PTRN Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg har nylig hatt bilen på EU-kontroll, og har bestemt meg for å kvitte meg med den fremfor å reparere den. Finnes det firmaer som kjøper den typen bruktbiler? Bilen er ellers i fin stand, ingen problemer. 98-modell, 160k km, men trenger reparasjoner for rundt ti tusen, hvor bærekulene foran er det største problemet. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Vet om en del firma som har kjøpt en del Hiace lignende biler som de har solgt videre til Afrika f.eks. Men er ikke noen firma som spesialiserer seg på gamle bruktbiler(som jeg vet om), du kan kanskje få den som innbytte, men du får nok veldig lite for den. Finnes jo en del privatpersoner som kjøper slike biler fikser de opp og selger med litt overskudd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Vet ikke hvor du bor, men i lokalavisen her er det flere annonser daglig hvor bruktbiloppkjøpere annonserer. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Spørs jo også hvilken bil det er, forskjell på en Ford Ka og en Audi A6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Oppkjøpere kjøper nesten hva som helst, bare de vet at det er mulig å selge igjen med fortjeneste. De er ikke spesielt glade i franske og italienske biler, men tysk og japansk går greit. Ikke ha for høye forventninger til prisen en oppkjøper vil betale, det er nok bedre å selge den på finn.no, selv om det kan ta lengre tid. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Når du skal selge en bil i lav prisklasse, vil du oppleve mye useriøsitet. Testpiloter, dekksparkere, gale prutere og folk som aldri møter opp når de sier. Det virker kjipt, men det går til slutt! Jeg anbefaler deg å selge privat. Selvom det koster 350 for en annonse, og det tar litt av tiden din, vil det alltid lønne seg. Endret 23. november 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå