Gjest Hjelp! Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 I morgen skal jeg ta sprøyte. Det liker jeg ikke. Ja, jeg er en gutt på 15 år. Men når Helsesøster kommer og sier at jeg skal ta sprøyter så er jeg ikke 15 år lenger. Da er jeg nok mentalt psykisk 5 år. Jeg er så redd for sprøyter. Og dette er en jeg må ta. Jeg kan ikke bli dratt inn etter ørene eller hyle og skrike på vei inn døra. Jeg må ha noen råd til hvordan jeg skal takle dette :-( Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 16 lesinger. 0 svar. Jeg trenger virkelig hjelp her! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du får få foreldrene dine til å skrive en lapp til helsesøster om at de ikke ønsker at du skal vaksineres. Vaksinasjon er frivillig, men du har ikke medisinsk selvbestemmelsesrett før du er 16. 1 Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du kan jo bare stikke av hvis du ikke vil ta vaksinen? 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Er bare å gjøre det, bare tenk at du ikke har noe valg. Ellers, kommer sikkert mange å sier at "men du kjenner det ikke" osv, vel, enkelte sprøyter er slik, men ofte stikkes dem langt inn og svir en god del, og den holdes inne så lenge at det er en liten svak "torturperiode". Men lykke til uansett. Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 går så fint atte. Lenke til kommentar
Gjest Laff Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 For meg er det å ta en sprøyte like lett som å gå på butikken og handle brød. Bare tenk at det eneste som hindrer deg fra å ha det sånn også, er det psykiske. Slapp av så går det fint. 2 Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg må, og jeg vil. Men jeg vil samtidig ikke fordi det gjør vondt. Men jeg skal. Så jeg må ha hjelp til hvordan det ikke påvirker neste dag. Skrev feil, det er på Onsdag etter storefri. Som da vil si at det er en og en halv dag med u-konsentrert arbeid og dårlig humør... :-( Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Ta en sprøyte med noe som fjerne bekymringene før du går på skolen 3 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du kan jo bli holdt fast av helsesøsteren og få en pinne i kjeften til å bite i, mens den sløve, rustne metallnåla langsomt og svært smertefult river seg gjennom nervene og senene i armen. 3 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du kan jo bli holdt fast av helsesøsteren og få en pinne i kjeften til å bite i, mens den sløve, rustne metallnåla langsomt og svært smertefult river seg gjennom nervene og senene i armen. Tok du dine vaksiner i Afrika? 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) sprøytene er ofte svært smertefulle, ofte er dem ganske tykke slik at helsesøstra må presse ganske hardt for å få den inn, når den er inne dyttes sprøyten frem og tilbake litt for å tja, jeg vet ikke hvorfor, så sprøytes det ofte inn noe i blordårene (om hun faktisk treffer på første forsøk), etterpå trekker hun blod inn i åren og sprøyter det så inn i kroppen igjen, det er dette jeg syns jeg det mest smerkefulle. Ofte er det gjerne en lærer eller noe som hjelper til med å ta sprøyter på elever, blir vel gjerne litt hardhendt og unøyaktig. grunnen til at sprøytene er så tykke som dem er er for at dem ikke skal brekke når dem presses hardt inn i armen, samt at det skal være plass til å suge og sprute veske med høyt trykk i midten. Endret 22. november 2010 av Dj_Evelen 1 Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Dere skremmer meg og fristelsen for å rapportere for spam er der. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Dere skremmer meg og fristelsen for å rapportere for spam er der. Faktumet er vell at det ikke finnes noe fasit svar på spørsmålet ditt, du har en sprøytefobi, på samme måte som araknofobi eller andre ting. Muligens (selv)hypnose kunne hjelpe deg komme deg over fobien, til en viss grad, ellers vet jeg ikke hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Det er en fobi, men er nok litt mer en det, man kan være redd for mye, men det meste er likevel ikke smertefult. Sprøyte derimot er det. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Det er jo null stress. Den "værste" sprøyta jeg har tatt var den beryktede BCG'en i 10.klasse. Viste seg at jeg ikke kjente noe i det hele tatt....er ikke noe å være redd for i det hele tatt. Lenke til kommentar
Migla Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Dette går bra! Ikke tenk i det hele tatt på sprøyta. Tenk heller at det hindrer en sykdom i fremtida eller noe i den duren! Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg halvveis besvimte av BCG'en, heldigvis hjalp den meg å overkomme min skrekk for sprøyter. (ellers er det at jeg har tatt alle mine sprøyter i rumpeballene siden den gang, noe som ikke er like smertefullt) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Rumpen er vel den delen av kroppen som er minst følsom? Du kan vel kansje be om å "få den bak" da men de fleste sprøyter er ikke værre enn myggstikk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå