Step_up Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Ikke annet enn at man er lite villige til å utestenge spanske ryttere i spania. Uansett hvor bra det blir bevist... Så en "biff" kan man jo la gå. Den påstanden svarer LFL greit på. Siterer meg selv:Ok, reality check. Frikjent for Clenbuterol i Spania. Og han har kuttet ut biff fra kostholdet. Sånn, værsågod Kanskje på tide å slutte å være så barnslig? Greia er at jeg mener det ikke burde blitt gjort av spanjoler. Men LFL har svart deg... Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Du er kanskje en av de som mener Lance Armstrong ikke dopet seg og du da? :-) 1 Lenke til kommentar
slipten Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 litt av en vri av Visncontti, kan vel ikke beholde plassen med den manøveren Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Forventer at UCI gjør som de skal og disker Visconti. Man skal ikke komme avgårde med slik oppførsel. e: Endret 25. mai 2011 av Lucky Luciano Lenke til kommentar
slipten Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Visconti has been declassified and the stage has been awarded to Diego Ulissi. The revised finish order is: 1. Ulissi, 2. Lastras, 3. Visconti. 21 år og vinner av en etappe i giroen, bare å gratulere Ulissi Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Ikke annet enn at man er lite villige til å utestenge spanske ryttere i spania. Uansett hvor bra det blir bevist... Så en "biff" kan man jo la gå. Den påstanden svarer LFL greit på. Siterer meg selv:Ok, reality check. Frikjent for Clenbuterol i Spania. Og han har kuttet ut biff fra kostholdet. Sånn, værsågod Kanskje på tide å slutte å være så barnslig? Leser du i heletatt hva jeg skriver??? Hvis ikke, så skal jeg skrive det på en annen måte nå. Kanskje det blir lettere. Følg med, bokstav for bokstav, også setter man de sammen til ord, som til slutt blir setninger, med en mening til slutt. Biffteorien er noe det spanske forbundet trodde på, og frikjente han. Det spanske forbundet som har frikjent mange andre ryttere, som har beviselig hatt positive prøver og/eller vært med i dopingringer (se Puerto). p.g.a dette så har jeg ikke noe tiltro til at det spanske forbundet gir en nøytral behandling av Contador, da han er deres største stjerne. Derfor er det ikke en "reality check" for meg. Da jeg ikke stoler på det spanske forbundets behandling av egne ryttere, noe man har sett flere ganger. Om du fortsatt skal si det samme, så er det ikke noe argument til hva jeg sier. Du svarer faktisk ikke på noe av hva jeg skriver engang - det er sinnsykt irriterendes. Contador burde aldri vært her, om ikke annet så fordi sakene hans faktisk ikke er avsluttet og om han blir dømt, så har han syklet 1 år med en dopingdom, og "som doper" og har påvirket resultatene... Det er forkastelig, ryttere som har en pågående dopingsak burde ikke ha lov til å sykle ritt. Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Tenk på Pantani, Pellizzoti, Basso og alle de folka der. Det viktigste er å behandle alle likt, enten det blir å kaste ut ved første mistanke eller å la dem bli med helt til dommen faller. Fakta i dag er at spanske ryttere ikke blir behandlet som alle andre Lenke til kommentar
LFL Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Hvis Contador blir frikjent, kommer dere da til å se på ham som ren? Eller vil dere fortsatt så på ham som en doper? Endret 25. mai 2011 av LFL Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Doper, samme som mange av de som hevde seg i sammendragene. Det er rett og slett for mye fysisk påkjenning for at kroppen skal kunne greie Gd'I eller TdF uten dop. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Det går fint å klare Touren, Giroen eller Vueltaen uten dop. Men man kan ikke vinne uten dop sånn som det er nå. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Det Contador har på sin side er visse numre. Det Contador gjorde på bakketempoen er f.eks et lite hav unna prestasjonen Lance gjorde opp Alpe d'Huez i 2004. Men det betyr nok først og fremst at det dopes mindre i disse tider, fremfor at det ikke dopes nå. Tenk på Pantani, Pellizzoti, Basso og alle de folka der. Hva med de? Hvis Contador blir frikjent, kommer dere da til å se på ham som ren? Eller vil dere fortsatt så på ham som en doper? Nå er selvsagt CAS mer troverdig enn det spanske sykkelforbundet og spansk antidoping (se f.eks hvor lite de gjorde med bevisene i Operasjon Puerto). Men uansett hva de bestemmer seg for, betyr det ikke så veldig mye for min oppfattelse. Det finnes beviser for at han dopet seg (clenbuterol + plastikk -- den plastikkbiffen var sikkert god). Selv om CAS mener at disse bevisene ikke er gode nok til å dømme han, forsvinner ikke disse bevisene (og alle andre saker fra tidligere i karrieren hans). Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Det går fint å klare Touren, Giroen eller Vueltaen uten dop. Men man kan ikke vinne uten dop sånn som det er nå. Challenge accepted! ...men nei, nivået blant sammenlagtfavorittene akkurat nå er jo helt sykt, så jeg er rimelig skeptisk selv til hvor mange på pallen de siste åra i grand tourene som er rene. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Du er kanskje en av de som mener Lance Armstrong ikke dopet seg og du da? :-) ?Meg? Lance har dopet seg, det er jeg ikke i tvil om i det hele tatt... Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Du er kanskje en av de som mener Lance Armstrong ikke dopet seg og du da? :-) ?Meg? Lance har dopet seg, det er jeg ikke i tvil om i det hele tatt... Så, Lance, som ikke engang beviselig har avgitt en pos... vent, det var vel EPO i 99, men var det beviselig, eller bare snakk? Så, Lance som aldri har blitt dømt for doping har dopet seg. Mens Conta, som aldri har blitt dømt (men avgitt positiv prøve) har ikke dopet seg? Det er vel på tide å bruke argumentene begge veier, eh? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) ?Meg? Lance har dopet seg, det er jeg ikke i tvil om i det hele tatt... Ok, reality check. Aldri tatt for doping. Endret 25. mai 2011 av Sheasy Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 ?Meg? Lance har dopet seg, det er jeg ikke i tvil om i det hele tatt... Ok, reality check. Aldri tatt for doping. Det er ikke noe reality check å å dra frem at Lance aldri har dopet seg når en anseelig andel av lagkamerater og naboer som kjenner han best sier at han har dopet seg...Men han visste vel hvordan man best skulle skjule det. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Du er kanskje en av de som mener Lance Armstrong ikke dopet seg og du da? :-) ?Meg? Lance har dopet seg, det er jeg ikke i tvil om i det hele tatt... Så, Lance, som ikke engang beviselig har avgitt en pos... vent, det var vel EPO i 99, men var det beviselig, eller bare snakk? Så, Lance som aldri har blitt dømt for doping har dopet seg. Mens Conta, som aldri har blitt dømt (men avgitt positiv prøve) har ikke dopet seg? Det er vel på tide å bruke argumentene begge veier, eh? gamle lagkamerater sier at UCI har dekket over hans doping...At han aldri har blitt dømt, trenger jo ikke å bety at han ikke har dopet seg. Hamilton måtte vel stå frem selv. Det er en del punkter rundt Contadorsaken som gjør saken litt mindre svart/hvitt... Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 ?Meg? Lance har dopet seg, det er jeg ikke i tvil om i det hele tatt... Ok, reality check. Aldri tatt for doping. Det er ikke noe reality check å å dra frem at Lance aldri har dopet seg når en anseelig andel av lagkamerater og naboer som kjenner han best sier at han har dopet seg...Men han visste vel hvordan man best skulle skjule det. Så klart er det det. Hvis Contador garantert er ren fordi det spanske forbundet har valgt å frikjenne han etter å ha testet positivt må man kunne si det samme om Lance, som aldri har blitt tatt. Forøvrig rart at CAS har valgt å anke frikjennelsen ettersom det er så åpenbart at det spanske forbundet håndterte saken helt riktig. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Forskjellen, Step_Up, er at det faktisk FANT noe i Contador sitt blod. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 La oss ta en liten titt på Contadors karriere: I 2003–2006 var han medlem av ONCE-Eroski/Liberty Seguros. Det samme laget som hadde Dr. Fuentes som team-lege -- Noe som gjorde at han ble innblandet i Operasjon Puerto. Det ble blant annet funnet kodenavn som AC hos Fuentes, men det spanske forbundet gjorde ingenting mer med saken (som med resten av idrettsutøverne som var innblandet). Derfra gikk han inn i Team Discovery Channel sine rekker i 2007. Du vet, laget som Lance Armstrong og Johan Bruyneel hadde et bredt dopingprogram i. Armstrong hadde trukket seg tilbake, men Bruyneel var der enda. I dette årets utgave av Tour de France lekte katt og mus med Rasmussen, mens resten av feltet var tilskuere (hvis de kunne se noe langt der nede i veien). Contador gikk til angrep etter angrep på Rasmussen (som hadde skaffet seg et forsprang etter et brudd på en tidlig etappe), men Rasmussen hang på. Til slutt ble derimot Rasmussen kastet ut av rittet, og Contador ble igjen på toppen. Contador klarte ikke å knekke Rasmussen, men havnet bla annet foran lagkameratene Levi Leipheimer (tatt for doping, samarbeidet med Ferrari), Popovitsj (Ferrari) på listen. Han slo også blant annet Mikel Astarloza (tatt for EPO), Óscar Pereiro (innrømmet doping) og Alejandro Valverde (tatt for doping, Dr. Fuentes). Det var slutt på Team Discovery Channel etter 2007, og gikk derfor gladelig over til Astana, som allerede hadde flere dopingskandaler på merittlisten. I 2008 vant han Giro d'Italia, over ryttere som Sella og Riccardo Riccò, som begge like senere ble tatt for CERA, men det er liten tvil om at de brukte dette under giroen også (ble ikke testet for CERA under giroen). Han slo blant annet også kjente dopere som Danilo Di Luca (hva har han ikke blitt tatt for?) og Franco Pellizotti (dømt for svært mistenkelig blodpass), men det var nok mye CERA som gikk rundt i dette feltet. Contador vant også vueltaen dette året. Igjen foran kjentfolk som Leipheimer og Valverde. På 4. finner vi også en annen dopingdømt rytter -- Ezequiel Mosquera. I 2009 var det tilbake med Lance Armstrong og Johan Bruyneel på Astana-laget, noe som forsåvidt sier nok. Igjen vant han Touren (om enn litt mer komfortablet denne gangen). Bak han på listen finner vi blant annet Lance Armstrong (tja..), Fränk Schleck (Fuentes), Andreas Klöden (Har vært innblandet i det meste, men tror det holder å si at han er et produkt av DDR-systemet) og Vincenzo Nibali (Skal ha blitt sett med Dr. Ferrari). I 2010 flyttet Armstrong og Bruyneel og gjengen deres til sitt eget nye lag, mens en annen kjent doper flyttet tilbake inn i Astana -- Vino. Laget var tross alt startet for Vinokourov, og i Kazakhstan er man helt selv etter en rimelig flau tour-exit og utestengelse noen år tidligere. Det var likevel klart at det var Contador det skulle kjøres for, og det ble en tett kamp med Andy Schleck (som er rimelig tvilsom selv), hvor Contador til slutt gikk seirende ut. Men det viste seg at Contador hadde testet positiv for små mengder clenbuterol og plastikk på den siste hviledagen. I tillegg har vi den interessante historien til vår alles kjære Kaggestad og Paasche, som et par dager før Contadors positive dopingprøve ble avlagt, møtte en mistenksom Contador-bror kjørende i Pyrinéene -- på natten. Foran denne sesongen gikk Contador over til Bjarne "Mr. 60%" Riis sitt lag Saxo Bank. Og nå er han i storslag og er rimelig uslåelig under årets Giro. Så hva kan vi tolke ut av dette? Man skal være rimelig naiv for å ikke tvile litt i det minste. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå