erikboy95 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) jeg trenger virkelig hjelp! jeg hålder på å lage en meny i CMD hvor jeg lurer på om hvordan jeg ska sette inn ASCII bilde fra denne siden: http://network-science.de/ascii/ ikke for stort bilde men teksten/navnet skal være: xiTzTheViruZx velg en font dær du ser ganske godt hva navnet er Tusen takk til de som hjelper meg :-) Endret 22. november 2010 av erikboy95 Lenke til kommentar
AllmenPåbygg Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Det går ikke å sette inn bilder i CMD eller notisblokken, Men du kan lime inn tekst som du har kopiert, Eks: .__ ____ ___ ________ _____ ______ | | ____ _/ __ \\ \/ /\__ \ / \\____ \| | _/ __ \ \ ___/ > < / __ \| Y Y \ |_> > |_\ ___/ \___ >__/\_ \(____ /__|_| / __/|____/\___ > \/ \/ \/ \/|__| \/ Ved å markere teksten du skal kopiere Så kopiere ved ctrl+c eller høyretrykk-kopier. Så kan du lime teksten inn i notepad, ctrl+v eller høyretrykk-lim inn. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) echo .__ echo ____ ___ ________ _____ ______ | | ____ echo _/ __ \\ \/ /\__ \ / \\____ \| | _/ __ \ echo \ ___/ > < / __ \| Y Y \ |_> > |_\ ___/ echo \___ >__/\_ \(____ /__|_| / __/|____/\___ > echo \/ \/ \/ \/|__| \/ Hvis du bruker skrift-typen "terminal" i notepad vises ascii-arten rett. Endret 22. november 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Problemet er at batch tolker | som om at det SKAL komme en kommando etterpå, noe den ikke vil gjøre i eksemplene ovenfor. Derfor vil ikke det funke. Lagde selv en løsning på det, men snill som jeg er skal jeg ikke dele den. Heller dele en link til hvordan dette kan løses. Sjekk den ut her. Google translate om du ikke skjønner engelsk. Og, husk "pause" uten anførselstegnene på slutten så faktisk får sett hva som står der. EDIT: Skulle seriøst trodd jeg gikk i andre klassen grammatikkmessig noen ganger. Endret 22. november 2010 av Lednar Lenke til kommentar
erikboy95 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 hehe, hadde vert veldig glad om noen kunne lage en lite video guide om hvordan man gjør det når jeg open CMD filen, går den bort med en gang! HJEEEEELP :/... -.- Takk Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 @echo off echo .__ echo ____ ___ ________ _____ ______ ^| ^| ____ echo _/ __ \\ \/ /\__ \ / \\____ \^| ^| _/ __ \ echo \ ___/ > < / __ \^| Y Y \ ^|_> > ^|_\ ___/ echo \___ >__/\_ \(____ /__^|_^| / __/^|____/\___ > echo \/ \/ \/ \/^|__^| \/ pause skriv akkurat dette i notepad og lagre det som example.bat Lenke til kommentar
erikboy95 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 @echo off echo .__ echo ____ ___ ________ _____ ______ ^| ^| ____ echo _/ __ \\ \/ /\__ \ / \\____ \^| ^| _/ __ \ echo \ ___/ > < / __ \^| Y Y \ ^|_> > ^|_\ ___/ echo \___ >__/\_ \(____ /__^|_^| / __/^|____/\___ > echo \/ \/ \/ \/^|__^| \/ pause skriv akkurat dette i notepad og lagre det som example.bat jaa, det som sjer er at når jeg dobbelklikker på fila, opnes den og lukkes etter under 1 sec! har det noe å si at jeg kjører Windows 7 Ultimate 64-Bit? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) jaa, det som sjer er at når jeg dobbelklikker på fila, opnes den og lukkes etter under 1 sec! har det noe å si at jeg kjører Windows 7 Ultimate 64-Bit? Gå på kjør, skriv inn "cmd" uten ", dra fila over i det vinduet som kommer opp og post resultatet her Edit: eller prøv denne: @echo off echo .__ echo ____ ___ ________ _____ ______ ^| ^| ____ echo _/ __ ^\^\ ^\/ /^\__ ^\ / ^\^\____ ^\^| ^| _/ __ ^\ echo ^\ ___/ ^> ^< / __ ^\^| Y Y ^\ ^|_^> ^> ^|_^\ ___/ echo ^\___ ^>__/^\_ ^\(____ /__^|_^| / __/^|____/^\___ ^> echo ^\/ ^\/ ^\/ ^\/^|__^| ^\/ pause Endret 22. november 2010 av aklla Lenke til kommentar
erikboy95 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 jaa, det som sjer er at når jeg dobbelklikker på fila, opnes den og lukkes etter under 1 sec! har det noe å si at jeg kjører Windows 7 Ultimate 64-Bit? Gå på kjør, skriv inn "cmd" uten ", dra fila over i det vinduet som kommer opp og post resultatet her Edit: eller prøv denne: @echo off echo .__ echo ____ ___ ________ _____ ______ ^| ^| ____ echo _/ __ ^\^\ ^\/ /^\__ ^\ / ^\^\____ ^\^| ^| _/ __ ^\ echo ^\ ___/ ^> ^< / __ ^\^| Y Y ^\ ^|_^> ^> ^|_^\ ___/ echo ^\___ ^>__/^\_ ^\(____ /__^|_^| / __/^|____/^\___ ^> echo ^\/ ^\/ ^\/ ^\/^|__^| ^\/ pause JAAA, det virket med den Example tingen xD copy paste kan du send link hvor du lagde den, og vilken font og al jeg trenger? Takk Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 JAAA, det virket med den Example tingen xD copy paste kan du send link hvor du lagde den, og vilken font og al jeg trenger? Takk Lagde den her: http://network-science.de/ascii/ Det er bare å legge til ^ forran alle >, <, | og \. Hvilken font du vil bruke må du da finne ut selv Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Kjedelig dere er. La ungdommen lære seg hvordan ting gjøres istedenfor å ta skoene på dem. Fonten velger du selv. Er ikke noe fasitsvar på det. Ascii generatoren kan du velge hvilken font du vil bruke. Men som det er sagt, du må ha ^ før alle <, >, og |. Dette er for at batch ikke skal tolke disse som noe i programmet. Pen liten blomst. @echo off cls echo __ __ echo .' `...' `. echo __^| ^| ^|__ echo .' \ . / `. echo ^| ./###\. ^| echo ^>---- ^|#####^| ----^< echo ^| `\###/' ^| echo `.__ / . \ __.' echo /^| ^| ^| echo / `.___..___.' echo ^| echo ^| echo \ echo \ )\ echo `. /' ^| echo \ /' ) echo \ /' /' echo \ /' /' echo \( /' echo ) /' echo ^| /' echo ^|( echo ^|^| pause Endret 23. november 2010 av Lednar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå