Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hub vs switch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale bruk av en switch (jeg går ut fra at du mener en "lag2" switch, som er mest vanlig og ikke trenger å programmeres/stilles inn), siden de ligger på nesten samme pris som en hub. Switchen har akkurat samme funksjonalitet som huben, bortsett fra at den holder greie på hvilke maskiner som er på hvilken port. Derfor blir det langt mindre trafikk på nettet, siden to maskiner som kommuniserer (eks: kopierer filer) ikke vil belaste hele nettet slik som de ville gjort med en hub.

Hilsen Andy the Hutt

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-01 11:40, jonarnes skrev:

Hvis du har en 100Mbit hub og en på nettverket

har 10Mbit kort vil alle få 10Mbit.

Dette skjer ikke hvis en har 100Mbit Switch.

Kjøp switch du :wink:

Nesten rett :wink: Ikke om HUBen er Dual speed.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-01 13:30, N*E*R*D skrev:

Jeg skal kjøpe en switch denne uka

anbefalinger`??

er det en spesiel switch du har hatt extra gode erfaringer med som har en pris på rundt 1000kr

Jeg verken "gode" eller "dårlige" er faringer. Den gjør jobben. Unex 10/100mbit 5ports switch.

Netswitch SD050s.

Hadde jeg kjøpt i switch i dag hadde jeg nok kjøpt en som har noen flere porter.

Pål Kallevåg

EpoxAMDTaiSolPapstCrucialApacerIbm

MaxtorWesterndigitalIntergraph

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-02-01 14:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-02 13:37, GeeZuZz skrev:

hvis det bare er 3-4 maskiner på nettverket kan jeg nesten love deg at du ikke merker forskjell på switch og hub.

derfor ville jeg kjøpt hub siden det er billigere.

Hub og Switch er på samme prisnivå, og siden switch er bedre ville jeg valgt en switch. Eller jeg har valgt en swich, kjøpte en unex switch. Og den fungerer som den skal. Prisen er heller ikke så høy. Enkel å bruke.

Lenke til kommentar

Er jo i grunn _ikke_ noe å diskutere da. en switch er jo best pga dens kapasitet. (16x100mbit, 1,6gbit backplane f.eks...litt mer enn 100mbit som f.eks en hub har)

èn liten fordel med hub er at du kanskje får èn eller to millisekunder bedre respons på CS pga den broadcaster alle pakker ut på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...