DDT Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Min gamle Symbian-mobil brukte jeg som vekkerklokke, avskrudd. Alarmen gikk selv om mobilen var skrudd helt av, altså. Er dette mulig i Android 2.2 (LG P500)? Får ikke den innebygde alarmen til å fungere hvis telefonen er avskrudd. Setter den istedet i flymodus for ikke å bli forstyrret av andre lyder, men det beste hadde jo vært å skru den av! Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Nei, det går ikke. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Felles for de aller fleste smart telefoner er at alarmer krever at telefonen er slått på for at disse skal fungere. Enkelt forklart er dette fordi at disse er programmer som kjører oppå operativsystemet i de fleste tilfeller. De er derfor avhengige av operativsystemet for å kunne fungere. Hvordan det fungerer på telefoner som har denne støtten slik som de fleste "gamle" telefoner vi er vant med er jeg ikke kvalifisert til å uttale meg på, men jeg vil anta at det enten oppnås gjennom ekstra hardware eller at man har en del av operativsystemet som alltid kjører uavhengig av om telefonen er slått på eller ei. [edit] Et tips kan forøvrig være å ta en titt på betal programmene Tasker og Locale som begge tillater deg å automatisere ting som å slå av lyd på telefonen ved gitte parametre (slik som at du befinner deg geografisk hjemme, har plugget telefonen i laderen og klokken har passert 22.00 og derfor har lydløs (utenom alarm)) Endret 22. november 2010 av ShadowMaster Lenke til kommentar
twb Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Hva med de nye HTC Desire HD/Z, de har en ny hurtigstartfunksjon som ikke slår telefonen helt av. Kan det gi håp om at vekkefunksjonen virker der med telefonen "avslått"? Håper noen her med en slik tlf kan ta seg tid til å teste ... Endret 23. november 2010 av twb Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Er ikke det enkleste bare å sette den i stille modus? Lenke til kommentar
DDT Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Nærmeste jeg kommer "avskrudd" er flymodus, for da er jo også all trådløs kommunikasjon avskrudd. Man vekkes ikke av mailer og SMSer, og sparer sikkert batteriet. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Har samme telefonen og har vanligvis slått av telefonen om natten, men i natt glemte jeg det. Det var 83% ledig batteri rett før jeg gikk til sengs. Og 10 timer senere var det overraskende nok bare sunket med 3%. Hadde ikke noe ekstrem strømsparing, men GPS, WiFi, synkronisering og 3g var avslått. Så om du i tillegg har den i flymodus så vil du nok ikke miste mye batteri av å ha den på om natten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå