Gå til innhold

Støtte tiggere/uteliggere

Anbefalte innlegg

Nesten hver dag legger jeg merke til at det er flere tiggere på gaten. Flertallet ser ut til å være fra utlandet. Men, det er ingen som gir dem penger.

Tenk dere å komme til Norge, uten noen penger. Det er ikke sikker de har tilgang på utdannelse som vi har, så jeg synes vi burde støtte de og gi de penger. Da får de penger til familien sin så de kanskje kan gå på skole og senere få seg jobb. Tenk om det hadde vært deg som var på gata? De sitter der og ser på rike folk som går forbi uten å bry seg om andre.

Burde vi ikke hjelpe dem?

Å gi penger til disse tiggerene er å gi penger til kriminalitet. Og jeg støtter ihvertfall ikke opp under krimminalitet.

Sigøynertiggerene er organisert kriminelle. Jeg har sett deres "morramøter" og jeg har sett bakmennene (eller mellommennene er det vel sikkert) og jeg har sett dem gå fra å ha en svart fot som de viser fremm en dag til å gå helt fint neste dag. Og jeg har sett dem få gratis varmedresser fra en snill fyr i trondheim i kulda om vinteren for så å møte opp neste dag uten varmedressene de fikk (det er jo ikke så synd på dem når de ikke fryser vet du).

Og Norske tiggere i Norge er selvforskyllt. Alle kan få sosialhjelp i Norge som er tilstrekkelig til livsopphold og tak over hodet og alle har rett på utdanning i Norge. Så de Norske tiggerene er stort sett narkiser som trenger penger til knnarken som fort koster over 2000 kr dagen. Og tiggingen til narkisene er som regel bare noe de gjør når de ikke er opptatt av å ruse seg eller stjele biler og sykkler og begå inbrudd.

PS:

Ikke kall sigøynerene Rumenere eller Romfolk. Dette drar de nevnte gruppene ufortjent ned i grøfta. Sigøynerene/taterene er like mye outsiders og hatet kriminellt pakk i Rumenia som i Norge. De er helt uforberderlige. De annser svindel, tyveri og tigging som en del av deres kultur og ingen kan få de til å forandre seg.

Det er flere ganger forsøkt å gi disse folkene både hus, biler, fast jobb og sosialstøtte. Men alikevel går de hver gang tilbake igjenn til svindel, tyveri og annen krimminalitet.

De er rett og slett en "lost case" ser det ut til

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...