Gå til innhold

Starter på 5x5 neste uke, nybeggynner!

Brad

Anbefalte innlegg

Stringlifts er et program å anbefale. Sjekk 2-splitten de har. Funker knall.. :)

Halve poenget med stronglifts 5x5 er at du skal kunne bygge og bli sterk uten tusenvis av isolasjonsøvelser ala bicepscursl, situps og sånn ;)

Legg opp gode rutiner i hverdagene, få i deg riktig og mye mat med mte proteiner. Det er der viktigeste imo.

Da har du råd til å "belønne" deg selv med litt drit i helgene hvis du er flink i hverdagene. Og søvn er undervurdert! :)

Har du en link til denne såkalte 2-splitten til stronglifts?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drikk heller brus eller noe godt da må vel ikke være alkohol?. Og de fleste drikker bare for og drikke, noe som også ikke er noe vits.

Hvor har du det fra? Vet ikke hvordan dere der borte drikker, men her drikker vi for å få opp stemningen og fordi det er gøy å være brisen/full i ny og ne..

Ikke fordi det er så forbanna godt.

Kan jeg spørre dere hvor gammel dere er?

Hold dere unna alkohol hvis dere vil, det er bare fint. Men ikke påstå ting som ikke er sant.. :)

Det er ikke det samme å ta seg en tur ut på fest eller byn etter å ha drukket brus fremfor alkohol. Kan sikkert gå det også, men.. eh.. Så lenge man dikker med måte, så kan det være forbanna mye gøyere med alkohol inni bildet.

Hvis folk føler at jeg oppfordrer andre til å drikke, så nei.. Sier det fordi man ikke trenger å komme med unødvendige påstander om andre folk osv bare for å få frem sitt eget poeng og sin egen mening.

Ser ikke helt poenget med denne posten. Dine egne drikkevaner (som du beskriver i posten din) passer jo perfekt med påstanden han kom med. Og alle har vel rett til å komme med påstander som de mener er sanne? Hvis de ikke stemmer er det opp til oss andre å oppklare missforståelsene på en høflig og saklig måte. :)

Lenke til kommentar

Har du en link til denne såkalte 2-splitten til stronglifts?

Den gav jeg deg allerede på forrige side ...

Mulig jeg lider av synsvansker men jeg finner den ikke. :p

Ser bare at det er linket til fullkroppsprogrammet til stronglifts.

Edit: skrivefeil.

Endret av gnav
Lenke til kommentar

Ja, da var første dagen unnagjort!

Squats og Benk press gikk bra, men "Inverted Rows" gikk rett til helvette, jeg hadde ikke sjans. Kan godt hende jeg ikke hadde riktig teknikk, og får prøve igjen neste gang. Men er denne øvelsen veldig hard og vanskelig?

Det samme med chin ups og pull ups, var ikke mange jeg klarte. Men dette er øvelser jeg aldri har gjort før. Kanskje det blir bedre etterhvert?

Når det gjelder økingen av vekta på Squats og benkpress, skal jeg legge til 2.5 kilo for hver gang, eller for hver uke?

Lenke til kommentar

Det kommer nok etterhvert, skal du se.

Du øker med 2.5kg for hver gang du gjør øvelsen, ja. Bortsett fra markløft, som du øker med 5kg for hver gang.

Skal ikke vurdere å gjøre dette om til en treningslogg, da? :)

Jo, likte ideen, så nå var det gjort.

Følg gjerne med her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1279025&st=0&gopid=16550393entry16550393

Trenger nok litt hjelp fremover, og takk skal dere ha for all hjelp jeg har fått til nå!

Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget med denne posten. Dine egne drikkevaner (som du beskriver i posten din) passer jo perfekt med påstanden han kom med. Og alle har vel rett til å komme med påstander som de mener er sanne? Hvis de ikke stemmer er det opp til oss andre å oppklare missforståelsene på en høflig og saklig måte. :)

Hvis du syns jeg var uhøflig og/eller usaklig så har du ihvertfall misforstått meg eller så har jeg bare formulert meg litt feil.

En ting er å komme med sine meninger, en annen ting er å påstå ting om "alle andre". Og poenget med posten min var at skal man komme med påstander, så bør man snakke for seg selv.. :)

men for all del. Jeg orker ikke diskutere mer alkohol ol, har et inntrykk av at det er mange under 18 her på forumet. Og jeg har en inntrykk av at det er en del folk her som uttaler seg uten å ha noe særlig erfaring elelr peiling i det heletatt, men snakker om ting de har "lest eller hørt"

Her er "2splitten" som wingeer sikte til:

A:

Squats 5x5

Benchpress 5x5

Power cleans 5x5

Dips

B:

Squats 5x5

Shoulder press 5x5

Deadlift 1x5

Pull-ups

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Hvis du syns jeg var uhøflig og/eller usaklig så har du ihvertfall misforstått meg eller så har jeg bare formulert meg litt feil.

En ting er å komme med sine meninger, en annen ting er å påstå ting om "alle andre". Og poenget med posten min var at skal man komme med påstander, så bør man snakke for seg selv.. :)

men for all del. Jeg orker ikke diskutere mer alkohol ol, har et inntrykk av at det er mange under 18 her på forumet. Og jeg har en inntrykk av at det er en del folk her som uttaler seg uten å ha noe særlig erfaring elelr peiling i det heletatt, men snakker om ting de har "lest eller hørt"

Her er "2splitten" som wingeer sikte til:

A:

Squats 5x5

Benchpress 5x5

Power cleans 5x5

Dips

B:

Squats 5x5

Shoulder press 5x5

Deadlift 1x5

Pull-ups

Greit, forstår det. Ok, det var det programmet ja. Takk for oppklaringen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...