magneman Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hei. Har en kompis som skal kjøpe seg ny PC før jul fra Komplett.no. Makspris er satt til kr 8000, inkl. skjerm. PC-en skal brukes til å spille og til å surfe på nett. Trenger hjelp til å finne rett kabinett, strømforsyning, prosessor, hovedkort, RAM, skjermkort, DVD-leser, Harddisk, skjerm og trådløs USB-nettverk (veldig usikker på hva som skal velges her). PC-en bygges av Komplett. Tenkte å konfigurere denne, virket som en ok pris: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394 Hva bør evt. skiftes ut? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Var ikke rent få valg her Om budsjettet skal holde helt inn, kan du skru ned prisen på f.eks kabinettet og velge en billig og rask disk. AMD 6870 virker også som en billig slager som gir svært mye for penga. Core i5 760 quadcore burde holde i lange baner. 4-8GB ram. Bør holde med 5-600PSU. Alt ettersom overklokking og flere skjermkort. Hovedkort er enkelt, så og si: P55 brikkesett. ASUS har noen gode hovedkort. Bør ikke gå for de dyreste her, men et funksjonsrikt om nøvendig. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Hei. HD 6870 og i5 hørtes ut som om det går litt utover budsjettet, men hvis noen kan konfigurere en PC på Komplett til den prisen inkl. skjerm så ville jeg satt pris på det! Kompisen driver ikke med overklokking og slikt og er ikke så kresen, så et dyrt hovedkort tror jeg ikke vil være nødvendig. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Undret meg litt over at kr ikke rakk til når du har 8K til rådighet. Ser nå at du skal ha med skjerm her. Det ødelegger jo noe. Men, du kan fint finne en OK skjerm til en billig penge. Anbefaler brukt da det er haugesvis av folk som kjøper en skjerm og synes det er crap, selger den billig og kjøper seg ny. Se på bruktmarkedet og finn.no. Anbefales i skjermtilfelle. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Prøvde meg litt frem på Komplett for litt siden og da ble det i3 og gtx 460 inkl. skjerm til 1300 og da havnet jeg på rundt 8000 kroner, men hvis noen kunne konfigurere en PC på Komplett og vise den fram hadde det vært bra! Lenke til kommentar
magneman Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Disket opp dette her til 7589 kroner: Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black Corsair TX 650W PSU Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 ASUS P7H55-M PRO, Socket-1156 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Gainward GeForce GTX 460 768MB PhysX Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 Microsoft® OEM Wired Desktop 400 MP BenQ 21,5" LED G2222HDL MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Virket ikke så galt. Konfigurerte denne: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394 Noen endringer jeg burde foreta meg? Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Kanskje bytte ut kabinettet med Cooler Master CM 690 II? Tror det 430-kab'et du har valg kan bli litt smått og varmt med et slikt 460-kort. (430 kabinettet ser ut til å bare ha 1 vifte?) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Skal du ha GTX 460 bør du gå for 1GB-versjonen pga. busbredde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå