Lothepuz Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Heisann, har nå vurdert å oppgradere min pc / kjøpe ny. Har et budsjett på rundt 7-9k. Har laget meg en handleliste på komplett, hvorav jeg har fått litt hjelp og lest guider. Her er listen: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=861946&su=2E59BD02-7A9E-472A-9C0A-15A6E355E4A8 Listen over er en oppdatert liste av ; http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=860037&su=54DA703D-E92C-4952-87AC-6CAC61ABEFFE (Jeg er klar over laptop rammen) Hva syntes dere? Vurderte kanskje å bytte ut skjermkortet med et radeon kort til lik pris; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612850 som også kan kjøpes et til av om oppgradering. Det jeg lurte på er om dette er en god pc, som vil takle nye spill, og om det er mulig og oppgradee/nedgradere for å få bedre ytelse. Takker på forhånd for alle seriøse svar! Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Hei, Jeg har nettopp kjøpt meg nye komponenter til spill-pc og leste veldig mye rundt på ulike forum før jeg bestemte meg. Det jeg i hvertfall fikk med meg er at AMD-skjermkort anbefales sammen med AMD cpu. Jeg kjøpte meg derfor et Gigabyte HD 6870 sammen med en X4 955 BE og angrer ikke på det. Med alt på high og 4x AA i Bad Company 2 så er jeg oppe i nesten 80FPS. Med HK (ASUS M4A89TD PRO) og 8GB minne kostet dette meg ca 5100,- (hos Amentio). Dessuten har jeg lest en del tester og stort sett er 6870-kortet hakket bedre, men det kommer an på hvilket spill som testes i og. Noen vil sikkert mene at 4GB minne er i grenseland lite, men med 2x2GB går det jo an å slenge på 4GB til seinere. 6-kjerner er det vel per dags dato ingen spill som nytter seg av (correct me if I'm wrong noen) så du kan nok like greit kjøpe X4 955 eller 965 og bruke de 800,- på noe annet spør du meg. Skal du ikke klokke så mener jeg Crosshair-kortet er overkill. Da virker det første mer fornuftig. Det HK'et som jeg har får du til under tusenlappen og har det AMD-brikkesettet som skal gi best ytelse. Håper du ble noe klokere, men det kommer sikkert noen etter meg som er uenig :-) EDIT. Glemte å nevne at jeg kjører 1680x1050 oppløsning. En annen ting med HD 6870- kortene er Crossfire ytelsen som i flere tester viser nesten 100% økning!!! Igjen avhengig av hvilket spill det er snakk om. Endret 22. november 2010 av Mr.Blonde Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hei, Jeg har nettopp kjøpt meg nye komponenter til spill-pc og leste veldig mye rundt på ulike forum før jeg bestemte meg. Det jeg i hvertfall fikk med meg er at AMD-skjermkort anbefales sammen med AMD cpu. Jeg kjøpte meg derfor et Gigabyte HD 6870 sammen med en X4 955 BE og angrer ikke på det. Med alt på high og 4x AA i Bad Company 2 så er jeg oppe i nesten 80FPS. Med HK (ASUS M4A89TD PRO) og 8GB minne kostet dette meg ca 5100,- (hos Amentio). Dessuten har jeg lest en del tester og stort sett er 6870-kortet hakket bedre, men det kommer an på hvilket spill som testes i og. Noen vil sikkert mene at 4GB minne er i grenseland lite, men med 2x2GB går det jo an å slenge på 4GB til seinere. 6-kjerner er det vel per dags dato ingen spill som nytter seg av (correct me if I'm wrong noen) så du kan nok like greit kjøpe X4 955 eller 965 og bruke de 800,- på noe annet spør du meg. Skal du ikke klokke så mener jeg Crosshair-kortet er overkill. Da virker det første mer fornuftig. Det HK'et som jeg har får du til under tusenlappen og har det AMD-brikkesettet som skal gi best ytelse. Håper du ble noe klokere, men det kommer sikkert noen etter meg som er uenig :-) EDIT. Glemte å nevne at jeg kjører 1680x1050 oppløsning. En annen ting med HD 6870- kortene er Crossfire ytelsen som i flere tester viser nesten 100% økning!!! Igjen avhengig av hvilket spill det er snakk om. Jeg er enig med deg på mange punkter her. 4 kjerner holder i massevis til gaming, og gode 4-kjerners CPUer vil gjerne yte bedre i spill enn noe dvaskere 6-kjernere. Når det gjelder mengde minne så vil jeg påstå at 4GB fremdeles holder rikelig hvis man skal spille spill. Jeg har selv 4GB og har aldri benyttet meg av alt under gaming. Jeg er også enig at hovedkortet er overkill. Det er fine muligheter til å spare penger på hovedkort hvis man bare holder tungen rett i munnen. Når det gjelder skjermkort, så er 6870 er veldig bra alternativ. På en annen side kan det være en tanke å vente på 6970, med andre ord det som blir det heftigste (single-GPU)kortet fra AMD. Dette kortet skal treffe markedet om ikke alt for lenge, men det kan selvsagt ta en stund før det er god tilgjengelighet i Norge. Dette må du nesten vurdere selv =) Du vil neppe bli skuffet over et 6870 heller. Lenke til kommentar
Lothepuz Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Ok, har du noen anelse om prisklasse på den? OG evt, ca når den kommer ut? D: Lenke til kommentar
beirch Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Skulle ha blitt lansert i går, men p.g.a manglende vareleveranse til AMD blir det litt forsinkelse. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Du får dobbelt så stor og dobbelt så kjapp ssd for bare 300kr mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå