Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bil til ~20000 - noen spørsmål

edge

Anbefalte innlegg

Hepp,

Er på utkikk etter en grei bil til rundt 20 000,-. Har flere kandidater, men har i den sammenheng noen spørsmål.

Har fortrinnsvis vært på utkikk etter japanske saker, da jeg mener å ha hørt at det er det som er det som holder lengst. Problemet er at jeg ikke vil reise langt for å hente bil, så prøver å finne en i nærområdet, altså helst i Møre og Romsdal. Har sett på en Honda Civic VTI, synes den ser ut til å passe fint, men ser for meg at en bil med den motoren som har gått ~240 er kjørt ganske hardt. Har og sett på ting som Ford og Opel, henholdsvis sen 90s Mondeo og Astra, men i prisklassen har de gjerne gått et stykke. Er det et problem om en Mondeo f.eks har gått 300 000?

Noen som har kule forslag til passende biler i prisklassen? Viktigste er at den kommer til å vare noen år uten store problemer, og ting som manuell kasse og at den er grei om vinteren.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg har ingen andre forslag, men slenger inn en liten stemme for honda civic.

Har en 1996 modell selv og den har gått som ei klokke siden den ble kjøpt. Helt til jeg fikk den selvfølgelig, og det har nok noe med litt røff kjøring og gjør. Den har gått 250 000 nå og holder fortsatt bra. Starter til og med lett i -30, noe som overasker meg like mye hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...