alien193 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hei alle sammen. Jeg har hatt denne routeren for ca 2år allerede, aldri hadde noe problemer med det. Til idag. Det har skjedd noe, sånn jeg ikke får internett på alle pcene (bare en som fungerer). Jeg har prøvd å restarte routeren (tror jeg gjorde det riktig) - funka ikke, får ikke komme inn på konfigurasjons side(panel) via dsldevice.lan og forskjellige ip adresser. PC som er koblet til routeren med ethernett får ikke nett heller. Trodde at det er teoretisk umulig, men jeg har fått nett på skole-pcen min. Hvordan kan jeg fikse det sånn at jeg får nett på alle pcene hjemme (1 stasjonarpc, 1 skolepc som får nett nå og 2 bærbare pcer)? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Høres ut som den er havnet i bridgemodus (aka: modem). Du får den tilbake til fabrikkinnstillingene ved å resette den (stikk en pennespiss inn i det lille hullet ved strømkontakten i >10 sek). Lenke til kommentar
alien193 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 gjort det nå. fortsatt den ene pcen som har nett, men med den får jeg ikke komme in på konfigurasjon. med stasjonar pc(ethernet) får jeg komme inn på konfig men ikke internett.. skjønner ikke hva som skjer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du kan gå i CMD og skrive ipconfig. Sjekk IP og gateway på maskinene. Lenke til kommentar
alien193 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Fra skolepc: gateway: 10.0.0.138 IPv4: 10.0.0.1 Stasjonar: IPv4: 10.0.0.2 gateway: 10.0.0.138 ser bra ut, tror jeg? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Ja, du har rett adresser der. Spørs om du ikke skal kontakte nettleverandøren og spørre om nytt routermodem. Lenke til kommentar
alien193 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Skal ta og ringe telenor imorgen Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Mitt identiske modem fikk også tilsvarende symptomer for ca 14 dager siden. Kjører normalt mitt i bridgemodus. Kan det være Telenor som har gjordt noe? Er ikke kunde hos Telenor, men kanskje Telenor prøver å fikse hullet i wep/wpa krypteringen som har kommet på avveie? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Samma problemet som jeg strever med for tiden. Eneste tipset jeg får fra min nettleverandør er å bruke patch-kabel rett fra bredbåndsmodem til pc, og hvis det virker bra er feilen med det lokale nettet... :-! Så da står jeg der... Bytte av bredbåndsmodem koster 2-3 000,- Regner med at jeg slipper kostnaden om problemet forsvinner, men hvis det ikke gjør det blior jeg noen tusenlapper fattigere og forsatt problemfast..:-! Lenke til kommentar
tezn Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Sitter her med akkurat det samme problemet. Har modem fra Ventelo (Zhone) koblet rett i en d-link DIR-615 router. 3 av 4 pcer får nett, men får ikke logget seg inn på routeren. Den siste pcen kan logge seg inn på routeren, men får ikke nett. Det funka de første 10 minuttene (da oppsettet var helt nytt) men nå er det fucka. På routeren så står det at DHCP client er disconnected. Veit ikke om det har noe å si? Er det slik at det er modemet som er kræsj? Eller er det den siste pcen som er fucka? Prøvde med en annen router, samme opplegget der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå