martin_nv Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg har en Sony Bravia 46 tommer LCD Tv, KDL-46WL140, som jeg har tatt med hjem fra usa. Jeg har allerede fikset en omformer, og TVn fungerer utmerket. Jeg var klar over at kabel TV ikke ville fungere da TVn kun tar NTSC signaler, SCART signal blir også feil fra GET box da det sender feil signaler. Men HDMI fungerer ikke fra GET boks. Hvorfar gjør det ikke det ? Når jeg bruker SCART får jeg svart/hvitt. Når jeg bruker HDMI kabel får jeg kun lyd. Jeg har prøvd 2 forskjellige GET bokser, og 3 forskjellige HDMI kabler. Noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Grøvdal Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Ganske sikker på at hdmi problemet ditt er det samme som scart probleme, nemmelig at tven ikke takler PAL. EDIT: Har du koblet på en annen dippedutt på tven som f.eks. pc, ps3 ol. ? Endret 22. november 2010 av wolf947 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Det er ingenting som heter "SCART signal". SCART er bare navnet på selve pluggen, signalet er enten kompositt eller RGB. Både Get boks og TV skal ha en meny hvor man velger hvilket signal som brukes. At kompositt blir sort/hvitt er å forvente, da PAL / NTSC i hovedsak dreier seg om modulering av fargesignalet. RGB er derimot det samme uansett. Forskjellen ligger i bildefrekvens, 50 Hz vs 60 Hz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå