kans Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) b ER ikke sikker på om det er riktig kategori. Men jeg prøver.. Hei, er gutt på 18 år som har siste året på skolen nå. Jeg har en Deltidsjobb hvor jeg drar inn 3500,- i mnd. Akkurat nå så bor jeg hjemme, men sånn som ting arter seg så kan ikke dette fortsette så jeg må se hva slags muligheter jeg har da.. Jeg skal da også prøve og komme meg ut i læra neste år. Men som sagt så går jeg på skole og har en jobb som ikke betaler ut så mye ut fra hvor mye jeg kan jobbe. Søker manisk nå etter ny jobb hvor jeg kanskje da vil få muligheten til og jobbe i evt helger osv. Uansett, jeg vil/trenger og flytte og lurer på hvordan jeg skal gå fram ? Kan jeg ta lån ? lønner dette seg ? osv osv.. Takk for alle svar Moderator har gjenopprettet slettet post. Endret 24. november 2010 av Hårek Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Lån med inntekt på 3.500,- er ikke lønnsomt. Inntekten din vil ikke dekke matutgifter pr måned, lang mindre husleie, strøm etc. Klarer du deg uten telefon, uten internett, uten fjernsyn, uten strøm, uten xxxxx.... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 3500 dekker knapt nok en hybel, litt avhengig av hvor du bor. Men do må ha mat +++ også. Enten bør du skaffe en jobb som betaler mye mer, la oss si minst 10000 utbetalt etter skatten er trukket, eller du bør sjekke om du kvalifiserer for støtte (stipend og lån) fra statens lånekasse for utdanning. Denne tråden kan være av interesse for deg også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1275694 Lenke til kommentar
Chanettemarie Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Viss det er problemer hjemme som gjør til at du føler at du må flytte ut så er d lurt å ta kontakt med familieværnskontoret slik at der får snakke ut å prøv å løse problemet, viss ikke de får løst det kan du få en erklærling på at du ikke bør bo hjemme og da få borte bore stipend for det om du blir boende i samme sted som dine familie:) viss ikke det er tilfelle må du få deg en bedre betalt jobb;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg