Gå til innhold

Giro d'Italia 2011

Gjest Slettet+712345

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ Julenissen: Hva med de?

Hadde de vært spanioler, hadde de nok kunnet fortsette å kjøre for fullt selv om de testa positivt. Pantani ble jo funnet med hematocrit bare null komma ett eller annet over limiten, mens Pellizzotti bare hadde verdier på blodrekorden som kunne tyde på noe lureri, som i mine øyne er mindre alvorlig enn det Contador har testa.

Det jeg ikke liker er at noen syklister blir utestengt ved førte mistanke (noe jeg syns er rettferdig nok), mens spaniolene blir behandlet på en mye snillere måte. Dette gjelder ikke bare sykkel, syns spansk sport har vist en skremmende framgang i de siste få årene.

Nice lang post forresten :)

Lenke til kommentar

?Meg? Lance har dopet seg, det er jeg ikke i tvil om i det hele tatt...

Ok, reality check. Aldri tatt for doping.

Det er ikke noe reality check å å dra frem at Lance aldri har dopet seg når en anseelig andel av lagkamerater og naboer som kjenner han best sier at han har dopet seg...Men han visste vel hvordan man best skulle skjule det.

Så klart er det det.

Hvis Contador garantert er ren fordi det spanske forbundet har valgt å frikjenne han etter å ha testet positivt må man kunne si det samme om Lance, som aldri har blitt tatt.

Forøvrig rart at CAS har valgt å anke frikjennelsen ettersom det er så åpenbart at det spanske forbundet håndterte saken helt riktig.

Det er ikke CAS som anket saken. UCI og WADA har levert separate anker til CAS. UCI fordi de ville ha en nøytral tredjepart til å vurdere på grunn av den tåpelige poltiske innblandingen fra statsministeren osv, WADA har vel ikke uttalt seg. UCI sa ellers at det var fornøyd med det spanske forbundets prosess.

Juℓenissen: Man kan kjøre akkurat den samme regla på Schleck-brødrene også... Frank innblandet i Operacion Puerto med stor betaling til Fuentes. Andy Schleck som kjørte jevnt med folk som Simoni, Piepoli, Di Luca, Piepoli, Mazzoleni, Bruseghin, Pellizotti og Ricco som 22-åring i Giroen. Tiden han presterte på Zoncolan den gangen var også 2 minutter og 20 sekunder bedre enn Contador sin tid i år, uten at man kan tolke så mye utifra det.

På lag med Riis i mange år. Bilen til faren til Schleck-brødrene ble vel også gjennomsøkt av fransk politi på jakt etter dopingmidler, sikkert ikke uten grunn...

Endret av andybb
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg vet ikke om det er spurt om før, men Alexander Kristoff tok som kjent en fjerde plass på en etappe i giroen og samlet viktige "World Tour"-poeng som vi trenger for å kvalifisere oss til OL. Det jeg lurer på er om han virkelig fikk 26 poeng for det? Har sjekket på UCI sine sider og slik jeg forstår det fikk han det. Problemet mitt er at det ser ut som vi hadde 20 World Tour poeng fra før av og at fjerdeplassen ga så mye. Hadde vært strålende!

Noen som vet?

Kjempeglad for svar!

Takk og Hei!

Lenke til kommentar

Det er ikke CAS som anket saken. UCI og WADA har levert separate anker til CAS. UCI fordi de ville ha en nøytral tredjepart til å vurdere på grunn av den tåpelige poltiske innblandingen fra statsministeren osv, WADA har vel ikke uttalt seg. UCI sa ellers at det var fornøyd med det spanske forbundets prosess.

En liten blings fra min side, jeg vet egentlig det. Bra noen klarer opp, uansett.

Lenke til kommentar

?Meg? Lance har dopet seg, det er jeg ikke i tvil om i det hele tatt...

Ok, reality check. Aldri tatt for doping.

Det er ikke noe reality check å å dra frem at Lance aldri har dopet seg når en anseelig andel av lagkamerater og naboer som kjenner han best sier at han har dopet seg...Men han visste vel hvordan man best skulle skjule det.

Så klart er det det.

Hvis Contador garantert er ren fordi det spanske forbundet har valgt å frikjenne han etter å ha testet positivt må man kunne si det samme om Lance, som aldri har blitt tatt.

Forøvrig rart at CAS har valgt å anke frikjennelsen ettersom det er så åpenbart at det spanske forbundet håndterte saken helt riktig.

Nei. Store forskjeller på sakene...Som sagt var UCI godt fornøyd med hvordan det spanske forbundet behandlet saken og det begynner man å bli litt lei av å gjenta...Man må være ganske anti-Contador for å ikke anerkjenne det faktum at flere av Lance sine gamle lagkamerater har sagt at Lance har dopet seg og ikke ta med det faktum at det er mange variabler i Contador-saken.

Forskjellen, Step_Up, er at det faktisk FANT noe i Contador sitt blod.

Det ble vel fastslått i ett senere innlegg at det ikke ble...

Lenke til kommentar

Hadde de vært spanioler, hadde de nok kunnet fortsette å kjøre for fullt selv om de testa positivt. Pantani ble jo funnet med hematocrit bare null komma ett eller annet over limiten, mens Pellizzotti bare hadde verdier på blodrekorden som kunne tyde på noe lureri, som i mine øyne er mindre alvorlig enn det Contador har testa.

Det jeg ikke liker er at noen syklister blir utestengt ved førte mistanke (noe jeg syns er rettferdig nok), mens spaniolene blir behandlet på en mye snillere måte. Dette gjelder ikke bare sykkel, syns spansk sport har vist en skremmende framgang i de siste få årene.

Pantani og Pellizotti er ikke veldig gode eksempler (blodpassene er det f.eks UCI som tar seg av).

Ved Basso har du derimot et poeng. Mens det spanske forbundet gjorde nærmest ingenting med bevisene fra Operasjon Puerto, etterforsket CONI flere av sine egne ryttere.

Dop d'avsporingstråd 2011.

Gjør oss ferdig nå, før touren starter... ^^

Som sagt var UCI godt fornøyd med hvordan det spanske forbundet behandlet saken og det begynner man å bli litt lei av å gjenta...

Så fornøyd at de anket saken til CAS...Jadda.

Lenke til kommentar

Så klart er det det.

Nei. Store forskjeller på sakene...Som sagt var UCI godt fornøyd med hvordan det spanske forbundet behandlet saken og det begynner man å bli litt lei av å gjenta...Man må være ganske anti-Contador for å ikke anerkjenne det faktum at flere av Lance sine gamle lagkamerater har sagt at Lance har dopet seg og ikke ta med det faktum at det er mange variabler i Contador-saken.

Så klart tror jeg ikke at Lance er ren. Jeg poengterer det faktum at du er en hykler ved å påstå at Contador garantert er ren, samtidig som du fordømmer Lance Armstrong. Det er uinteressant hvor mange variabler det er i Contador-saken (jeg vil påstå at det er ekstremt mange flere variabler i saken mot Armstrong, men jeg ser ikke relevansen). Han har testet positivt, og saken er ikke avgjort. Det er latterlig å ikke engang se muligheten for at han kan være dopet.

Du sier du er lei av å gjenta at UCI har sagt de er fornøyd med det spanske forbundet. Da kan du jo slutte å gjenta det, og heller fokusere på at de valgte å anke saken. Her er et par punkt du kan vuredere; la oss si at UCI egentlig ikke er fornøyd med det spanske forbundet, er det vanlig prosedyre å si dette offentlig til media? Hva kan eventuelt tenkes å være problematisk med dette? Og; Hva tenker du om det faktum at UCI (og WADA, som ikke har uttalt om de er fornøyd med spanjolene eller ikke) valgte å anke saken?

Lenke til kommentar

Så klart er det det.

Så klart tror jeg ikke at Lance er ren. Jeg poengterer det faktum at du er en hykler ved å påstå at Contador garantert er ren, samtidig som du fordømmer Lance Armstrong. Det er uinteressant hvor mange variabler det er i Contador-saken (jeg vil påstå at det er ekstremt mange flere variabler i saken mot Armstrong, men jeg ser ikke relevansen). Han har testet positivt, og saken er ikke avgjort. Det er latterlig å ikke engang se muligheten for at han kan være dopet.

Du sier du er lei av å gjenta at UCI har sagt de er fornøyd med det spanske forbundet. Da kan du jo slutte å gjenta det, og heller fokusere på at de valgte å anke saken. Her er et par punkt du kan vuredere; la oss si at UCI egentlig ikke er fornøyd med det spanske forbundet, er det vanlig prosedyre å si dette offentlig til media? Hva kan eventuelt tenkes å være problematisk med dette? Og; Hva tenker du om det faktum at UCI (og WADA, som ikke har uttalt om de er fornøyd med spanjolene eller ikke) valgte å anke saken?

Jeg er da ikke en hykler fordi jeg tror at Contador er ren. Det er da slett ikke latterlig å ikke se muligheten for at Contador er dopet. Jeg er ganske sikker på at han er ren. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være latterlig å mene at han er ren. Da kan man like gjerne begynne med beskyldninger om at alle som vinner en klassiker eller andre ritt i Worldtouren er dopet. Og det blir tåpelig... han er jo en utrolig sterk(dyktig rytter). Det betyr ikke at han er dopet. enkelte av dere kan mislike han uten å kaste beskyldninger om doping...

At jeg tror at Lance var dopet er bl.a veien tilbake fra kreften, alt som går rundt om at han dopet seg i 2001, alle lagkameratene som sier at han dopet seg og injiserte EPO. Dessuten hadde han ikke i fjorårets TOC sagt at svar på Landis-uttalelsene var siste gang han kom til å snakke om det. Og han hadde ikke sagt at Landis manglet troverdighet, da hadde han heller trukket på smilebåndet og sagt rolig og behersket at dette stemmer ikke...Når han føler seg nødt å stadfeste at de som har beskyldninger om doping mangler troverdighet, da er det noe gale fatt. Det er ingen som har snakket om troverdighet, det er det Lance som har trukket opp. Ett godt tegn på at han har noe å skjule.

Hvorfor i all verden skal jeg fokusere på at UCI anket saken når de har sagt at de er fornøyd med behandlingen mtp. at UCI sier det spanske forbundet bare prøver å forsvare en rytter de mener er uskyldig? det er jo fullstendig tullete å forkusere på...Jeg må visst gjenta det så lenge folk finner noe å klage på det spanske forbundet i denne saken her...Har man fulgt litt med i saken, så vet man at UCI sa det til media pga spanske myndigheter sine kommentarer i media(selv om der forsåvidt ikke var så gale). Og hadde de ikke vært fornøyd med behandlingen, så hadde de da heller ikke sagt at de var fornøyd med behandlingen til media. Hadde UCI funnet ut at det hadde blitt problematisk å si det ene eller det andre, da hadde de vel selvfølgelig ikke sagt det. Og så enkelt er det.

Dette er sagt uttalige ganger nå, men man kan da for pokker være fornøyd med en behandling av en sak selv om de anker :roll: . Er man uenig, så er man uenig.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Huff, så forferdelig ut å være Pinotti den siste kilometeren. Så tydelig at han ikke hadde noen sjangs fra den posisjonen.

Han mente vel at han hadde det, siden han ikke dro ut til siden. Hvis han hadde stoppet helt opp, så hadde vel de det og. Da kunne han jo posisjonert seg annerledes, men tror man det går, så er det vel bare å satse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...