TheNarsissist Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hei, har droppet ut av VGS så skal levere skole pc'n i morgen. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan slette alt i IE? Da mener jeg ikke bare loggen, men passord og. Har sørfet på en del sider hvor passord har blitt lagra så vil slette det. Er jo ikke sikkert at de formaterer den før de leverer den til en annen elev. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 IE har som alle (eller de fleste) andre nettlesere mulighet for å "slette" informasjonen, men skal du være sikker på at den ikke kan gjenopprettes så må dataene skrives over. Jeg ville aldri levert fra meg en maskin uten å skrive over hele disken minst 8 ganger. Så får heller IT-avdelingen bruke noen minutter på å legge inn operativsystemet på nytt. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 skrive over? Hva mener du? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Når man "sletter" noe, så betyr det i praksis at plassen settes som ledig uten at noe fjernes. Det er først når plassen senere blir tatt i bruk at de gamle dataene skrives over. Med egnet programvare kan man skrive over hele disken gjentatte ganger, for å gjøre det tilnærmet umulig å gjenopprette data. Dette er så absolutt å anbefale. Det er ikke uten grunn at utallige kriminelle kjøper store mengder harddisker over Ebay for å lete etter informasjon de kan misbruke. Folk er naive. Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Anbefaler KillDisk til dette. Etter en runde med dette programmet vil selv IBAS slite. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Takk, men detter er en skole pc, umulig å innstalere programvare på den. Men den infoen som ligger i nettleseren, kan ikke den nås kun ved å logge seg inn med min bruker? Vær elev har jo sin egen bruker der alt ligger. Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du skal ikke installere programmet. Du laster ned ISO filen, og brenner den på en CD. Deretter booter du opp med den CD'en. Kjør så programmet. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Hmm, spørs om ikke it folka blir litt sure da, vi får ikke tukle noe med masinene. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du har ikke uten videre lov til å kjøre killdisk på maskinen. Det er ikke din maskin og du kan ikke gjøre som du vil med den. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Skal du ikke levere den fra deg? Vet ikke hvor strenge IT folka er på skolen din, du får se det ann. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Joa, men har avtalt å levere alt i morgen. Er også forsent å ringe it'en nå å spørre om lov. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Vel, du kan ihvertfal slette all informasjonen i nettleseren, ellers OM du kunne isntallert programvare er CCleaner den enkleste måten og skrive over loggen X ganger. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du har ikke uten videre lov til å kjøre killdisk på maskinen. Det er ikke din maskin og du kan ikke gjøre som du vil med den. Hvis jeg hadde vært i samme situasjon, så ville jeg gitt en god faen i akkurat det. Personvernet mitt er mer verdt enn den tiden det tar for et IT-troll å installere Windows/annet. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 De tar nok å formaterer den 1 gang etter de har fått den sånn at de får ett rent system. Tror ikke du har mye å være redd for egentlig. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Er det bare jeg som har tenkt at du bare kan forandre passordene dine? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 haha, tror jeg satser på det. Sletter loggen, forandrer passorda litt. Regner uansett med at de formaterer før de leverer til en annen elev. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du har ikke uten videre lov til å kjøre killdisk på maskinen. Det er ikke din maskin og du kan ikke gjøre som du vil med den. Hvis jeg hadde vært i samme situasjon, så ville jeg gitt en god faen i akkurat det. Personvernet mitt er mer verdt enn den tiden det tar for et IT-troll å installere Windows/annet. Du brenner vel opp leiebilene du låner også slik at dem ikke kan finne DNA etter deg i bilen? Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 haha, tror jeg satser på det. Sletter loggen, forandrer passorda litt. Regner uansett med at de formaterer før de leverer til en annen elev. er jo svaret på problemet ditt + de formaterer den nok (som tidligere nevnt) før de evt leverer ut til ny person... Bra du ikke nuket pcen da, haha Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Nei, det gjør jeg ikke Dj_Evelen. Men jeg pleier heller ikke å legge igjen kredittkortene mine med tilhørende kode i hanskerommet. Jeg er ikke paranoid - bare bevisst på hva slags informasjon jeg gir fra meg til vilt fremmede uten noen muligheter til å kontrollere hva de gjør med den. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Da burde du ikke bruke PC-en til å logge inn på personlige ting i utgangspungtet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå