Mariofrans Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Heisann, skal ha styrketest på skolen i morgen og en av øvelsene er sit-ups.. Problemet er at jeg faen ikke skjønner hvordan jeg skal utføre de. Har søkt masse på nettet, sett på youtube, lest om det, men skjønner faen meg ingenting. Sorry for ordbruken.. Får å oppnå 6ern må vi klare 60 sit-ups, noe jeg er helt bestemt på å klare. Lærern har sagt at vi skal ta sit-ups med 90 grader i bena, og så skal vi ha fingertuppene på ørene og sit-upsen er ferdig når albuen har toucha låret. (Hvis noen forstod ) Greia er at jeg klarer ikke å utføre den på riktig måte, og det blir til at jeg rykker til for å få albuen til å touche lårene mine, og dermed blir det helt feil. Jeg synes at det er MYE lettere å ha strake ben, og så løfte seg helt opp i sittende stilling. Er dette helt feil? Hvilken metode er tyngst? Jeg føler at jeg ikke klarer å bøye magen, og at magemusklene mine bare krøller seg til en klump når jeg skal bruke metoden som læreren sa... Hva gjør jeg feil? Håper på noen som kan hjelpe meg her - Mariofrans Lenke til kommentar
nubb Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Se på videoen som er lagt ut på denne siden. Der får du se de sit ups'ene som læreren din mener. Dette er tungt! Lykke til. http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/start/informasjon/#1 Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Se på videoen som er lagt ut på denne siden. Der får du se de sit ups'ene som læreren din mener. Dette er tungt! Lykke til. http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/start/informasjon/#1 Prøvde den nå, men blir jo bare sliten i området rundt halsen jo, merker ikke så mye på magen :/, hva er feil nå? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Militære situps går mer på lårene enn på magen.. Utrolig hvor lett det er å få kramper av dem. Og helt meningsløst imo.. 1 Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 merka det, fikk kramper i beina etter en liten stund.. GOD GRUNN TIL Å TA EN LITEN PAUSE Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Alle treningsøvelser vil være uvante til å begynne med. Du var ikke så stødig de 3 første meterne du gikk heller kan jeg tenke meg Lenke til kommentar
Moddaloug Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Dersom du skal ha beina plassert inntil veggen - dytt rompa lengst mulig inntil veggen, samtidig som du beholder de 90 gradene i kneleddet. Det gjør at du må bevege magen mye mindre for å få albuene til å touch'e låret, og alt blir mye lettere. Læreren min sa det var greit, men jeg tror ikke han helt skjønte at jeg gjorde det på en mye lettere måte enn de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå