Delvis Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Trenger ingen begrunnelse NAV kan i praksis spionere på telefonsamtaler og bruk av Internett hos enhver person etaten måtte ønske. Dette virker litt skremmende synes jeg. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Trenger ingen begrunnelse NAV kan i praksis spionere på telefonsamtaler og bruk av Internett hos enhver person etaten måtte ønske. Dette virker litt skremmende synes jeg. Vi bruker mest penger i velferdstjenester per innbygger samtidig som vi har den mest fascistiske etaten til å overvåke svindlere. Calling it, folk blir sykere både mentalt og fysisk av å bo i dette sjeledrepende kuldehelveteslandet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Nei, det er ikke akseptabelt Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Det er ikke akseptabelt, det hadde blitt akseptabelt med en liten sikkerhetsmekanisme. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 det hadde blitt akseptabelt med en liten sikkerhetsmekanisme. Dette hadde også vært uakseptabelt. 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 det hadde blitt akseptabelt med en liten sikkerhetsmekanisme. Dette hadde også vært uakseptabelt. Kunne ikke sagt meg mer enig. 2 Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Man skal ikke se bort i fra at regjeringen tar avstand fra dette og de skal "komme til bunns i denne saken". Hvis dette stemmer slik Dagbladet fremstiller det så må jeg innrømme at jeg nå har mistillit til den sittende regjeringen. Dette er totalt uakseptabelt. Lenke til kommentar
Chanettemarie Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 slik bør det ikke være i det hele tatt! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Dette var virkelig dråpen som fikk det til å renne over for meg av månedens nyheter angående overvåkning, ikke bare driver amerikansk etterretning ulovlig overvåking, men her har søren meg NAV på det groveste overvåket nordmenn uten noen rettslig tillatelse, og dette gjør de lovlig?? Dette er så grovt sett i mitt perspektiv at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.. Håper folks reaksjon sørger for at det ikke bare blir satt punktum her, men at det går til bunns som flere sier.. Syke tilstander , er det noen eksempler på hva som har blitt oppdaget og hvem som har blitt overvåket ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 det hadde blitt akseptabelt med en liten sikkerhetsmekanisme. Dette hadde også vært uakseptabelt. For en gang skyld så er jeg enig med deg. Men vi må jo stille oss ett spørsmål om hvordan de kan ta svindlerne. Jeg vil ikke at mine skattepenger skal bruker på en haug med idioter som ikke gidder å jobbe og heller vil sitte hjem å se på tv og spille wow. Eller de som kommer til Norge å får alt servert på gullfat og vil ha enda mere, men bestemmer seg for å ikke lære seg norsk og sette seg tilbake å motta mine skattepenger. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Synes NAV burde ha lov til å overvåke folk, for å avsløre om folk mottar trygdeytelser på tross av at de er i form til å jobbe. Folk som stjeler mine skattepenger bør tas, på tross av om et par uskyldige kanskje blir sjekket også. Har du ikke noe å skjule har du ikke vondt av om noen sjekker hvor og hvem du ringer. Og at amerikanerne driver med overvåkning i Norge sier vel mer om hvor lite de stoler på norsk etterretning. Er det de som er problemet, eller er det oss? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Synes NAV burde ha lov til å overvåke folk, for å avsløre om folk mottar trygdeytelser på tross av at de er i form til å jobbe. Folk som stjeler mine skattepenger bør tas, på tross av om et par uskyldige kanskje blir sjekket også. Har du ikke noe å skjule har du ikke vondt av om noen sjekker hvor og hvem du ringer. Det der er en naiv tankegang. Jeg er ikke noen trygdesnylter, men jeg har ikke videre lyst til at en NAV-ansatt jeg ikke aner hvem er skal sitte og gå gjennom mine eposter, hvilke sider jeg surfer på (og dermed mine finne mine fetisjer), lese mine private meldinger med min samboer, familie og andre, sjekke hvor jeg har oppholdt meg til en hver tid osv. osv.Og man trenger ikke en gang være NAV-klient for at de har lov til det. Ville du likt at noen gikk gjennom alt av dine private korrespondanser og surfehistorikk? Noen som du ikke en gang ante hvilke skrupler, moralske verdier eller baktanker de hadde? Nei, overlat politimyndigheten til, ja nettopp, politiet. De har mer erfaring, bedre rettningslinjer og, ikke minst, bedre kontroll på sine ansatte. Og at amerikanerne driver med overvåkning i Norge sier vel mer om hvor lite de stoler på norsk etterretning. Er det de som er problemet, eller er det oss? Dem. 2 Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Er det snakk om faktisk avlytting, eller er det snakk om å f.eks. kunne følge trafikk for å se om en person f.eks. jobber i utlandet mens de mottar trygd? At NAV skal ha carte blanche på snoking er uholdbart, men jeg kan forstå behovet for å ha muligheter til å avsløre trygdesnylting også. Edit: Så vidt jeg kan se, er det bare snakk om "trafikkdata" i avisene. Endret 23. november 2010 av Rata101 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Er det snakk om faktisk avlytting, eller er det snakk om å f.eks. kunne følge trafikk for å se om en person f.eks. jobber i utlandet mens de mottar trygd? At NAV skal ha carte blanche på snoking er uholdbart, men jeg kan forstå behovet for å ha muligheter til å avsløre trygdesnylting også. Edit: Så vidt jeg kan se, er det bare snakk om "trafikkdata" i avisene. Det er snakk om data som er så sensitiv ikke en gang politiet får tak i dem. For meg betyr dette at NAV har tilgang på alt hvor det er mulig å få tak i informasjon om deg. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Politiet har også tilgang, men forskjellen er at politiet må ha Post- og Teletilsynets samtykke først. Det trenger ikke NAV. Lenke til kommentar
ProStreetEier Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Trenger ingen begrunnelse NAV kan i praksis spionere på telefonsamtaler og bruk av Internett hos enhver person etaten måtte ønske. Dette virker litt skremmende synes jeg. Vi bruker mest penger i velferdstjenester per innbygger samtidig som vi har den mest fascistiske etaten til å overvåke svindlere. Calling it, folk blir sykere både mentalt og fysisk av å bo i dette sjeledrepende kuldehelveteslandet. ! Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det blir for dumt at en sivil etat skal kunne spionere på deg, framligger det mistanke om noe ulovlig eller konkrete tips har kommet inn, så bør NAV oppsøke politiet og få en skriftlig godkjenning på en skriftlig begrunnelse fra politiadvokaten, slik politiet må gjøre før de snuser. Finns det god grunn skal SELFØLGELIG NAV undersøke, men at de kan gjør dette på egent initiativ uten noe frittstående kontrollorgan er totalt tåpelig, men blir nok skjerpings på dette, kan ikke tro politikkerene på stortinget ikke vil kjøpe seg velgere ved å hoppe på denne saken... -frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå