Thitorkin Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Vurderer sterkt(!) å begynne på en privat videregående hvor det skal koste 9000~ året. Inkludert er CS5 suite ett eller annet fra adobe, og det er photoshop der. MacBook til 10k og ellers garanterer de forbedrede karakterer eller pengene tilbake (vanskelig å forbedre en med 5er? ). Lærerene skal hvist også vere toppen av sjokolade berget på iskremen med fløte på, og eg var der nå på hospitering. Noen ting eg lurer på er hvor mange skoler kan man søke på, og blir dette tallet utvidet dersom du velger å gå for private skoler? Eg vet at på offentlige kan du bare søke deg på 6 skoler, kan dette tallet utvides dersom du søker på private? Har vert å sett på alle lokale videregående, men absolutt ingen av de matcher denne skolen, har forøvrig også inntekt på 60 kr timen, 4 timer to dager i uka, altså 1440 kroner i måneden, cirka 10 måneder med skoletid 900~ måneden + stipend, har sjekka, og dersom eg bor hos min bestemor og betaler 50 øre i leie månedlig vil eg kunne få borteboer stipend eller noe slikt. Fagene eg skal ta er først og fremst studiespesialiserende med realfag, fysikk og slikt. Høres min plan bra ut? Og takk på forhånd for seriøse svar også på spørsmålene mine inne i teksten Lenke til kommentar
dkny Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Ser ikke noe galt i din plan, bortsett fra at jeg ikke vet så mye om det økonomiske! Du høres også gira ut og det er det viktige. Ulemper: -Mange flinke elever som kan gi deg konkurranse om karakterene. -Du bør ikke velge skole etter hvilket teknisk utstyr du får der, da. Jeg brukte ikke laptop på skolen de to siste årene på vgs fordi den distraherte bare, og fikk veldig bra snitt til slutt også. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 -Du bør ikke velge skole etter hvilket teknisk utstyr du får der, da. Jeg brukte ikke laptop på skolen de to siste årene på vgs fordi den distraherte bare, og fikk veldig bra snitt til slutt også. mnjaa, eg syntes liksom miljøet passet meg bedre, dømmer ikke etter det tekniske, dømmer etter...egentlig hvor ryddig og skjeina det er Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Høres min plan bra ut? Og takk på forhånd for seriøse svar også på spørsmålene mine inne i teksten Ikke den delen der du snylter på borterboerstipend, eller, så fremt du faktisk flytter er det greit. Men kjenner en del som skriver opp slik uten at de flytter bare for å få peng på konto. Men bor du hos familie og ikke betaler leie bør du heller ikke ha stipend. Endret 22. november 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
dkny Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Høres min plan bra ut? Og takk på forhånd for seriøse svar også på spørsmålene mine inne i teksten Ikke den delen der du snylter på borterboerstipend, eller, så fremt du faktisk flytter er det greit. Men kjenner en del som skriver opp slik uten at de flytter bare for å få peng på konto. Men bor du hos familie og ikke betaler leie bør du heller ikke ha stipend. Vel, det er mange som fra før er rike som snylter på denne ordningen. Så om han faktisk er en av dem som trenger pengene fordi han har ambisjoner og vil gå på en bra skole, er han egentlig bare dum om han ikke gjør det. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Vurderer sterkt(!) å begynne på en privat videregående hvor det skal koste 9000~ året. Inkludert er CS5 suite ett eller annet fra adobe, og det er photoshop der. MacBook til 10k og ellers garanterer de forbedrede karakterer eller pengene tilbake (vanskelig å forbedre en med 5er? ). Lærerene skal hvist også vere toppen av sjokolade berget på iskremen med fløte på, og eg var der nå på hospitering. Noen ting eg lurer på er hvor mange skoler kan man søke på, og blir dette tallet utvidet dersom du velger å gå for private skoler? Eg vet at på offentlige kan du bare søke deg på 6 skoler, kan dette tallet utvides dersom du søker på private? Har vert å sett på alle lokale videregående, men absolutt ingen av de matcher denne skolen, har forøvrig også inntekt på 60 kr timen, 4 timer to dager i uka, altså 1440 kroner i måneden, cirka 10 måneder med skoletid 900~ måneden + stipend, har sjekka, og dersom eg bor hos min bestemor og betaler 50 øre i leie månedlig vil eg kunne få borteboer stipend eller noe slikt. Fagene eg skal ta er først og fremst studiespesialiserende med realfag, fysikk og slikt. Høres min plan bra ut? Og takk på forhånd for seriøse svar også på spørsmålene mine inne i teksten Akademiet du snakker om? Deres karakter garanti gjelder bare for deres privatister, ikke elevene ved deres vgs. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Vurderer sterkt(!) å begynne på en privat videregående hvor det skal koste 9000~ året. Inkludert er CS5 suite ett eller annet fra adobe, og det er photoshop der. MacBook til 10k og ellers garanterer de forbedrede karakterer eller pengene tilbake (vanskelig å forbedre en med 5er? ). Lærerene skal hvist også vere toppen av sjokolade berget på iskremen med fløte på, og eg var der nå på hospitering. Noen ting eg lurer på er hvor mange skoler kan man søke på, og blir dette tallet utvidet dersom du velger å gå for private skoler? Eg vet at på offentlige kan du bare søke deg på 6 skoler, kan dette tallet utvides dersom du søker på private? Har vert å sett på alle lokale videregående, men absolutt ingen av de matcher denne skolen, har forøvrig også inntekt på 60 kr timen, 4 timer to dager i uka, altså 1440 kroner i måneden, cirka 10 måneder med skoletid 900~ måneden + stipend, har sjekka, og dersom eg bor hos min bestemor og betaler 50 øre i leie månedlig vil eg kunne få borteboer stipend eller noe slikt. Fagene eg skal ta er først og fremst studiespesialiserende med realfag, fysikk og slikt. Høres min plan bra ut? Og takk på forhånd for seriøse svar også på spørsmålene mine inne i teksten Akademiet du snakker om? Deres karakter garanti gjelder bare for deres privatister, ikke elevene ved deres vgs. mnaaahhh nå sank stemningen, men bare pittelitt Høres min plan bra ut? Og takk på forhånd for seriøse svar også på spørsmålene mine inne i teksten Ikke den delen der du snylter på borterboerstipend, eller, så fremt du faktisk flytter er det greit. Men kjenner en del som skriver opp slik uten at de flytter bare for å få peng på konto. Men bor du hos familie og ikke betaler leie bør du heller ikke ha stipend. Vel, det er mange som fra før er rike som snylter på denne ordningen. Så om han faktisk er en av dem som trenger pengene fordi han har ambisjoner og vil gå på en bra skole, er han egentlig bare dum om han ikke gjør det. You nailed it! Høres min plan bra ut? Og takk på forhånd for seriøse svar også på spørsmålene mine inne i teksten Ikke den delen der du snylter på borterboerstipend, eller, så fremt du faktisk flytter er det greit. Men kjenner en del som skriver opp slik uten at de flytter bare for å få peng på konto. Men bor du hos familie og ikke betaler leie bør du heller ikke ha stipend. Betaler jo 50 øre , what the other said. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hvilken akademiet er det snakk om? Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Hvilken akademiet er det snakk om? Bergen Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hvilken akademiet er det snakk om? Bergen Du får vel ikke borteboerstipend bare fordi du flytter til din bestemor? Var ganske sikker på at reglene er slik at man kun får borterboerstipend på VGS dersom man må flytte grunnet lang avstand til skole. Dersom foreldrene dine bor innefor grensen (som jeg ikke helt vet hva er), vil du ikke få borterboerstipend bare fordi du endrer adresse. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Hvilken akademiet er det snakk om? Bergen Du får vel ikke borteboerstipend bare fordi du flytter til din bestemor? Var ganske sikker på at reglene er slik at man kun får borterboerstipend på VGS dersom man må flytte grunnet lang avstand til skole. Dersom foreldrene dine bor innefor grensen (som jeg ikke helt vet hva er), vil du ikke få borterboerstipend bare fordi du endrer adresse. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=811557 sa "Lien-" "Fra lanekassen.no Når du ikke bor sammen med foreldrene dine, kan du få bostipend hvis ett av disse kravene er oppfylt: * Skolen ligger minst 40 km fra foreldrehjemmet ditt * Reisetiden mellom hjemmet og skolen er minst tre timer tur-retur * Det er særlige forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme mens du går på skole Det er også en fin kalkulator på Lånekassen som regner ut omtrentlig stipend du kommer til å motta hvis du søker. " Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hvilken akademiet er det snakk om? Bergen Du får vel ikke borteboerstipend bare fordi du flytter til din bestemor? Var ganske sikker på at reglene er slik at man kun får borterboerstipend på VGS dersom man må flytte grunnet lang avstand til skole. Dersom foreldrene dine bor innefor grensen (som jeg ikke helt vet hva er), vil du ikke få borterboerstipend bare fordi du endrer adresse. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=811557 sa "Lien-" "Fra lanekassen.no Når du ikke bor sammen med foreldrene dine, kan du få bostipend hvis ett av disse kravene er oppfylt: * Skolen ligger minst 40 km fra foreldrehjemmet ditt * Reisetiden mellom hjemmet og skolen er minst tre timer tur-retur * Det er særlige forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme mens du går på skole Det er også en fin kalkulator på Lånekassen som regner ut omtrentlig stipend du kommer til å motta hvis du søker. " Ja, okay, så skolen ligger minst 40 km fra hvor dine foreldre bor? I så fall er det jo greit. Hvor moralsk det er kan vi jo diskutere, men det er jo ditt valg. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Hvilken akademiet er det snakk om? Bergen Du får vel ikke borteboerstipend bare fordi du flytter til din bestemor? Var ganske sikker på at reglene er slik at man kun får borterboerstipend på VGS dersom man må flytte grunnet lang avstand til skole. Dersom foreldrene dine bor innefor grensen (som jeg ikke helt vet hva er), vil du ikke få borterboerstipend bare fordi du endrer adresse. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=811557 sa "Lien-" "Fra lanekassen.no Når du ikke bor sammen med foreldrene dine, kan du få bostipend hvis ett av disse kravene er oppfylt: * Skolen ligger minst 40 km fra foreldrehjemmet ditt * Reisetiden mellom hjemmet og skolen er minst tre timer tur-retur * Det er særlige forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme mens du går på skole Det er også en fin kalkulator på Lånekassen som regner ut omtrentlig stipend du kommer til å motta hvis du søker. " Ja, okay, så skolen ligger minst 40 km fra hvor dine foreldre bor? I så fall er det jo greit. Hvor moralsk det er kan vi jo diskutere, men det er jo ditt valg. mhm mine foreldres hus er 40,7 km fra skolen. Diskuter gjerne hvor moralsk det er, eg gjør det uansett ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå