Thitorkin Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Eg har hørt at kristendommen er den største voksende religionen, kan noen gji tall på cirka hvor mange fra de ulike religionene konvertere til kristendommen og fra kristendommen til hvilke religioner; nå vet eg at ateisme ikke er en religion, men ateisme må også tas med i beregningen da dette tror eg har direkte knytting til religioners konvertering også. Å diskutere rundt dette kan bli morsomt Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg tror du fikk litt feil fakta, Islam er den raskest voksende religionen per dags dato. 3 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Konverteringstallene er forsvinnende lave iforhold til antall folk født inn i religion. 2 Lenke til kommentar
dixi Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Her står det at kristendommen er den raskest voksende religionen: http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=17437 Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Her står det at kristendommen er den raskest voksende religionen: http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=17437 Ja, og det kommer av at kristendommen driver misjonering i de svakeste og minst utviklete landene. Angrip de svakeste !! Lenke til kommentar
dixi Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Her står det at kristendommen er den raskest voksende religionen: http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=17437 Ja, og det kommer av at kristendommen driver misjonering i de svakeste og minst utviklete landene. Angrip de svakeste !! Nei, man gir de noe veldig bra, helt gratis 4 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Her står det at kristendommen er den raskest voksende religionen: http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=17437 Ja, og det kommer av at kristendommen driver misjonering i de svakeste og minst utviklete landene. Angrip de svakeste !! Nei, man gir de noe veldig bra, helt gratis Rart å drive misjonering i de fattigste, altså går et utifra de minst opplyste landene, hvor befolkningen da vil vere lettere mottakelig for påvirkning enn hos et velutviklet samfunn med høy kunnskapsnivå? Det ser også ut som at kristendommen mister grepet hos de rike vestlige landene og brer seg hos de fattige landene. Hvis gud er sann bør det sikkert snart skje en omveltning i hvem som er rikest og hvem som er fattigest kanskje Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Eg har hørt at kristendommen er den største voksende religionen, kan noen gji tall på cirka hvor mange fra de ulike religionene konvertere til kristendommen og fra kristendommen til hvilke religioner; nå vet eg at ateisme ikke er en religion, men ateisme må også tas med i beregningen da dette tror eg har direkte knytting til religioners konvertering også. Å diskutere rundt dette kan bli morsomt Det er egentlig ikke særlig mye å diskutere. Prosentmessing så vil små kulter ha størst vekst (en kar rekrutter en annen kar - 100% økning for religionen ). Når det gjelder absolutte tall har vi en konkret kilde som er rimelig nøytral (via wiki): Encyclopædia Britannica Dette er tall man kan ta utgangspunktet i til begynne å grave litt dypere i emnet- problemet ligger i at det er få forskere der ute som er villige til å analysere og samle inn data om hvor mange folk der ute konverter fra religion A til Kristendommen (blir vanskelig å rettferdiggjøre den typen innsamling av data med mindre du søker en research grant fra Vatikan). Det meste du finner på nettet er i realiteten gjettinger og spekulasjoner med mindre data er samlet inn fra en industrialisert land. Endret 22. november 2010 av PzMan Lenke til kommentar
dixi Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Her står det at kristendommen er den raskest voksende religionen: http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=17437 Ja, og det kommer av at kristendommen driver misjonering i de svakeste og minst utviklete landene. Angrip de svakeste !! Nei, man gir de noe veldig bra, helt gratis Rart å drive misjonering i de fattigste, altså går et utifra de minst opplyste landene, hvor befolkningen da vil vere lettere mottakelig for påvirkning enn hos et velutviklet samfunn med høy kunnskapsnivå? Det ser også ut som at kristendommen mister grepet hos de rike vestlige landene og brer seg hos de fattige landene. Hvis gud er sann bør det sikkert snart skje en omveltning i hvem som er rikest og hvem som er fattigest kanskje Jesus sa: Salig er de fattige for himmelriket er deres! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jesus sa: Salig er de fattige for himmelriket er deres! Det de folkene trenger er opplysning og kunnskap slik at de kan klare seg selv, ikke et påstått jødelik på en staur... Synd å si det, men den måten det misjoneres på i dag gjør meg kvalm! 3 Lenke til kommentar
dixi Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jesus er ikke bare for fattige, men for alle! Selv ikke-kristne ledere ser at vekkelsen endrer det afrikanske samfunnet til det bedre. Nyomvendte slutter å røyke og drikke. Brennevin er helt utelukket for en mennesker som er født på ny. Et resultat er bedre økonomi. Penger de før brukte penger på alkohol, går nå til skolegang, mat og hus. Selv om den karismatiske kristendommen tiltrekker seg Afrikas mange fattige, er det ikke en fattigmannsreligion. For kristendommen vekker også de politiske toppene, næringslivsledere og sports- og kulturcelebriteter i Afrika. På universitetene er det blitt populært å være gjenfødt kristen, og universitetskapellene bugner av gjenfødte studenter ved de daglige gudstjenestene. Ved et av kontinentets største universiteter, Makerere University i Kampala, er foreløpig en tredjedel av de 30.000 studentenehttp://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=17437 Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jesus er ikke bare for fattige, men for alle! Jesus er for de uopplyste! De finnes det flere av i fattige land. Derfor drives misjonering der 3 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jesus er ikke bare for fattige, men for alle! Jesus er for de uopplyste! De finnes det flere av i fattige land. Derfor drives misjonering der Obvious troll is obvious! 1 Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jesus er ikke bare for fattige, men for alle! Jesus er for de uopplyste! De finnes det flere av i fattige land. Derfor drives misjonering der Obvious troll is obvious! Nei, min ærlige mening! I vestlige opplyste land synker antall religiøse. I uopplyste fattige land øker det. De trenger noe å trøste seg på. 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jesus er ikke bare for fattige, men for alle! Jesus er for de uopplyste! De finnes det flere av i fattige land. Derfor drives misjonering der Obvious troll is obvious! Nei, min ærlige mening! I vestlige opplyste land synker antall religiøse. I uopplyste fattige land øker det. De trenger noe å trøste seg på. Du nevnte overhodet ikke at det var din mening i posten. I vestlige land synker antall religiøse. Antallet ekteskap som holder ut synker også, folket er også mindre lykkelige. Mulig religion faktisk gjør oss glad? Hvorfor ta fra oss opiumen vår? -uten det blir vi jo triste, og deprimerte. Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jesus er ikke bare for fattige, men for alle! Jesus er for de uopplyste! De finnes det flere av i fattige land. Derfor drives misjonering der Obvious troll is obvious! Nei, min ærlige mening! I vestlige opplyste land synker antall religiøse. I uopplyste fattige land øker det. De trenger noe å trøste seg på. Du nevnte overhodet ikke at det var din mening i posten. I vestlige land synker antall religiøse. Antallet ekteskap som holder ut synker også, folket er også mindre lykkelige. Mulig religion faktisk gjør oss glad? Hvorfor ta fra oss opiumen vår? -uten det blir vi jo triste, og deprimerte. Har du dokumentasjon på at vi er mindre lykkelig i vestlige land? Så vidt jeg har lest er norge og danmark de beste landene å leve i, og også de mest sekulære. Opium(virklighetsflukt) er vel ikke bra? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jesus er ikke bare for fattige, men for alle! Jesus er for de uopplyste! De finnes det flere av i fattige land. Derfor drives misjonering der Obvious troll is obvious! Nei, min ærlige mening! I vestlige opplyste land synker antall religiøse. I uopplyste fattige land øker det. De trenger noe å trøste seg på. Du nevnte overhodet ikke at det var din mening i posten. I vestlige land synker antall religiøse. Antallet ekteskap som holder ut synker også, folket er også mindre lykkelige. Mulig religion faktisk gjør oss glad? Hvorfor ta fra oss opiumen vår? -uten det blir vi jo triste, og deprimerte. Har du dokumentasjon på at vi er mindre lykkelig i vestlige land? Så vidt jeg har lest er norge og danmark de beste landene å leve i, og også de mest sekulære. Opium(virklighetsflukt) er vel ikke bra? Jeg har ikke dokumentasjon, fakta peker nok i en annen retning, jeg snakker nå av erfaring, vi frykter ting som er latterlige her i vestlige land, i motsetning til andre land. MEN, fakta er at vi er også mer deprimerte enn ikke-vestlige land (http://panicked-chick.blogspot.com/2009/04/worlds-most-depressed-countries.html), selv om vi er de beste landene å leve i (etter FN standard, som er ubrukelig) betyr det ikke at vi er så perfekte. Jeg har forresten selv prøvd opium, og det var ikke for å flykte fra virkeligheten, så tankegangen din er meget dømmende. Lenke til kommentar
Bastardo Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 I vestlige land synker antall religiøse. Antallet ekteskap som holder ut synker også, folket er også mindre lykkelige. Mulig religion faktisk gjør oss glad? Hvorfor ta fra oss opiumen vår? -uten det blir vi jo triste, og deprimerte. Antall ekteskapsbrudd er nøyaktig like høyt i forhold der partene er religiøse som der de er ikke-religiøse. Slik er det i hvert fall i USA - et land med stor andel konservative kristne. Kan finne kilde på dette om ønskelig. At folk blir mindre lykkelige, tror jeg ingen ting på. Har du kilde på dette? Om det skulle stemme, har det i hvert fall ikke noe med religion å gjøre, heller sosiale og økonomiske forhold. Analogien med opium var elendig, da ingen mennesker blir mer lykkelige av å være narkotikaavhengig. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 I vestlige land synker antall religiøse. Antallet ekteskap som holder ut synker også, folket er også mindre lykkelige. Mulig religion faktisk gjør oss glad? Hvorfor ta fra oss opiumen vår? -uten det blir vi jo triste, og deprimerte. Antall ekteskapsbrudd er nøyaktig like høyt i forhold der partene er religiøse som der de er ikke-religiøse. Slik er det i hvert fall i USA - et land med stor andel konservative kristne. Kan finne kilde på dette om ønskelig. Det er ønskelig. Norge er (på lik linje med USA) et land hvor vi er meget kristne på papiret. Finn meg et land som virkelig er religiøst, og et som ikke er det (muligens sverige) også sammenlikner du religiøsitet med ekteskapsbrudd. At folk blir mindre lykkelige, tror jeg ingen ting på. Har du kilde på dette? Har kun kilder på at de er mer depressive. Om det skulle stemme, har det i hvert fall ikke noe med religion å gjøre, heller sosiale og økonomiske forhold. Rikdom -> ateisme -> ekteskapsbrudd. Dette er i alle fall min teori, og jeg tror ikke den kan motbevises. Analogien med opium var elendig, da ingen mennesker blir mer lykkelige av å være narkotikaavhengig. Jeg er ganske lykkelig med cannabisen min, takk så mye Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Her står det at kristendommen er den raskest voksende religionen: http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=17437 Ja, og det kommer av at kristendommen driver misjonering i de svakeste og minst utviklete landene. Angrip de svakeste !! Nei, man gir de noe veldig bra, helt gratis "psst.. do you want food? cool.. sign here.. and there.. and pose on this picture with bible.. ok.. here is a ostepølse" 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå