FBI21 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Nesten hver dag legger jeg merke til at det er flere tiggere på gaten. Flertallet ser ut til å være fra utlandet. Men, det er ingen som gir dem penger. Tenk dere å komme til Norge, uten noen penger. Det er ikke sikker de har tilgang på utdannelse som vi har, så jeg synes vi burde støtte de og gi de penger. Da får de penger til familien sin så de kanskje kan gå på skole og senere få seg jobb. Tenk om det hadde vært deg som var på gata? De sitter der og ser på rike folk som går forbi uten å bry seg om andre. Burde vi ikke hjelpe dem? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Hvor sikker er du på at pengene går til familien, og ikke alkohol og narkotika? Endret 22. november 2010 av Vertical^ 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Nesten hver dag legger jeg merke til at det er flere tiggere på gaten. Flertallet ser ut til å være fra utlandet. Men, det er ingen som gir dem penger. Tenk dere å komme til Norge, uten noen penger. Det er ikke sikker de har tilgang på utdannelse som vi har, så jeg synes vi burde støtte de og gi de penger. Da får de penger til familien sin så de kanskje kan gå på skole og senere få seg jobb. Tenk om det hadde vært deg som var på gata? De sitter der og ser på rike folk som går forbi uten å bry seg om andre. Burde vi ikke hjelpe dem? Hvis de har lyst til å få penger, så gjør noe produktivt. Jeg gir penger til musikere, og de som rydder gaten. Men hvis planen din er å sitte å gjøre ingenting på Karl Johan så har jeg ikke mye sympati. For det andre så er det nettopp de fra utlandet som gjør noe. De som bor i Norge er de som bare sitter der og tigger etter penger for dop. Alle kan gå til suppekjøkkene uansett, og alle nordmenn kan få sosialhjelp. Jeg ser ikke hvorfor jeg skal gi dem penger. 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Med tanke på at jeg som regel ser disse med røyk i hånden, gir jeg ikke penger til dem. Det er "alltid" en jobb de kan få, det å sitte på gaten (ofte kledd dårligere enn de trenger) er kynisk utnyttelse av godheten i mennesket. De kommer til Norge for å utnytte at vi faktisk er gavmilde. Synes nesten det er bedre med de som svindler og stjeler, de gjør iallefall noe for pengene 1 Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Sikker på at pengene går til de utenlandske tiggerene? Jeg har sett de ankommer tidlig på morgenen i en hvit varebil, før de blir hentet på ettermiddagen igjen av samme bil. Nei, tror det er mer organisert dette her, og at pengene går til bakmenn. Gir jeg penger til tiggere, så skal de være norske, eller iallefall prate norsk. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Skal du virkelig hjelpe en uteligger, gi dem en kopp kaffe eller litt mat, IKKE PENGER! Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Regner med de er snakk om alle de rumenske tiggerene en ser på Gata. Ærlig talt, er det folk som tror at de hjelper disse ved å gi penger? Det eneste som skjer er at pengene går rett i lomma på noen bakmenn som tjener seg rike på å busse disse tiggerene til Norge i hopetall. Nordmenn er alt for naive. 3 Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Hvordan kan dere vite dette? Jeg tror bare det er en unskyldning for å ikke hjelpe de. Lenke til kommentar
Reidar22 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jesus sier at vi skal hjelpe alle, uansett om de er romanske tiggere eller ikke. Så hvorfor er det ingen som hjelper til? 1 Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg pleier bare ta på meg denne Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Så alle hjemløse er drittsekker? Hva om du plutselig ikke hadde noe hjem? Ville du likt at folk dreit i deg? Lenke til kommentar
Reidar22 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Til Rairai: Jeg synes virkelig synd på deg, min sønn. Endret 22. november 2010 av Reidar22 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Så alle hjemløse er drittsekker? Hva om du plutselig ikke hadde noe hjem? Ville du likt at folk dreit i deg? Hva er du snakker om? I Norge har vi sosialhjelp som er mer enn nok for en hybel. De som bor på gaten velger det selv. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Så alle hjemløse er drittsekker? Hva om du plutselig ikke hadde noe hjem? Ville du likt at folk dreit i deg? Hva er du snakker om? I Norge har vi sosialhjelp som er mer enn nok for en hybel. De som bor på gaten velger det selv. Hva med de som ikke er klar over dette, eller ikke har mot til å gå dit? Er ikke alle som bor på gata som har råd til PC så de kan google hvor det er mulig å få hjelp.. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Hva med de som ikke er klar over dette, eller ikke har mot til å gå dit? Er ikke alle som bor på gata som har råd til PC så de kan google hvor det er mulig å få hjelp.. Folk som ikke vet at de kan få sosialhjelp bør nok helst være på en instutisjon for psykisk utviklingshemmette, fordi enhver med normal hjerne vil få med seg at man kan få sosialhjelp, eller stikke til sosialkontoret. Du vet at vi har skolegang for alle elever i Norge? Jeg gir ikke til tiggere, fordi kanskje 0.1% ikke har mot til å gå til sosialkontoret. Grunnen til at nordmenn lever på gata, er fordi de bruker dop. Dermed vil de ikke ta vare på hyblen sin selv om de får den 100% fianisert. Bruke alle pengene sine på dop. Og da hjelper det ikke å få sosialhjelp. Gir du dem mindre penger, betyr det at de får tak i mindre dop. Så når du ikke gir penger til norske tiggere så gjør du dem en tjeneste. Endret 22. november 2010 av Camlon Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Her ser vi jo hva noen tiggere bruker de sårt trengte pengene til: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2133224.ece jeg gir ett 5-sifret beløp til staten hver måned, og staten gir ut sosialhjelp til alle som trenger, så jeg gir ikke penger til tiggere direkte... Endret 22. november 2010 av aklla Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg pleier bare ta på meg denne Den har jeg! Ordentlige narkistiggere får gjerne en slant hvis jeg en sjelden gang har småpenger, men proffe sigøynertiggere kan sitte der og rasle med koppen til yrkesnevrosen tar dem. Problemet deres lar seg ikke løse eller lette ved å gi dem penger, snarere tvert imot. Redder ikke akkurat livet til narkisene heller, men deres tigging er i hvert fall en ærlig sak. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Hvordan kan dere vite dette? Jeg tror bare det er en unskyldning for å ikke hjelpe de. Å ha et kontor i Oslo rett ovenfor der en av disse sitter, hvor jeg kan observere at den samme dama bytter plass med en annen tigger klokka 12 hver eneste dag var nok for meg. Edit: Jeg gir narkomane penger om jeg har litt i lomma, men det blir ikke det samme, jeg vet at pengene ender opp med å gjøre dagen dems litt lysere. Å ikke få en dose med heroin på lang nok tid er ganske jævlig. Endret 22. november 2010 av Detectable Lenke til kommentar
weebl Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 jeg slenger gjerne en slant i koppen til en norsk tigger, men disse sigøynertiggerne som forpester trondheim får ikke en krone fra meg, for der er det organisert tigging og mye faenskap som ligger bak Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Så alle hjemløse er drittsekker? Hva om du plutselig ikke hadde noe hjem? Ville du likt at folk dreit i deg? Alle hjemløse syntes jeg synd på, alle utenlandske tiggere er drittsekker som ikke har noe å gjøre i dette landet, norske tiggere burde kastes bort. Tigging burde vært forbudt! Folk hadde ikke dritt i meg om jeg ble hjemløs, fordi jeg ville da vært villig til å gjøre en drittjobb for å få meg noe penger, muligens noe svart arbeid, eller noe annet produktivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå