turbo81 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg har fått tilbud om å kjøpe en Renault Clio 1,2 2004 modell. Bilen er jo i å for seg en kjedelig bil, men har ikke helt de store kravene pr dags dato. Ønsker imidlertid et problemfritt bilhold. Dette kan jeg si om bilen: Renault Clio 2004 modell gått 84100 Sylindervolum 1.1 Effekt 58 hk nylig Eu godkjent ny service inklusive skifte av registerreim. Nye sommerhjul på lettmetallfelg. Er det noen som har noen anbefalinger? Erfaringer? er det noe jeg burde sjekke ekstra nøye? Noen som anbefaler kjøp? eventuelt ikke anbefaler kjøp? håper på rask respons, for skal å se på den i ettermiddag. Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Ønsker du et problemfritt bilhold ville jeg helt klart valgt en nyere modell, helst Clio 3 (2006- / http://www.bilrevyen.no/artikkel.aspx?id=858): eks http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25417033 og aller helst med den fine 1.2 TCE 100hk motoren: eks http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21953981 Endret 22. november 2010 av Juli2 Lenke til kommentar
turbo81 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Takk Juli2 kjenner du renault godt eller? ville du overhode ikke anbefalt denne bilen, og hva burde jeg se etter? Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Takk Juli2 kjenner du renault godt eller? ville du overhode ikke anbefalt denne bilen, og hva burde jeg se etter? Jeg eier ny Renault selv (Grand Scenic 2010), jeg har studert merket meget grundig, og vil si jeg har et godt grunnlag for å si hvilke årganger man bør satse på eller styre unna. Dekra-rapporten om Clio 3 er bare en av flere som viser at den er en meget pålitelig bil. Clio 3 har vært den mest solgte småbilen i Europa i flere år, og er f eks den mest solgte småbilen i Sverige i 2010. Flott bil med sikkerhet og komfort som større biler og markedets beste rustbeskyttelse. Dessuten har den rast i pris så du får mye mer for pengene når du kjøper den brukt enn f eks en VW Polo. Den ene av de to jeg linker til har rett og slett en latterlig lav pris, årgang og km tatt i betraktning. Vil egentlig si at Clio3 er den småbilen som gir mest god bil for pengene kjøpt brukt. Så jeg ville uten å blunke anbefalt Clio 3 men jeg er mer skeptisk til Clio 2. Når det er sagt vil du helt sikkert få massevis av advarsler fra forutinntatte "eksperter" på diverse norske nettfora som advarer mot å kjøpe Renault uansett. Hvorfor Renault selger så dårlig i Norge kontra resten av Europa er en komplisert sak, men uansett: prøv bilen og gjør deg opp din mening selv. Sjekk tester i inn OG utland (norske motorjournalister er like forutinntatte som endel av bilkjøperne). Endret 22. november 2010 av Juli2 Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Gir også her en liten oppdatering ang forhandlerapparat. Som sikkert mange vet har Renaultkunder opp gjennom årene lidd under elendig kundeservice og forhandlerapparat, og det er helt klart en sterk årsak til bunnplasseringer på NAF autoindex og som gjør at folk vegrer seg for å kjøpe bilene. Det er en grunn til at merket har solgt veldig godt i nesten alle europeiske land unntatt Norge. F.o.m. i høst har Mitsubishigruppen tatt over importen, og det er mange nye forhandlere på plass. Mange beskriver kundeservicen de opplever på Motorforum kontra f eks Bilia (tidligere) som natt og dag. Renault var det merket med størst fremgang på årets autoindex selv om det fortsatt er en lang vei å gå. Men jeg tror uansett ikke det lenger er noe å frykte mht kundeservice. Litt av det samme når det gjelder Opel, som jeg skrev i en annen tråd. Dårlig verksted/kundeservice kan dessverre ødelegge enhver bil og ethvert bilhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå