Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Giro d'Italia 2011

Gjest Slettet+712345

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden skal jeg fokusere på at UCI anket saken når de har sagt at de er fornøyd med behandlingen mtp. at UCI sier det spanske forbundet bare prøver å forsvare en rytter de mener er uskyldig? det er jo fullstendig tullete å forkusere på...Jeg må visst gjenta det så lenge folk finner noe å klage på det spanske forbundet i denne saken her...Har man fulgt litt med i saken, så vet man at UCI sa det til media pga spanske myndigheter sine kommentarer i media(selv om der forsåvidt ikke var så gale). Og hadde de ikke vært fornøyd med behandlingen, så hadde de da heller ikke sagt at de var fornøyd med behandlingen til media. Hadde UCI funnet ut at det hadde blitt problematisk å si det ene eller det andre, da hadde de vel selvfølgelig ikke sagt det. Og så enkelt er det.

Dette er sagt uttalige ganger nå, men man kan da for pokker være fornøyd med en behandling av en sak selv om de anker :roll: . Er man uenig, så er man uenig.

Greit...La oss se på saken:

http://www.cyclingnews.com/news/uci-appeals-contador-decision-to-court-of-arbitration-for-sport

Kortversjon:

UCI sier de respekterer avgjørelsen, men de er uenige og anker saken til en upartisk domstol.

Hva vi kan lese ut i fra dette:

UCI er uenige og synes avgjørelsen var partisk, men vil ikke kritisere det spanske forbundet offentlig.

Regner med WADA også var kjempefornøyd, siden de også anket saken?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal jeg fokusere på at UCI anket saken når de har sagt at de er fornøyd med behandlingen mtp. at UCI sier det spanske forbundet bare prøver å forsvare en rytter de mener er uskyldig? det er jo fullstendig tullete å forkusere på...Jeg må visst gjenta det så lenge folk finner noe å klage på det spanske forbundet i denne saken her...Har man fulgt litt med i saken, så vet man at UCI sa det til media pga spanske myndigheter sine kommentarer i media(selv om der forsåvidt ikke var så gale). Og hadde de ikke vært fornøyd med behandlingen, så hadde de da heller ikke sagt at de var fornøyd med behandlingen til media. Hadde UCI funnet ut at det hadde blitt problematisk å si det ene eller det andre, da hadde de vel selvfølgelig ikke sagt det. Og så enkelt er det.

Dette er sagt uttalige ganger nå, men man kan da for pokker være fornøyd med en behandling av en sak selv om de anker :roll: . Er man uenig, så er man uenig.

Greit...La oss se på saken:

http://www.cyclingnews.com/news/uci-appeals-contador-decision-to-court-of-arbitration-for-sport

Kortversjon:

UCI sier de respekterer avgjørelsen, men de er uenige og anker saken til en upartisk domstol.

Hva vi kan lese ut i fra dette:

UCI er uenige og synes avgjørelsen var partisk, men vil ikke kritisere det spanske forbundet offentlig.

Regner med WADA også var kjempefornøyd, siden de også anket saken?

Wada vil nødvendigvis ha ett helt annet syn UCI på sakene. Man kunne tatt ett nesten ubetydelig middel(som f.eks Clenbuterol eller noe annet) og de vil selvfølgelig klage det inn. Wada vil selvfølgelig klage inn hver minste sak. Hadde UCI hatt noen grunn for å ikke si noe til media, da hadde de så klart ikke verken sagt at de var fornøyd og de ville selvfølgelig heller ikke sagt at de var fornøyd. Hadde de hatt en annen mening, så hadde de så klart sagt det. Og igjen, man kan så klart være fornøyd med forbundet sin behandling, selv om de anker ;) .

Lenke til kommentar

Ikke spill dum.

Jeg er ikke dum, men det må gå an holde seg over det nivået som vedkommende debattant la seg på. El drugo? hvor barnslig er ikke det...Jeg skrev hvem er El drugo for jeg håpte han ikke skulle begi seg inn på sånt tull. Contador var nok veldig sliten og dessuten er ikke akkurat Tiralongo av samme kaliber hva gjelder klatring som de andre og mer naturlig at han som satt i brudd lenge var en del mer sliten. Conta satt jo i ro omtrent hele dagen...

Dop d'avsporingstråd 2011.

Spot on :thumbup: !

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Djamolidine Abdoujaparov from Uzbekistan became the first rider to be disqualified from the 1997 Tour de France for taking banned substances after testing positive for Bromantan and the bronchodilator, Clenbuterol. It was later revealed that he had tested positive for drugs after six races in 1997, including the Tour de France. He was subsequently banned for a year after the UCI appealed against a six-month ban imposed by the Uzbekistan Cycling Federation, claiming it was too lenient.

Abdoujaparov er kanskje mer kjent for å være sprintern som vant en tung fjelletappe. Grunnen var nok hardt arbeid, ikke ubetydelig dop som clenbuterol.

Luis Coehlo of Portugal tested positive for Norandrosterone, Clenbuterol, and hCG in competition on 15 July 2006. The UCI summary of 'Decisions on Anti-Doping Rule Violations made in 2007' stated "disqualification and Ineligibility for 1 year"

Utvilsomt etter å ha spist en ubetydelig biff.

Frank Vandenbroucke was arrested after the Belgium state highway patrol intercepted Bernard Sainz for travelling in excess of the speed limit and found a large quantity of amphetamines and syringes in the car. Sainz, known in the cycling world as Doctor Mabuse, said he was leaving Frank Vandenbroucke's home, which lead to the police searching the cyclist's residence, where they found EPO, morphine and clenbuterol. On 21 March Vandenbroucke was handed a six month ban and a 10,000 Swiss francs fine by the Belgian federation.

Vandenbroucke var kjent for å ta ubetydelig dop:

http://www.youtube.com/watch?v=t8MOQuF4_BI

Han var ikke like kjent for å ha en astmatisk kuflokk.

Endret av Juℓenissen
Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor ikke Johan Kaggesta kommenterer alle etappene? Hater han som kommenterer sammen christian nå, er så utrolig kjedelig og sur

Det er sønnen Mads Kaggestad som kommenterer. Liker også Johan bedre, Mads slipper jo nesten ikke Paasche til ordet.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor ikke Johan Kaggesta kommenterer alle etappene? Hater han som kommenterer sammen christian nå, er så utrolig kjedelig og sur

Det er sønnen Mads Kaggestad som kommenterer. Liker også Johan bedre, Mads slipper jo nesten ikke Paasche til ordet.

Synes Mads gjør en god jobb jeg. Og uansett hvem av de (Mads og Johan) som kommenterer, så synes jeg ikke Paasche pleier å være den som prater mest. Merka altså ikke noe forskjell på hans snakkesalighet.

Synes de er flinke alle i hop, selv om Johan så klart har litt mer erfaring i kommentatorboksen enn junior.

Lenke til kommentar

Datt ned 200 plasser på siste dag i giromanager.

Bittert å velge konolavolas foran Millar. Tenkte på begge to. Jaja, 550 sammenlagt er ei heller ille. Dessuten slo jeg Christian Paasche i den interne konkurransen vår, og vant dermed en Saunier-Duval cap som han hadde. Awesome! :cool:

Lenke til kommentar

Whoho så gøy når narkiser seirer, hipphura

Whoho så gøy når narkiser seirer, hipphurra

Denne så jeg ikke. Han er ikke en narkis og har heller ikke en stående dom...

Jeg kan umulig se for meg at Contador er dopet. Han blir testet alt for ofte og alt for grundig til at han kan dope seg med noen av de dopingmidlene som man klarer å oppdage ved tester.

Takk for at du "set the record straight" ;) .

Lenke til kommentar

Lance er tidenes mest testede idrettsutøver og du mener kanskje han er rein? Antidopingjegerne ligger lysår bak de som produserer EPO-stoffer og utvikler teknikker for bloddoping (som man enda ikke kan spore til tross for blodpass)

Såeh, at han testes ofte er nok ikke noen bekreftelse. Frank/Andy Schleck feks er nok også dopere av rang, men har heller ikke blitt tatt. At de er reine kan du bare glemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...