Gå til innhold

Hvordan slette alt fra Internet Explorer?

Anbefalte innlegg

Hei, har droppet ut av VGS så skal levere skole pc'n i morgen. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan slette alt i IE? Da mener jeg ikke bare loggen, men passord og. Har sørfet på en del sider hvor passord har blitt lagra så vil slette det. Er jo ikke sikkert at de formaterer den før de leverer den til en annen elev.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IE har som alle (eller de fleste) andre nettlesere mulighet for å "slette" informasjonen, men skal du være sikker på at den ikke kan gjenopprettes så må dataene skrives over. Jeg ville aldri levert fra meg en maskin uten å skrive over hele disken minst 8 ganger. Så får heller IT-avdelingen bruke noen minutter på å legge inn operativsystemet på nytt.

Lenke til kommentar

Når man "sletter" noe, så betyr det i praksis at plassen settes som ledig uten at noe fjernes. Det er først når plassen senere blir tatt i bruk at de gamle dataene skrives over. Med egnet programvare kan man skrive over hele disken gjentatte ganger, for å gjøre det tilnærmet umulig å gjenopprette data. Dette er så absolutt å anbefale. Det er ikke uten grunn at utallige kriminelle kjøper store mengder harddisker over Ebay for å lete etter informasjon de kan misbruke. Folk er naive.

Lenke til kommentar

Du har ikke uten videre lov til å kjøre killdisk på maskinen. Det er ikke din maskin og du kan ikke gjøre som du vil med den.

Hvis jeg hadde vært i samme situasjon, så ville jeg gitt en god faen i akkurat det. Personvernet mitt er mer verdt enn den tiden det tar for et IT-troll å installere Windows/annet.

Lenke til kommentar

Du har ikke uten videre lov til å kjøre killdisk på maskinen. Det er ikke din maskin og du kan ikke gjøre som du vil med den.

Hvis jeg hadde vært i samme situasjon, så ville jeg gitt en god faen i akkurat det. Personvernet mitt er mer verdt enn den tiden det tar for et IT-troll å installere Windows/annet.

Du brenner vel opp leiebilene du låner også slik at dem ikke kan finne DNA etter deg i bilen?

Lenke til kommentar

haha, tror jeg satser på det. Sletter loggen, forandrer passorda litt. Regner uansett med at de formaterer før de leverer til en annen elev.

er jo svaret på problemet ditt :p + de formaterer den nok (som tidligere nevnt) før de evt leverer ut til ny person... Bra du ikke nuket pcen da, haha :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...