Gå til innhold

AMD X6 Vs. Intel i7. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Som navnet sier, så lurer jeg på om jeg burde gå for en AMD-basert plattform med en AMD X6, eller en Intel-basert plattform med i7. Pcen kommer stor sett til å bli brukt til gaming.

Har satt opp to lister fra Komplett med de overnevnte:

Amd:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=861991&su=ACA2D859-215F-48D9-9300-91D40D826D0C

Intel:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=861992&su=CA2A1D59-40CF-4A0F-84FC-398A432CAEAE

EDIT:

Kan også nevne at C-Disken min er en Corsair SSD Force 120gb. Kommer til å kjøre W7 64-bit :)

Takker for alle svar ;)

-Ull3rud

Endret av Ull3rud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst vil jeg bare påpeke at denne oppsettene ikke ser ut som om de er beregnet spesielt på gaming. Maskinene som er satt opp er strengt tatt bare store beist uten noen spesialisering(sikter til valg av CPU og mengde RAM). Ville også eventuelt ventet med å kjøpe til det har gått en uke eller to, slik at du kunne byttet ut det ufyselige GTX 480 med et 580.

Selv ville jeg nok valgt AMD sin CPU, men jeg regner med at du får mer gaming-ytelse fra Intels 950. Spørsmålet er vel strengt tatt om du er ute etter overdådige mengder ytelse og ikke bryr deg om prisen, eller om du er ute etter mer enn nok ytelse til en litt mer fornuftig pris.

Edit: Minner også om at du bør bytte ut minnesettet hvis du velger CPUen fra Intel til et beregnet på 1366-sokkelen(f. eks 3x2GB).

Endret av SkoMedHull
Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg bare påpeke at denne oppsettene ikke ser ut som om de er beregnet spesielt på gaming. Maskinene som er satt opp er strengt tatt bare store beist uten noen spesialisering(sikter til valg av CPU og mengde RAM). Ville også eventuelt ventet med å kjøpe til det har gått en uke eller to, slik at du kunne byttet ut det ufyselige GTX 480 med et 580.

Selv ville jeg nok valgt AMD sin CPU, men jeg regner med at du får mer gaming-ytelse fra Intels 950. Spørsmålet er vel strengt tatt om du er ute etter overdådige mengder ytelse og ikke bryr deg om prisen, eller om du er ute etter mer enn nok ytelse til en litt mer fornuftig pris.

Edit: Minner også om at du bør bytte ut minnesettet hvis du velger CPUen fra Intel til et beregnet på 1366-sokkelen(f. eks 3x2GB).

Takker for svar ;)

Eneste jeg lurte på var hvorfor du evt. ville valgt annen ram?

"For Core i3/i5/i7".. Så den er vel beregnet for socket 1366-sokkelen og i7?

Og pris har ikke noe å si ;) Har satt av 15000 til bygging av ny pc, så det går fint.

Også evt. bytte ut GTX 480en med ett GTX 580 kort da?

-Ull3rud

Lenke til kommentar

Nja, egentlig så utgjør ikke Cpu så veldig mye lenger, så lenge den oppfyller en viss hastighet og har en viss mengde kjerner så er spillytelse ofte ganske grei på både AMD og INTEL og forskjellen er ganske liten.

Mener Tomshardware har et par tester der de i alle fall konkluderte med dette.

Sånn sett så tror jeg at en Amd cpu 1090 + et Nvidia 460 hadde vært et knall valg, men også Ati 6XXX serien bør vurderes pga veldig grei ytelse / pris og flerskjermsmulighetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...