Gjest Hanne Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Og om mannemannen din er alle de tingene du nevner der men har for eksempel klær/velvære osv som interesse er han ikke lenger noen mannemann? Oi, den tenkte jeg ikke på. Vel en mannemann kan da være en mann med god hygene, det er å foretrekke. Men en mannemann har ikke interesser som mote og spabehandlinger. Slik ser jeg på det, andre kan selvfølgelig være uenige. Og menn er da menn samme hva de fyller livet sitt med. Lenke til kommentar
Gjest Hanne Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Svar til en lenger opp: En mannemann er en mann som tør å være seg selv med sine interesser, han er høy, har kraftig mannekropp uten å ha ølmage, og har hår både her og både der, har typisk tredagersskjegg. Han er snill, intelligent, morsom og sexy. Og følsom på den måten at han forstår meg, men ikke griner over Grey's Anatomy. Mvh. Hanne. Så du vil prøve deg på....Iron Man! Neinei! Jeg har en mannemann jeg! Som bare er min, og han er ikke Iron Man. Lenke til kommentar
Mai Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Du kan kle deg pent og barbere seg nedentil og være mann. Det kalles hygiene. traff spikeren rett på hodet! Jeg er så enig med deg her. Synes det blir så teit å si at en mann er "ikke-mann" fordi han liker å kle seg fint og ta vare på seg selv og at en ekte mann er hva da? Personlig liker jeg når gutter tar vare på seg selv, det finnes grenser da men jeg foretrekker å se en som har stil og som ser nystylet ut enn en slacker som lukter og ser helt forjævlig ut(okey så jeg overdrev litt her). Hvorfor skal det fremdeles være "tabu" at gutter liker å kle seg fint og vise det fine utseende sitt med å touche up hår eller whatnot? skjønner ikke helt. Men dette var litt off-topic. Anyways, noen jenter(og gutter) liker ikke ikke at det motsatte kjønn er barbert der nede. Men alt er smak og behag, noen liker å barbere seg selv der nede andre gjør ikke. Preferanser, husk det. Endret 25. november 2010 av Mai Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Alt utenom stikkehår (type 4-5 dager barbert) og full busk man kan bruke som tanntråd, er helt ok. Men jeg må si at en lite myk flystripe er det mest sexy jeg noen gang har sett! Helst ikke i en farge som er i for stor kontrast til huden.. Når det gjelder manne-manner, så er dette nok en veldig stor smaks sak. Personlig så tar jeg ikke alt nedentil. Pungen blir tatt helt helt, mens over så lar jeg det alltid være litt igjen. Dessverre har jeg fått ganske stivt hår etter noen år med barbering, så kan ikke la det vokse for langt. Men det går lett noen uker mellom hver gang (mest pga jeg sjeldent dusjer hjemme..) Hva hår ellers angår, så prøver jeg å holde overarmer og rygg fri. Magen tar raker jeg over av og til, mens brystet lar jeg gro. Men må innrømme at jeg føler meg renere når alt er tatt. Det å si at gutter som tar vare på kroppen og utseende sitt; Smører seg for å unngå å ha tørr og hard hud, tar sol for å ikke se ut som et spøkelse, bryr seg litt om å kjøpe klær som faktisk komplimenterer kroppen både i forhold til form og farge. Så ser jeg ikke på disse som noe mindre menn enn de som hogger trær i skogen og kun dusjer når de er svarte i ansiktet. Men det finnes grenser, jeg liker ikke guttene som går i rosa skjorte, har hår som står rett opp (til siden, ut, fram, tilbake, rundt og tilbake igjen) av nok voks til å inmobilisere Godzilla, bling her og der og en så unaturlig brunfarge at de ser gule og oransje ut. Lenke til kommentar
Gjest The Hairy Baker Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Du kan kle deg pent og barbere seg nedentil og være mann. Det kalles hygiene. Hygiene er ifølge Wikipedia definert som "vedlikeholdet av sunne vaner. I moderne terminologi er det vanligvis brukt om renhet. God hygiene fremmer god helse, komfort og motvirker sykdom. Ved god hygiene er det mindre sannsynlighet for å bli smittet, og om man er syk, kan man ved god personlig hygiene, minske risikoen for å smitte andre" Pene klær har ingenting med hygiene å gjøre - i motsetning til rene klær. En trenger heller ikke barbere seg nedentil for å være hygienisk - det holder å vaske seg. Det forundrer meg forøvrig at ingen har problematisert koblingen mellom fjerning av kroppshår fra voksne kropper - og pedofili ...... Lenke til kommentar
Gjest wamp Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hva er en mannemann? Pictures please. http://2.bp.blogspot.com/_nfkUveGxxk4/TD6Ft2pemWI/AAAAAAAABO8/CcxiMt4St5g/s1600/jason-statham1.jpg Hvis jeg skulle satt en tier på hva jentene/damene i tråden mener er mannemann så er det slike typer. Min mening: barberer/stusser man div hårvekster pga andre, eller fordi det er inn, eller fordi man er "redd" for hva andre mener/sier... realitycheck! Gjør man det derimot pga egen velvære/følelse synes jeg det er helt greit. -wamp Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Det forundrer meg forøvrig at ingen har problematisert koblingen mellom fjerning av kroppshår fra voksne kropper - og pedofili ...... Kanskje fordi ingen andre synest det finnes noko kopling i det heile tatt? Min mening: barberer/stusser man div hårvekster pga andre, eller fordi det er inn, eller fordi man er "redd" for hva andre mener/sier... realitycheck! Gjør man det derimot pga egen velvære/følelse synes jeg det er helt greit. Kor mykje gjer ein ikkje her i verden på grunn av andre? Om du var einaste person her på jorda skal eg vedde store summar på at mykje av det du driv med av personlig velvære, ville blitt ignorert eller redusert. Klart det er kjekt for sin egen del å sjå bra ut, men er det fordi du skal sjå på deg sjølv i speilet på badet? Nei, det er fordi du vil sjå respektabel ut for din omgangskrets, så enkelt er det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hva er en mannemann? Pictures please. http://2.bp.blogspot.com/_nfkUveGxxk4/TD6Ft2pemWI/AAAAAAAABO8/CcxiMt4St5g/s1600/jason-statham1.jpg Hvis jeg skulle satt en tier på hva jentene/damene i tråden mener er mannemann så er det slike typer. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Blir disse mindre mannfolk pga mangel på hår? Kan vel ta med noen litt mer likelige kropper.. Lenke til kommentar
Gjest ajzen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Liker best at en mann er en mann! Menn med hår på brystet er f.eks 100% mer sexy enn uten. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Liker best at en mann er en mann! Menn med hår på brystet er f.eks 100% mer sexy enn uten. HELT uenig! Takler ikke hår på brystet på gutter/menn. Maks turnoff! Hårløs brystkasse er maks turn-on. Det viser vel bare at folk har forskjellig smak.. Lenke til kommentar
Gjest Hanne Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Det er idiotisk fordi du(Hanne) generaliserer så jævlig nå. Ser du ikke det selv? At en mannemann skal være høy syntes nå hvertfall jeg er teit. Jeg sier ingen plass at man er en machomannemann om man er opptatt av negler o.l. Men at man tar vare på seg selv ser ikke jeg hvordan kan være negativt, som du sier selv - kjæresten din er også opptatt av hva han trekker på seg, og jeg vil også tro han tenker over hvordan han ser ut på håret. Jeg liker hvertfall å se presentabel ut. Huff da. Det var ikke min intensjon å generalisere eller å feilstave hygiene. Jeg sa høy fordi jeg rett og slett beskrev kjæresten min som jeg ser på som en mannemann, selv om det er et vagt og udefinerbart uttrykk. Menn er menn uansett hvordan de kler seg og ønsker å fremstå. Kjæresten min bryr seg selvfølgelig om hvordan han ser ut, han vil jo også se presentabel ut. Det jeg prøvde å beskrive var min personlige smak i forhold til hår på kroppen. Jeg dro den nok litt langt med å komme med uttrykket mannemann, og det beklager jeg. Jeg sier ikke at en mannemann må se akkurat ut slik som jeg beskrive, og at om man ikke er høy så er man ikke macho. Det mener jeg virkelig ikke. Jeg beskrev rett og slett min personlige smak, og håper at jeg ikke har støtt noen. Mvh. Hanne. Lenke til kommentar
Gjest Hanne Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 En mann er en som tør å gjøre hva han selv vil, fremfør å gjøre hva andre forteller ham. En mann er en som tar ansvar for handlingene sine, og står opp for meningene sine. En mann kler seg og barberer seg nedentil akkurat som det passer ham. Man blir ikke mer eller mindre mann av å barbere seg nedentil eller ikke. Skjerp dere folkens. Hei, jeg er helt enig med deg. Mvh. Hanne. Lenke til kommentar
Gjest wampster Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Min mening: barberer/stusser man div hårvekster pga andre, eller fordi det er inn, eller fordi man er "redd" for hva andre mener/sier... realitycheck! Gjør man det derimot pga egen velvære/følelse synes jeg det er helt greit. Kor mykje gjer ein ikkje her i verden på grunn av andre? Om du var einaste person her på jorda skal eg vedde store summar på at mykje av det du driv med av personlig velvære, ville blitt ignorert eller redusert. Vedd gjerne så mye du vil - det fører kun til at du gir penger til meg. Jeg dusjer/barberer meg (ansikthår), pusser tennene og bruker parfyme/deo. Med mindre jeg som eneste person ikke hadde hatt tilgang på nevnte muligheter er det akkurat det samme jeg ville gjort da og. Klart det er kjekt for sin egen del å sjå bra ut, men er det fordi du skal sjå på deg sjølv i speilet på badet? Nei, det er fordi du vil sjå respektabel ut for din omgangskrets, så enkelt er det. Når jeg barberer meg (igjen ansiktshår), dusjer og pusser tennene gjør jeg det KUN fordi jeg selv føler meg bedre når jeg har gjort det - uavhengig av hva andre synes om det. Men du mener at alle? barberer/steller seg kun for å se bra ut for omgangskretsen sin? Så etter din teori vil folk som er alene/ikke i nærheten av "omgangskretsen sin" hverken dusje, pusse tenner eller stelle seg? Det har aldri slått deg at folk gjør ting fordi de synes det er behagelig for segselv? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Når jeg barberer meg (igjen ansiktshår), dusjer og pusser tennene gjør jeg det KUN fordi jeg selv føler meg bedre når jeg har gjort det - uavhengig av hva andre synes om det. Men du mener at alle? barberer/steller seg kun for å se bra ut for omgangskretsen sin? Så etter din teori vil folk som er alene/ikke i nærheten av "omgangskretsen sin" hverken dusje, pusse tenner eller stelle seg? Det har aldri slått deg at folk gjør ting fordi de synes det er behagelig for segselv? Har aldri sagt at det kun blir gjort for omgangskretsen, men at det er eit resultat av samfunnet i dag. Har aldri sagt at ein person som lever totalt aleine aldri vil dusje, pusse tennene eller stelle seg, men at sannsynligheten for at det ville vore redusert er ganske stor. Verken eg eller du kan påstå noko som helst sidan ingen av oss har levd heilt aleine, i så måte blir dette kun teoretisk. Som sagt er samfunnet og miljø ein viktig årsak når det kjem til velvære. Det har vore i utvikling så lenge mennesket har eksistert, måten me oppfører oss i dag er i stor grad eit resultat av verda me lever i. Einstøingar som bur i holer er neppe like opptatt av å dusje, bruke deodorant, parfyme og fikse håret kvar dag som ein gjennomsnittlig person i vårt samfunn. Lenke til kommentar
IversAnon Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Shavings er et must. Nuff said Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg