Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

SABERTOOTH X58 fungerer ikke! HJELP

Anbefalte innlegg

Nå har jeg satt sammen dette, men det vil ikke fungere. Får feil på CPU og RAM sier hovedkortes integrerte led-lampe varslingsystem.

Systemet som er satt opp er:

Prosessor: Intel Core i7-950

RAM: Corsair Dominator 12 GB (6x2gb) "CMD12GX3M6A1600C8"

Hovedkort: ASUS P6X58D-E "SABERTOOTH X58"

Hardisk: Corsair Force Series F120 - Solid State Drive

PSU: Thermaltake Toughpower 750W

GPU: Nvidia GeForce 8800GT

passer ikke dette sammen?

Har bygd ca 6 pcer før. Dette er første gangen jeg ikke får det til å fungere. har demontert alt og satt det sammen igjen 2 ganger. Sjekket at alt sitter som det skal.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg ser. Vil alt kunne passe. Har du noe ram ligganes? Så test dette ut først. Kan være feil i ram brikkene. Ellers prøv å ta ut en og en av ram brikkene du har. Kan være en av dem som er feil i. Hvis ikke dette fungerer så si ifra.

Noen dumme spm

Koblet inn ledningen til cpu vifta?

Brukt statisk avleder. For kan hende du har fått statisk på ram brikkene.

Lenke til kommentar

Det hender at hovedkort er kresne på RAM-typer. Prøv å sette inn kun en brikke. Hvis du har muligheten kan du også prøve med en brikke av et annet merke (helst Kingston, Crucial ell.). Får du bilde, så betyr det ikke nødvendigvis at din RAM er defekt. Oppgrader BIOS til siste versjon, sett volt og timinger til det det skal være, og prøv igjen.

Ser at du fyller hovedkortet med 6 brikker. Det kan være utfordrende å få til å fungere. Hvis du får muligheten til å justere innstillinger, så begynn med en minnehastighet på 1333 MHz, ikke 1600.

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å sette inn kun 3 RAM brikker, samt et og et RAM uten hell. har vært i kontakt med Amentio/Datakjeden de har nå sett på pcen. De sier at det var Hovedkortet som var defekt. Så skulle få nytt ila noen dager.

takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Hei igjen,

Da jeg levert inn PC-en tirsdag til Datakjeden Stovner (fikk beskjed av Amentio å levere den der). Sa ekspeditøren med en gang at det var Hovedkortet som var defekt. han skulle sende PC-en videre til service dette tok ca 2 dager.

Ringte i dag for å sjekke ut hvor lang tid det ville ta.

Nå fikk jeg beskjed at dette kunne ta opp mot 5 uker. men vanlig vis ble det sett på ila 3-4 uker. Dette pga at det var kø hos servicesenteret deres på flere uker. men at selve reparasjonen/ kontrollen tok kun 1-2 dager. (her skjedde det en misforståelse delux)

Dette synes jeg er alt for lang tid.

Derfor lurer jeg heller på om det vil lønne seg/lov og benytte seg da av angreretten!? Denne er jo på 14 dager siden jeg handlet på nette? Går dette? Dette vill gå mye fortere enn 3-5 uker. Eller fuker ikke dette når varene man leverer inn ikke fungerer!?

Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har for utsaket noe av feilen. Bruker Antistatic arbånd slik at jeg er jordet når jeg bygger PC-en også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...