Gå til innhold

Funnet Jesus

Reidar22

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske jeg også kunne finne noen, gjerne Jesus. Jeg personlig heller mot at religion er noe stort tull generelt, og jeg foretrekker å finne svar i naturvitenskapen, og gjennom diskusjon med bruk av logisk argumentasjon. Men hvorfor skulle jeg egentlig bry meg om hva som er rasjonelt (for meg) og hva som er "riktig"? Det viktigste må da være å finne glede, ro, sjelefred. Dette er noe jeg ikke har, snarere tvert imot så sliter jeg veldig med å finne ut hvem jeg er, hva det er meningen jeg skal gjøre, hvorfor ting er som de er, osv osv.. Jeg drukner i alle spørsmålene.

Jeg misunner deg Reidar, og har stor respekt for en mann som har gjort et valg og kan leve med det. Jeg håper jeg selv en dag kan finne noen svar :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle ønske jeg også kunne finne noen, gjerne Jesus. Jeg personlig heller mot at religion er noe stort tull generelt, og jeg foretrekker å finne svar i naturvitenskapen, og gjennom diskusjon med bruk av logisk argumentasjon. Men hvorfor skulle jeg egentlig bry meg om hva som er rasjonelt (for meg) og hva som er "riktig"? Det viktigste må da være å finne glede, ro, sjelefred. Dette er noe jeg ikke har, snarere tvert imot så sliter jeg veldig med å finne ut hvem jeg er, hva det er meningen jeg skal gjøre, hvorfor ting er som de er, osv osv.. Jeg drukner i alle spørsmålene.

Jeg misunner deg Reidar, og har stor respekt for en mann som har gjort et valg og kan leve med det. Jeg håper jeg selv en dag kan finne noen svar :)

Høres faktisk ut som Jesus er nøyaktig det jeg trenger.

Anbefaler å gå på et møte eller to i en menighet. Nøyaktig det jeg føler jeg har fått som kristen, altså glede, ro og sjelefred. Svar på spørsmål og en mening med livet

Selv har jeg et gledesutbrudd, skal på teamtur til sommeren :D

En uke der jeg kan være med å jobbe for Jesus i Albania! Gleder meg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, så ein kristens liv gir automatisk indre sinnsro, livsglede, ei kjenslemessig fylde av forsoning mellom Gud, verda og ein sjølv? Kva så med dei som kallar seg kristne og ikkje føler det på denne måten? Det kan jo vere mange ting i livet som gjer det vanskeleg, som skaper uro, uvisse og framandkjensle, og blokkerar for den Guds fred som gladkristne er så ivrige om å promotere. Vil dette bety at desse i lågare grad er kristne eller at den meir prominente kjensla av gudløyse aukar sjansen for å hamne utanfor det gode selskap mtp det ævelege?

Eg meinar ikkje å kritisere innlegget ditt, men synest kanskje det er viktig å få fram at det ikkje er vår "kristenkjensle" som frelser, men han som kristenlivet er tufta på. Våre tankar og kjensler går stadig opp og ned som ei sinuskurve i pulserande takt, men vår status som kristne er heile tida konstant uansett tilhøve. "Den som har sonen har livet, den som ikkje har sonen har aldri sett livet". Så enkelt, dog enn så inderleg vanskeleg..

Endret av HEAL
Lenke til kommentar

Nei, jeg formulerte det nok ikke helt perfekt.

Mener ikke at livet blir en dans på roser med en gang man får Jesus, men han kan hjelpe mennesker til å oppnå akkurat det Sitronsaft skrev han søkte.

Livet kan selfvølgelig være vanskelig selv om man har Jesus i hjertet, men om man holder seg nær til ham har man alltid en trøst.

EDIT: Og det er helt sant det du skriver. Å være kristen betyr ingenting, uten å ha et hjerte for Jesus. Selv om man går i kirka, holder seg unna alkohol og aldri banner og det folk forbinder med at man er "nødt til" når man blir kristen, kan man ha store problemer på innsiden. Det som betyr noe er som sagt om man har et hjerte for Jesus.

Endret av kjermy
Lenke til kommentar

Det finnes faktisk mye mellom himmel og jord som vi ikke aner og det er både fantastisk og skremmende i ett. og nei jeg er ikke kristen, men lar folk få ha sin egen tro uten at folk trenger å feks innvolvere meg inni det så lar jeg folk få vær den dei har lyst å vær.Men jeg skjønner ikke vitsen med å tro på det tullballet om jesus /gud at dei begge er så mektige.. Visst dei er så mektige som dei vil ha det til hvorfor er det fremdeles krig og drap i verden??? No vil jeg ha et ærlig svar og ikke det pisspreiket med at menneskene fikk sin egen vilje..Jeg beundrer mye mellom himmel og jord som bare er fantastisk men jesus/gud finnes ikke i mine øyne desverre.

Endret av Cipther
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enda en irritert ateist ja. Who would've thought?

Sorry mac. Face reality.

To each his own.

Realitet kan ikke fastsettes på noen måte i en slik sammenheng. La folk ha glede av det de vil ha glede av. Jeg er personlig ateist, men jeg trenger ikke blåse frem meningene mine på den måten du gjør.

Dette er da ikke noe bedre enn det jeg antar du ikke blir spesielt positiv til, altså det at enkelte kristne prøver å presse sin religion på deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...