harmonica Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Vi er tre venner som skal tilbringe 3 måneder i Nord-Amerika fra april av. Vi starter reisen i Vancouver i Canada, og satser på å avslutte ferien i New York. Plana var å ha bil under hele oppholdet, men vi er litt usikker på hvordan vi skal gå frem. Leiebil i 3 mnd kan fort bli dyrt, men samtidig er det ikke bare å møte opp på bilhandleren og kjøpe en bil. Det er ikke bare, bare å få forsikring, slik vi har skjønt det. Er det mulighet for å kjøpe bil i Canada, men også bruke den i USA på samme forsikring? Er det billigere og enklere å kjøpe bil i Canada? Hvordan skal vi gå frem i forhold til forsikring? Alle andre gode tips og erfaringer når det gjelder turer som dette mottas med takk! Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Jeg mener å ha lest i en anne tråd her at det er veldig vanskelig å få forsikret bil i USA, fordi det krever Social security number eller noe. Det er nok mange som kan mye mer om dette enn meg. Det er sikkert også mulig å søke litt rundt på forumet. Det er jo mulig at en av de store selskapene kan gi dere et godt tilbud hvis dere sender de en mail. Eller så kan det være noen små firmar som har spesialisert seg på langtidsutleie, hva vet jeg. Endret 23. november 2010 av Panerai Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Vi er tre venner som skal tilbringe 3 måneder i Nord-Amerika fra april av. Vi starter reisen i Vancouver i Canada, og satser på å avslutte ferien i New York. Plana var å ha bil under hele oppholdet, men vi er litt usikker på hvordan vi skal gå frem. Leiebil i 3 mnd kan fort bli dyrt, men samtidig er det ikke bare å møte opp på bilhandleren og kjøpe en bil. Det er ikke bare, bare å få forsikring, slik vi har skjønt det. Er det mulighet for å kjøpe bil i Canada, men også bruke den i USA på samme forsikring? Er det billigere og enklere å kjøpe bil i Canada? Hvordan skal vi gå frem i forhold til forsikring? Alle andre gode tips og erfaringer når det gjelder turer som dette mottas med takk! Driving across the US-Canada border in a rental car is easy as long as you let the rental company know what you are doing. As far as insurance, you can buy it from the rental company or your own insurance company may suffice if it covers foreign trips. Check with your insurance company. As far buying a car, the reliability of a car equal to the rental cost wouild be questionable in addition to the paperwork hassle. Being stranded abroad and being foreign is a bad combination if you car breaks down, likely to be ripped off, costing you even more. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Leiebil i 3 mnd, da snakker vi fort 15000 pr hode + bensin. Det er mye. Alternativet er selvfølgelig å kjøpe bil. Sett i gang med dette så fort dere er på plass i Vancouver, så rekker dere det. Jeg er dog usikker når det gjelder å selge kanadiskregistrert bil i USA, mulig dere må selge den på riktig side av grensa igjen. Anbefaler å kjøpe en nyere bil å dere slipper problemer, men velg for all del en lettsolgt bil. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) På Hertz.com får jeg opp en pris på 3700 USD for en fullsizebil. Dette tilsvarer cirka 22 000 kroner. Rett over 7000 per pers, med andre ord. Kommer litt avgifter (blant annet enveisgebyr) på toppen av dette, men det er ikke mange kronene i forhold. Dette er helt klart den beste løsningen. Dette var den første prisen jeg fant, og det er utvilsomt mulig å finne noe som er billigere enn dette. Endret 7. desember 2010 av Tee-Zee Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 På Hertz.com får jeg opp en pris på 3700 USD for en fullsizebil. Dette tilsvarer cirka 22 000 kroner. Rett over 7000 per pers, med andre ord. Med eller uten forsikring? Stol aldri på beløpet som kommer opp med en gang. Forsikringen kan bli nesten like stor som leien. Og sjekk for all del prisen med levering i en annen by enn du henter. Her kan det også være forskjeller på hvilken vei du drar og på levering i forskjellige byer i samme område. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Det var på den norske siden, og da er alt av forsikringer inkludert (bortsett fra roadside assistance). One way-gebyret kommer ikke opp på nettet, men jeg kjørte fra Chicago til Vegas for en måneds tid siden, og vi betalte 250 USD i enveisgebyr. Ikke noe å snakke om, med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå