Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke kobla til det trådløse nettverket

Anbefalte innlegg

Hei

Har slitt ei stund med at pc'n min (Acer Aspire 9303) ikke vil koble til nettverket på hybelen. Hjemme går det helt fint, såvel som alle andre plasser utenom her.

Jeg finner nettverket og når jeg har bekreftelse på at pc'n er koblet til, står den bare og prøver å identifisere nettverket, men ender tilslutt opp med at det står "uidentifisert nettverk". Har prøvd å skrive inn lokal ip-adresse selv, uten at det funker. Også prøvd å kjøre diagnose og reperasjon, men funker ikke det heller.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

OS er Win Vista Home Premium.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prof først å slette nettverksprofilen for det nettverket og prøv å koble til helt på nytt. Noen ganger kan instillingeri profilen som senere har blitt endret forårsake lignende problemer.

Hvis ikke det fører frem er det erfaringsmessig ofte noe med krypteringsinstillingene som brukes. Prøv å endre dem til en av de andre alternative krypteringsalgoritmene og se om det hjelper. Bare for testingen sin del kan du gjerne teste uten kryptering rent midlertidig bare for å se at det da faktisk oppnår kontakt slik at du vet om det er krypteringen som ligger bak det eller noe helt annet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...