, ryggen stram forhåpentligvis? Vanskelig å se om du strammer til i magemusklene, men det burde du gjøre. Jeg er ingen ekspert på knebøy, men dette er hvertfall hva jeg ser. Om det er nødvendig å legge til noe mer, får andre gjøre det. Edit: Ser ut som om du driver veldig med hofta. Jeg tror dette er bra? Endret 20. desember 2010 av wingeer Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Tusen takk for svar. Det er korsryggen jeg krummer litt i bunnen right? La merke til det jeg og så må jobbe med det. Det med magemusklene har jeg faktisk ikke tenkt på, men skal tenke på det neste gang. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Ja, riktig. Om du strammer magemusklene er det lettere å stabilisere, samt unngå krumming av ryggen. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Takker Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 hold litt smalere og press albuene under stanga når du går ned, og en ting du kan lære med en gang - når du skal gå bak ikke ta så mange skritt, ta et kort steg så et langt steg så et kort et. Ellers synes jeg det var bra til og være nybegynner. Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Du skriver knebøy 5x5 20 kg, kanskje du bør skrive 40 kg? For stangen veier vel 20 kg , og du har 10 kg på hver side? Bare en tanke, så det blir lettere å holde oversikt på hva du egentlig løfter Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Takk for svar Joakimz, skal ta det til meg. Godingen: Trodde bare man skulle oppgi vekt i det man setter på stanga jeg. Hva er riktig? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) hvis stanga veier 20kg og du setter på 10+10kg så er det jo 40kg og ikke 20kg du løfter. Men du får ta en ny film av knebøy senere og markløft og benkpress Endret 22. desember 2010 av joakimz Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Det alle skriver er det som joakimz skriver. Skriv det du tar til sammen, 40 kg på knebøy. Endret 22. desember 2010 av godingen00 Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Har du ei dårlig uke på trening, er det (hvertfall i mitt tilfelle) som regel på grunn av labert matinntak. Da er det bare til å spise mer neste uke, så vil ting ordne seg. Derfor jeg digger stronglifts! Veldig bra at du poster videoer, slik at du kan ta fatt i problemene med en gang, mens vekta fortsatt er lett. Som nevnt over krummer du korsryggen. Dette skyldes som regel stramme hamstrings, og glutes, samt mangel på hoftemobilitet. Løsning: Tøy. Bruk dynamisk tøying som en del av oppvarmingene din, og tøy gjerne på hviledagene dine. Squat 2 Stands with Overhead Reach: http://stronglifts.com/how-to-squat-with-proper-technique-fix-common-problems/ Hoftemobilitet: http://stronglifts.com/7-dynamic-stretches-to-improve-your-hip-mobility/ Ankelmobilitet: http://stronglifts.com/how-to-improve-your-ankle-mobility/ Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 Takk for svar, skal sjekke det ut:)Men hav er hamstrings og glutes? Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Ser i førsteposten at du sleit med å ha orden, når du ikke skrev ned løftene dine? Har du lastet ned excel-arket som følger med programmet, der alle løftene dine står ferdig utfylt de neste 12 ukene? Hvis ikke skal du finne det på stronglifts.com en plass Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Hamstrings er bakisde lår, og glutes er selve 'rompeballene' Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 God jul alle sammen, her kommer loggen fra i går:) Begynner foresten fra idag av å oppgi vekten som er med stanga, har ikke gjort det før noe som er litt dumt siden stanga veier 20Kg B Oppvarming roing 1X5 Knebøy-Stang L 5X5 Kenbøy-45Kg M 1X5 Mark-50Kg T 5X5 Skulderpress, 10 kilo i hver hånd. Kommentar Denne økta gikk greit, var bare litt irriterende fordi jeg måtte vente så lenge på en som brukte racket. Varmet opp litt med ro maskinen. Tok skulderpress og må si jeg liker denne øvelsen veldig godt. Knebøyen gikk sånn passe idag, klarte å klemme fingeren noe jævlig før jeg skulle trene knebøy så slet litt med grepet. Markløft gikk greit, men må nesten få filmet for å sjekke teknikken min. Så også idag at Medhi har byttet ut Inverted rows med barbell rows og jeg gleder meg til å teste den. Nå sitter jeg her som en unge og gleder meg til den nye Ebooka hans som kommer ved midnatt Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Ja, da er vi to!Har logget meg inn på gmail og sitter klar til å mota "The 5x5 report" jeg og. Kommer ikke til å legge meg med det første nei. GOD JUL! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 Samme her ja, god jul til deg og! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå