Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hva med å bare droppe kina fra internet? Et par hundre millioner ip'er blir frigjort og det virker jo nesten som om myndighetene i kina hadde likt å ha et stengt og mer kontrollert nett i ladet Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 I motsetning til 2012-spådommene så er dette en reell problemstilling. Og mye, mye verre en hva som evt. kan skje i 2012! Det er vel millioner av addresser som er bunnet opp i amerikanske og noen europeiske firma, universiteter og organissasjoner med enorme IP ranger som ikke er i bruk eller bare delvis i bruk. Slik som her på NTNU, får alle en unik ekstern IP. Ikke at jeg helt ser poenget i det. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 bun9box: Kina har ekstremt få IP addresser i bruk i forhold til landets innbyggerantall. Det ville nok blitt frigjort mange ganger mer om en f.eks stenge ut kun en eneste amerikansk delstat... Lenke til kommentar
Inaktiv_bruker1123 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Kjenner jeg Telenor rett, så kommer man til å måtte betale ekstra for å få IPv6 når de kommer på banen med dette.. Burde jo heller vært omvendt om de virkelig vil få fart på overgangen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 I motsetning til 2012-spådommene så er dette en reell problemstilling. Og mye, mye verre en hva som evt. kan skje i 2012! Det er vel millioner av addresser som er bunnet opp i amerikanske og noen europeiske firma, universiteter og organissasjoner med enorme IP ranger som ikke er i bruk eller bare delvis i bruk. Slik som her på NTNU, får alle en unik ekstern IP. Ikke at jeg helt ser poenget i det. Det er jo ganske stort poeng i å ha ekstern IP spør du meg. Tror ikke NTNU er noen versting i så måte, Iper resirkuleres ganske aggresivt. En ip må man uansett ha, ville ikke tro det er mer enn to per person som brukes i snitt på NTNU. AtW Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Sier ikke NTNU er ille, bare et eksempel. Jeg ser jo at ekstern er nødvendig i en del tilfeller. Men til vanlig bruk vil forskjellige subnett med noen få eksterne IPer gjøre samme nytten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå