Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får svar på ping, men kommer ikke på internett

Anbefalte innlegg

Om jeg pinger vg.no, så får jeg svar. Men om jeg prøver og åpne www.vg.no i Internet Explorer eller Firefox, så får jeg bare opp at "Dette Webområdet kan ikke vises i Internet Explorer" eller "Adressen er ugyldig". Noe av de samme feilmeldingene får jeg i Firefox.

Hva kan være galt??

EDIT:

Dette er Windows XP.

Endret av Gunn@r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være dns, når du pinger vg.no får du opp ip adressen deres, lim inn den ipadressen i nettlesern din, hvis det funker er det dns problem, sjekk om ip/dns er satt manuelt på pc'en din

Utgjør ikke noe forskjell dessverre. Og IPen er ikke satt manuelt.

PS. Brannmuren er skrudd av. Slo den på for å se om det utgjorde noe forskjell, noe det ikke gjorde. Har slått den av igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ble det noen løsning på dette problemet? Jeg har akkurat det samme jevnlig, og må restarte maskinen for å få ting igang. Å deaktivere og aktivere nettverkskoblingen hjelper ikke.

Hverken Opera eller IE viser sider, men PING svarer, outlook og Spotify virker.

Kan noen bidra med å få løst dette permanent?

Lenke til kommentar

Du har satt på manuel ip i nettleseren din.

På IE så gjør du følgende: Trykker på verktøy på høyreside. Der trykker du på alternativer for internett. Der finner du fanen tilkoblinger, så trykker du på LAN innstillinger.

Der kan du se om den er huka av på proxy eller skript.

Lenke til kommentar

Er det trådløsforbindelse så ville jeg funnet en bedre driver. Prøv winsockfix om problemet er permanent.

Alternativt kan det være routeren som blir overbelastet og nekter å slå opp DNS?

Prøv å sett manuell DNS i PC. Sett den til 195.159.0.100 og se om det hjelper.

Hvis det fikser problemet, så må dere enten redusere belastning (antall forbindelser) i bittorrent o.l., eller skaffe stabilt utstyr.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Er det trådløsforbindelse så ville jeg funnet en bedre driver. Prøv winsockfix om problemet er permanent.

Alternativt kan det være routeren som blir overbelastet og nekter å slå opp DNS?

Prøv å sett manuell DNS i PC. Sett den til 195.159.0.100 og se om det hjelper.

Hvis det fikser problemet, så må dere enten redusere belastning (antall forbindelser) i bittorrent o.l., eller skaffe stabilt utstyr.

Hvis Spotify osv fungerer så er jeg så å si 100% sikker på at dette er en DNS feil.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Skjedde nettopp igjen denne irriterende feilen.

Spotify og alt annet fungerer (inkl. ping), men ingen browsing.

Fikser seg alltid etter en pc-restart. Restarte kun nettverkstilkoblingen hjelper ikke(dette er btw ikke trådløst men kablet).

Dog er det jo fortsatt en ruter i bildet da dette er på jobb..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...